آرشیو برای: "بهمن 1396"

جنگ با خدا !!!

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 14ام بهمن, 1396
  ربا در لغت به معنای زیادی است که معامله دو کالای همجنس با زیادی دریک طرف، یا قرض دادن به شرط زیادی را ربا می‌گویند که از آن، در باب تجارت سخن گفته‌اند. در چند مورد ربا حلال است که عبارتند از: 1- اگر مسلمان از کافری که در پناه اسلام نیست ربا بگیرد،… بیشتر »

اِلٰهی بِحَقِ فاطمةَ وَ أَبیِها وَ بَعلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 11ام بهمن, 1396
نقل است؛ در محضر آیة الله  سید محمد هادى میلانى بودیم.یک مرد و زن آلمانى همراه دختر خود وارد شدند، پس از تعارفات معمول گفتند: ما آمده ایم به اسلام مشرف شویم. آیت الله میلانى فرمودند: علت چه چیز است؟ آن مرد عرض کرد: پهلوى دخترم که در محضر شما نشسته در… بیشتر »

دست بر شانه ی من دست دگر بر دیوار .... مادرم خواست بخیزد ولی از پا افتاد

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 11ام بهمن, 1396
  كمی از غسل زیر پیرهن ماند كمی از خون خشك بر بدن ماند كفن را در بغل بگرفت و بو كرد همان طفلی كه آخر بی كفن ماند.……“قاسمی” آجرک الله یا صاحب الزمان “اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ… بیشتر »

درود باد به مردی که خاکِ درگه اوست...سلام باد بر آن زن که رهبرش زهراست

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 11ام بهمن, 1396
  “فرارسیدن شهادت جانسوز دخت والاى محمد مصطفى صلى الله عليه وآله وسلم حضرت صديقه كبرى سلام الله عليها را محضر حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و ارادتمندان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.” به غرض يادكرد آن بانوى نمونه… بیشتر »

حالا هم که داریم خون گریه می‌کنیم. اینطور نیست؟!

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 9ام بهمن, 1396

مومن واقعی کیست؟کافر حقیقی کدامست؟!

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 9ام بهمن, 1396
امام صادق علیه السلام می فرمایند : من عَرَفَنا کانَ مُؤمنا ، و مَن أنْکَرَنا کانَ کافرا . هر که (ولایتِ) ما را بشناسد مؤمن است و هر که ما (و ولایتِ) ما را انکار کند کافر است. اصول کافی ج ۱ ص ۱۸۷ ح ۱ بیشتر »

4 عمل مکروهی که روزی را کم می‌کند !!

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 9ام بهمن, 1396
امام سجّاد (علیه السلام) می فرمایند : مکروهاتی که روزی را از انسان دفع می‌کنند : 1️  اظهار فقر و نداری کردن در حضور مردم؛ 2️  خواب دیرهنگام شب و بعد از نماز صبح؛ 3️  تحقیر و کم‌ارزش شمردن نعمت های خدا؛ 4️ شکوِه و گلایه داشتن از خداوند متعال.» معانی… بیشتر »

هشدار امیرالمؤمنین(علیه السلام) در مورد حق و باطل

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 9ام بهمن, 1396
  امام علی (علیه السلام) می فرمایند: لا یُؤنِسَنَّکَ اِلاَّ الحَقُّ وَ لا یوحِشَنَّکَ اِلاَّ الباطِلُ مبادا جز حق، با تو اُنس بگیرد و جز باطل، از تو بهراسد. نهج البلاغه، از خطبه 130 بیشتر »

چهار عمل شما را از پزشك بي نياز مي كند!

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 4ام بهمن, 1396
  اصبغ بن نباته از امير المؤمنين (علیه السلام) نقل مى‏ كند كه به پسرش امام حسن مجتبي(علیه السلام) فرمود: فرزندم، آيا به تو نياموزم چهار خصلتى را كه با آن از طبيب بى‏ نياز شوى؟ عرض كرد: آرى يا امير المؤمنين، امام فرمود: بر سر غذا منشين مگر اينكه گرسنه… بیشتر »

نسخه طلایی خروج از بن بست های زندگی

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 3ام بهمن, 1396
نسخه های طلایی قرآن کریم در موارد متعددی یکی از مهمترین راه ها برای پشت سر گذاشتن بن بست ها ی زندگی را برای همه ما بیان می کنند. خداوند متعال در آیات الهی برای همه انسان ها نسخه ای طلایی معرفی کرده است که با عمل به این نسخه میتوان به راحتی تمام بن بست… بیشتر »

تبریک میلاد با سعادت زینت پدر

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 3ام بهمن, 1396

عقیله بنی هاشم سلام الله علیها الگو برای همه‌ی مردان و زنان بزرگ عالم

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 3ام بهمن, 1396
مقام معظم رهبری دامت برکاته: اینکه گفته میشود  در عاشورا، در حادثه‌ی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد – که واقعاً پیروز شد – عامل این پیروزی، حضرت زینب بود؛ والّا خون در کربلا تمام شد. حادثه‌ی نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصه‌ی عاشورا به پایان رسید؛… بیشتر »

بهترین فرصت برای نابودی اعمال توسط شیطان

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 2ام بهمن, 1396
اگر انسان به خود ببالد و از خود شگفت زده شود و خشنود باشد، گرفتار عجب خواهد شد و در این بالیدن تفاوتی نمی کند که به علمش بنازد یا به عبادتش، به زهدش یا به جمالش، فقر او در نظرش جلوه کند یا ثروتش، و … . در هر صورت، عجب آدمی بهترین فرصت برای دشمن… بیشتر »

رابطه خواب عصر و مشکلات پوستی...

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 2ام بهمن, 1396
خواب غیلوله: خوابیدن حدود نیم ساعت قبل از غروب را غیلوله می‌گویند. این خواب موجب هلاکت انسان می‌شود. امام باقر علیه‌السلام: خواب بعد از عصر حماقت است..mihanblog.com “خواب هنگام غروب آفتاب” معروف به خواب هلاکت است و این عوارض را به همراه… بیشتر »

راهبردی ترین روش جهت جلوگیری از پشیمانی ...

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 1ام بهمن, 1396
حجت الاسلام والمسلمین سیدطه موسوی هشترودی در مورد سیره موسی بن جعفر(علیه السلام) در مواجهه با ناملایمات و کظم غیظ که آن حضرت(علیه السلام) بدان معروف بودند، اظهار کرد: از القاب امام هفتم(علیه السلام)، کاظم است و این به دلیل فرو بردن خشم از سوی آن امام… بیشتر »

حسابرسی آسان در قیامت با یک راهکار ساده

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 1ام بهمن, 1396
امام صادق(علیه السلام)می فرمایند:اِنَّ صِلَةَ الرَّحِمِ وَالبِرَّ لَیُهَوِّنانِ الحِسابