موضوع: "اخبار مرکز مدیریت"

گزارش اجمالی فعالیت های هفته عفاف و حجاب مدارس علمیه لرستان

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 23ام تیر, 1399

 

-  برگزاری مسابقه کتابخوانی ( حجاب عزت است یا اسارت؟) با ثبت نام بیش از 310 نفر تا کنون (همکاری با موسسه خاتم النبیین صلوات الله علیهم اجمعین).

 

- اعزام استاد به بسیج جامعه زنان جهت برگزاری کارگاه آموزشی حجاب و عفاف ( مخاطبین کارگاه معلمان و مربیان و کارکنان اداره کار)

 

- تشکیل حلقه های معرفتی توسط مبلغین و طلاب در پارک بانوان همراه با اهداء کتاب و گل .

 

- همکاری حوزه با بسیج و سپاه جهت برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف .

 

- تهیه چادر و ملزومات حجاب برای طلاب و غیر طلاب با قیمت تولیدی جهت تشویق و ترغیب به امر حجاب .

 

- تهیه بروشور و نصب عکس نوشته حجاب و تصویر احادیث در پاساژها و فروشگاه های مختلف

 

- ایجاد کانال و گروههای حجاب و عفاف، تولید عکس نوشته و کلیپ های مرتبط با حجاب و عفاف

 

-  نشست اخلاقی با موضوع عفاف و حجاب با بسیجیان

 

- تهیه تراکت طلبه شدم و حجاب را دوست دارم چون … .

 

- تهیه بسته های فرهنگی و اهداء به بانوان در گلزار شهداء .

 

- مسابقه مجازی کتاب شهید مطهری ره و  مسابقه طراحی پوستر حجاب همراه با اهداء جوایز

 

-  اهداء کتاب رایگان حجاب عزت است یا اسارت به طلاب و غیر طلاب و بارگزاری فایل pdf در کانال و گروههای مختلف

 

- ارائه بسته فرهنگی ویژه هفته حجاب و عفاف و دهه کرامت در فضای مجازی شامل:

كتاب های:

گوهر قم

چهل حديث پيرامون حجاب

حجاب در نگاه بزرگان

برايم حجاب را ثابت كن

نسخه pdf كتاب مسئله حجاب شهيد مطهري

 

 

 

تبليغ طلاب خواهر لرستاني

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 27ام خرداد, 1398

طلاب خواهر مدارس علميه در عرصه تبليغ فعاليت هاي گسترده اي را انجام داده اند. بالغ بر 600 طلبه خواهر لرستانی قریب به 1360 جلسه قرآنی در ماه مبارک رمضان با محوریت جزء خوانی، تفسیر، بیان احکام شرعی، مشاوره، کلاسداری، سخنرانی و … را مدیریت می نمایند.
لازم به ذکر است در سال 98-97  قریب به 1490 اعزام مبلغ به روستاها، مدارس آموزش و پرورش، دانشگاه، مساجد، مجالس خانگی، محافل عمومی، مناطق سیل زده و … صورت گرفته است.

جهت آموزش مبلغات بالغ بر 50 جلسه، کارگاه و دوره‌ی آموزشی با موضوعات آموزش سبک تبلیغ نوین اسلامی، بصیرت افزایی سیاسی، پرسمان مهدویت، فضای مجازی، طرح بیان، فرقه‌های نو ظهور، مهارت‌های زندگی، طرح ملی صراط، فنون مداحی، ولایت فقیه، تبیین گام دوم انقلاب، سبک زندگی اسلامی، دوره‌ی خیاطی و … در مدارس علمیه برگزار شده است.

اميد است با تبليغ گسترده معارف ديني و عمل به دستورات شرع مقدس اسلام زمينه ظهور حضرت حجت عجل الله تعالي فرجه الشريف را فراهم نماييم.

پیام تقارن حلول سال نو با شهادت امام هادی علیه السلام

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 23ام اسفند, 1396

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

” السّلامُ علیک یا ربیعَ الاَنام و نضرةالایام”

بهار آیتی، از آیات صنع الهی ، شاهدی بر حیاتِ پس از مرگ و برهانی بر رستاخیز است؛ بنگر که با  رستاخیز طبیعت هر سال رستاخیزی دیگر را تجربه می کنیم ؛ امسال زمین  با اشک بهار در سوگ ابن الجواد علیه السلام زنده می شود ؛اینک که  بهار دوباره  در گیتى دمیده  ،  در دعایی خاضعانه به درگاه مدبر هستی عرضه میداریم” یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر الّلیل و النهار،یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال”

تقارن سال نو  با  سالروز شهادت امام هادی  ، میلاد حضرت  علی و وفات حضرت زینب علیهم السلام فرصتی است برای تأمل در جامعه کبیره، بزرگترین دائرۀ المعارف امام شناسی شیعه جهت پیوند با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و تبیین شاخص های نظام دینی و ولایی…

امید است حیات دوباره طبیعت با حیات طیّبه مسلمین جهان  مقارن باشد ” من عَمل صٰالِحًا مِن ذکر او اُنثىٰ‌ وهُو مؤمِنٌ فلنُحیِینَّه حیوٰ‌ةً طیِّبَة‌” حیات واقعی زمانی  است که مجموعه‌ی تحرّکات و عوامل زندگی همراه با ایمان شود ؛ نور پیدا کند؛ شأن خواهران طلبه این است که به جامعه بشری حیات بخشند؛ لذا  فرصت نوروز فرصتی مناسب جهت ترویج سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام است. 

ضمن  تسلیت شهادت امام هادی علیه السلام،  فرارسیدن ماه رجب المرجب و نوروز1397 را به خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران  ،همکاران و طلاب گرانقدرتبریک عرض نموده و از خداوند متعال سالی همراه بامعنویت، امنیت و رفاه را برای مردم ایران و مسلمانان جهان مئلت می نماییم.

                                                                     

“مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان لرستان”

برگزاری اردوی راهیان نور + خواهران طلبه استان لرستان

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 14ام فروردین, 1396

“زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداء، کمتر از شهادت نیست”

با استعانت از خداوند متعال و عنایات حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف اردوی راهیان نور کاروان طلاب استان لرستان با همکاری موسسه شهید صیاد شیرازی مورخ 5/ 1 / 96 الی 8/ 1 /96 به مدت 4 روز در مناطق جنوب برگزار گردید.

80 نفر از طلاب استان و خانواده های ایشان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آشنایی با سیره شهدای هشت سال دفاع مقدس به اردوی زیارتی فرهنگی راهیان نور اعزام گردیدند.

در این سفر زیارتی طلاب گرامی از مناطق دو کوهه، پادگان شهید مسعودی، زیارتگاه حضرت دانیال نبی علیه السلام، منطقه فتح المبین، منطقه میشداغ، دهلاویه، هویزه، طلاییه، دشت ذوالفقاری، علقمه، نهر خین، شلمچه، زیارت معراج الشهداء بازدید نمودند.

در این سفر روحانی راویان محترم منطقه و موسسه شهید صیاد شیرازی با روایتگری سیره شهداء یاد شهدای گرانقدر را زنده نمودند. طلاب گرامی از مراسمات رزمایش نیروهای ارتش، شب عملیات، روایت گری راویان و مناجات طلاب بهره مند گردیدند.

یکی از وظایف استاد حوزه

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 26ام اردیبهشت, 1395

تربیت طلبه مهم ترین وظیفه اساتید حوزه است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور،گفت: امروز تربیت طلاب بر عهده استادان است و باید نسبت به این موضوع دغدغه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی روز پنجشنبه در نخستین جشنواره علمی ویژه استادان ادبیات عرب در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، با بیان این که پیش از انقلاب تنها چندین مدرسه علمیه خواهران وجود داشت، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با نگاه بلند خود با صدور دستور تأسیس جامعه الزهرا(س) و حوزه های علمیه خواهران جایگاه زن را محترم و والا شمردند، همانگونه که اسلام نسبت به بانوان چنین نگاهی دارد.

وی با بیان این که در چند ساله گذشته به تعبیر آیت‌الله‌ مکارم شیرازی، حوزه های علمیه خواهران شاهد جهش فوق‌العاده علمی بوده است، تصریح کرد: در حقیقت نتیجه کار طلاب نتیجه کار و تلاش استادان است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پرداختن به آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های مسئولان است، بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران خودجوش در این زمینه به فعالیت می‌پردازند؛ زیرا رسالت خود که همان رسالت انبیا است را فراموش نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران به دنبال تأثیرگزاری و نقش‌آفرینی در بخش فرهنگی هستند، عنوان کرد: علما ورثه انبیا هستند و خواهران طلبه امانتداران صادق و مبلغان شایسته برای تبلیغ دین اسلام می‌باشند. امروزه حوزه‌های علمیه خواهران مقابله با تهاجم فرهنگی را رسالت خود می‌دانند، زیرا ظرفیت مقابله با دشمنان را دارند.

جمشیدی با بیان این که استاد محوری نباید در حوزه مورد غفلت قرار گیرد، بیان کرد: باید از شیوه های نوین آموزشی استفاده کرد، ولی نباید فراموش کرد که استادان بیشترین تاثیر را بر طلاب دارند.

وی ادامه داد: طلاب را باید فرزندان خود بدانیم و ضمن تذکر، از آن‌ها مراقبت نمائیم، نباید دغدغه طلاب را فراموش کنیم. طلبه در تمام عرصه ها نیازمند توجه است.

بازدید مدیریت محترم استانی از حوزه بنت الرسول(سلام الله علیها)الشتر+عکس

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 23ام اسفند, 1394

مدیریت محترم حوزه های خواهران استان لرستان به همراه معاونین آموزش ،پژوهش ، فرهنگی و اداری مالی در تاریخ شنبه 22 اسفند ازمدرسه بنت الرسول(سلام الله علیها) الشتر بازدید کردند. این مدرسه با 123 نفر طلبه ، امسال اولین طلاب فارغ التحصیل را دارد. در این دیدار از طرف معاونین محترم به سوالات آموزشی _ فرهنگی _ پژوهشی طلاب مدرسه پاسخ داده شد  و معاون مالی مسائل مربوط به امور مالی را پیگیری نمودند.

این مدرسه علمیه از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است ؛ از لحاظ فرهنگی فعالیتهای چشمگیری را انجام داده است ؛ برنامه های فرهنگی مدونی برای آینده طلاب در نظر دارد و در شرایط مطلوبی مسیر پیشرفت را طی می کند.

 

 

نشست فرهنگی - تبلیغی با حضور مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور در محل مدیریت استانی لرستان

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 23ام اسفند, 1394

 

نشست فرهنگی - تبلیغی با حضور مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور- حضرت حجت الاسلام و المسلمین اسکندری -  در محل مدیریت استانی حوزه های علمیه خواهران استان لرستان و به منظور استماع مطالبات و خواسته ها و کمبودها و گزارش پبشرفت های حوزه های استان لرستان تشکیل شد. 

در این نشست که جمعی از مدیران و معاونین فرهنگی استان و مدیریت محترم و معاونین مدیریت حضور داشتند پاره ای از نیازمندیها و کمبودها و ضعف ها در برنامه های موجود مطرح گردید و جناب آقای اسکندری به برخی از درخواستها و سوالات پاسخ دادند وتحقق برخی دیگر از خواسته ها را با ارجاع به معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور وعده دادند.

اهم موارد مطرح شده توسط مدیران و معاونان فرهنگی عبارت بودند از :تقاضای امکانات و تجهیزات بیشتر که به کشف استعدادهای موجود کمک خواهد کرد،ثقاضای هماهنگی بیشتر بخش فرهنگی و امور مالی در انجام فعالیت های  فرهنگی تبلیغی،تقاضای تخصیص بودجه به منظور برگزاری مسابقات فرهنگی در مدارس،تقاضای برگزاری دوره های آموزشی مکتوب به منظور تغذیه فکری طلاب جهت تبلیغ مناسبتی،تقاضای برگزاری دوره های شبهه شناسی،تقاضای ساماندهی طلاب دانش آموخته و حفظ دانش آموختگان در مسیر اهداف حوزه،تقاضای ایجاد زمینه و بستر مناسب تر جهت همکاری حوزه و آموزش و پرورش ، اعتراض به برگزاری جلسات مشاوره و اخلاقی به صورت مجازی و آنلاین و همچنین درخواست تخصیص و واریز به موقع بودجه های فرهنگی لازم.

در ادامه گزارشی از فعالیت های فرهنگی طلاب در فضای مجازی و شبکه کوثر نت  و کوثربلاگ به صورت مختصر از سوی معاونت فرهنگی ارائه گردید.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری در پاسخ به برخی از مطالبات با اشاره به اصل بودن امر تبلیغ در ساختار آموزش حوزه تاکید کردند اگر فارغ التحصیل حوزه به نحوی مبلغ نباشد به معنی این است که در کار ما ایرادی وارد است.

ایشان افزودند طرح نظام جامعی در نظر داریم که در حال حاضر مراحل کارشناسی و تدوین را سپری می کند.در این نظام جامع مساله ساماندهی مبلغین نیز در نظر گرفته شده است که همراه با تشکیل پرونده برای تمامی مبلیغی خواهد بود.

ایشان با اشاره به مسأله شبهات وارده افزودند:تبیین مبانی اعتقادی می بایست به صورتی باشد که ایجاد شبهه نکند.در بیان معارف و مبانی دین می بایست شیوه ایجابی و اثباتی را پیش گیریم و شبهات و پاسخگویی به آنها محور کار نباشد بلکه کاملا می بایست در حاشیه قرار داده شود و از دامن زدن به آنها در جامعه جلوگیری کرد.

مدیر کل امور تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور پیگیری مطالبات و خواسته های مطرح شده در این جلسه را وعده دادند.

ِِگزیده ای از گزارش برگزاری دهمین جشنواره قرآنی حوزه های علمیه خواهران و طلاب شرکت کننده لرستانی

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 22ام اسفند, 1394

برنامه دهمین جشنواره قرآنی  با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد.
در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای اسکندری –معاون محترم فرهنگی - تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران- پس از تسلیت ایام فاطمیه تأکید کردند که طلاب پس از تلاوت و حفظ قرآن می بایست به عمل به آموزه ها و مفاهیم قرآن پایبند باشند. ایشان سبک زندگی برخاسته از مفاهیم قرآنی را بسیار پرخیر و برکت خواندند و از طلاب خواستند که مبلغ و مروج این سبک زندگی عالی در جامعه باشند..همچنین با اشاره به تأثیر و جایگاه مادران در انتقال مفاهیم والای قرآنی به فرزندان افزودند:عنایات الهی وقتی شامل حال کسی می شود،زندگی اش قرآنی می شود.
ایشان در بخشی دیگر از سخنانشان افزودند:در این جشنواره 10667 طلبه از مدارس سراسر کشور شرکت کردند که همگی می توانند در ترویج قرآن سهیم باشند.از تعداد 3225 نفر در مسابقه نسیم،557 نفر به مرحله استانی راه یافتند .از تعداد 2123 نفر در مسابقه تبیان ،299نفر به مرحله استانی راه یافتند و در بخش حفظ موضوعی 1523 نفر شرکت کردند که 239 نفر به مرحله استانی راه یافتند.در بخش اشراق هم 540 نفر در مسابقه شرکت نمودند.ایشان در پایان توصیه ای به طلاب فرمودند:برای خدا زندگی کنیم،برای خدا تبلیغ کنیم و برای خدا عمل کنیم تا در پیشگاه الهی با عظمت شویم.


در ادامه برنامه، مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ایراد بیاناتی پرداختند.ایشان در بخشی از بیاناتشان فرمودند:وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد بعضی از سران مخالفان اسلام که به واسطه عظمت انقلاب اسلامی به سکوت و انزوا کشیده شده بودند می گفتند شما قشر زنان را در مسائل دینی نادیده گرفته اید.حال می بینیم که خواهران در امر دین و تبلیغ آن بر برادران پیشی گرفته اند.
ایشان افزودند یکی از مسیرهای رسیدن به قرب پروردگار و سیر و سلوک الی الله ،انتخاب الگوها و اسوه های مناسب است که در قرآن اسوه حسنه به وجود شریف پیامبر اسلام اختصاص یافته است و الگوهای دیگری مطرح شده که از میان آنان آسیه همسر فرعون و حضرت مریم سلام الله علیهما الگوهای موفق زنان مسلمان هستند.
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای جمشیدی –مدیرکل مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور-بخش دیگری از برنامه های جشنواره بود.
ایشان در بخشی از بیاناتشان فرمودند:امروز بیش از 444 مدرسه علمیه با قریب به 60000 طلبه در حال فعالیت هستند.شاید کمتر از یک دهم از اساتید هنگام تأسیس مرکز از خواهران بودند که امروزه این تعداد به بیش از پنج ششم رسیده است.مدیران مدارس علمیه سراسر کشور بالاتفاق از خواهران تحصیل کرده هستند که این آمار نوید یک استقلال و خودکفایی را در حوزه های علمیه می دهد.مبلغان خواهر در عرصه های فرهنگی حضور فعال دارند به طوریکه 10000 مبلغ سامان دهی شده،6000 فرصت تبلیغی،226کانون پژوهشی،158 انجمن علمی ،497 هسته پژوهشی،517 کرسی آزاداندیشی،210طرح پژوهشی،496 نشست هم اندیشی علمی،801 کارگاه مهارت افزایی داریم که توسط خواهران طلبه تدوین شده اند.


همچنین افزودند:در جشنواره علامه حلی که جشنواره مشترک خواهران و برادران است حضور خواهران و احراز رتبه آنان بسیار چشمگیر است.
ایشان در بخشی دیگر از سخنانشان با اشاره به فعالیت های طلاب خواهر در فضای مجازی فرمودند:شبکه علمی یژوهشی حوزه های علمیه خواهران-کوثرنت- داراری 70000 کاربر ثبت نامی است که 15000 از آنها فعالند و در یک مدت کوتاه 1300000 فعالیت از آنها ثبت شده است.در بخش عمران 185 مدرسه علمیه ساخته شده و 161 پروژه در دست اجراست.35 پروژه در شرف احداث است و این تلاش های هماهنگ نوید وضع مناسبی برای حوزه های خواهران در سه سال آینده دارد.
در ادامه برنامه حجت الاسلام و المسملین قرائتی به ایراد بیانات ارزشمندی پرداختند.ایشان با اشاره به جریان همیشگی قرآن و نو بودن آن در طول تاریخ فرمودند:شما اگر قرآنی باشید کم نمی آورید و همیشه حرف نو دارید.
همچنین فرمودند:آنچه را برای دیگران می گویید باید واجب باشد یا لااقل مستحب باشد و مشکل جامعه یا لااقل مشکل فردی از جامعه را حل کند.
حضرت حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در بیان ویژگیهای قرآن فرمودند این کتاب چهار ویژگی دارد:
اولا موعظه است،ثانیا شفاء لما فی الصدور است،ثالثا کتاب هدایت است،رابعا رحمت است برای عالمیان و خصوصا مومنین به آن.
علاوه بر بهره مندی شرکت کنندگان جشنواره از بیانات علمای بزرگوار مدعو در این جشنواره،به طلاب شرکت کننده جوایز و هدایایی تقدیم و از آنها قدردانی به عمل آمد.
شایان ذکر است که از استان لرستان پنج نفر از طلاب به مرحله کشوری راه پیدا کردند و در این جشنواره شرکت کردند و هدایایی را دریافت نمودند.

بازدید مدیریت حوزه های علمیه استان لرستان از حوزه علمیه محدثه بروجرد

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 19ام اسفند, 1394

مدیر محترم مدیریت حوزه های علمیه خواهران لرستان _ حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای موسوی - به همراه معاونین محترم اداری مالی -فرهنگی - آموزشی و پژوهشی از حوزه علمیه محدثه بروجرد بازدید و با طلاب آن مدرسه دیدار نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین موسوی پس از تسلیت ایام فاطمیه ،به معرفی معاونت های مدیریت استان پرداختند.

 در این دیدار صدور مجوز پذیرش سطح سه در رشته کلام و عقاید برای مدرسه علمیه محدثه  از سوی مدیریت محترم حوزه های استان، موجب خرسندی مدیریت و معاونان و طلاب مدرسه علمیه محدثه گردید.

از دیگر برنامه های این دیدار نشست تخصصی هر یک از معاونت های  مدیریت با معاونین مدرسه علمیه محدثه بود که موجب اتخاذ تصمیمات و برنامه هایی شد.

همچنین بازدید از ساختمان قدیمی مدرسه علمیه محدثه از دیگر برنامه های این دیدار بود.این ساختمان قدیمی دارای معنویت و صفای خاصی است که  دارای دیوار و حیاط مشترک با مسجدی در مجاورت آن است واز قدیم الایام کاربری حوزه داشته است . پس از بهره برداری از ساختمان جدید ، مدتی به عنوان ساختمان موسسه قرآنی حوزه محدثه و اکنون به عنوان بخشی از حوزه علمیه محدثه مورد استفاده واقع می شود.

 

دیدار مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان لرستان از مدرسه فاطمه الزهرا س کوهدشت

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 18ام اسفند, 1394

 مدیر محترم مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان لرستان - حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای موسوی – در دیدار با طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا کوهدشت ضمن تسلیت ایام فاطمیه ، به سیره زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره و بر لزوم الگوگیری از سبک زندگی ایشان به عنوان یک الگوی کامل و موفق برای زن مسلمان و به ویژه طلاب خواهر تاکید کردند.

ایشان همچنین یکی از مصادیق الگودهی و موفقیت وجود حضرت زهرا س را دفاع از خانواده و حریم آن و توجه ویژه به همسر و فرزندان شمردند و موضوع تحکیم خانواده به خصوص در شرایط فعلی و هجمه های غرب علیه خانواده را از مسایل اساسی برشمرده و در این باره بیاناتی را ایراد نمودند.

همچنین موضوع تلاوت قرآن از دیگر مسایلی بود که در سخنان ایشان به عنوان بخشی مهم از سیره زندگانی حضرت زهرا و تأثیر فراوان آن در زندگی دنیا و آخرت ، مورد اشاره قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه به بخش مهم دیگری از زندگی دختر گرامی پیامبر اکرم  ص اشاره کرده و بیان احکام و تنویر افکار بانوان جامعه را از مسئولیتهای اجتماعی مهم حضرت زهرا سلام الله علیها دانستند وتاکید کردند که طلاب خواهرهم با الگوگیری از ایشان می بایست این رسالت مهم را به نحو احسن و با رساترین و بهترین شیوه ممکن انجام دهند وبرای طرح مباحث مربوط به احکام و پاسخ به شبهات موجود، برنامه های ویژه و فوق العاده داشته باشند. چرا که یکی از نیازهای جامعه امروز باتوجه به نقش حساس زنان در جامعه ، آشنایی بانوان با معارف و تعالیم والای اسلام است.

در ادمه این دیدار طلاب مدرسه فاطمه الزهرا س کوهدشت درخواست هایی را از مدیریت مرکزی حوزه های علمیه خواهران استان مطرح نمودند که پاسخگویی به آنان به معاونت های مربوطه مرکز مدیریت محول شد.حجت الاسلام و المسلمین موسوی به طلاب این مدرسه قول پیگیری و تحقق خواسته ها و مطالبات آنان را دادند و در پایان برای آنها آرزوی توفیق و سربلندی نمودند.
از دیگر برنامه های این دیدار،بازدید از زمین پیشنهاد شده جهت ساختمان جدید مدرسه علمیه کوهدشت بود که طی آن جناب آقای موسوی نظراتی را ارائه فرمودند.

شایان ذکر است که در حال حاضر حدود 60 طلبه خواهر در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا س کوهدشت در حال تحصیل هستند.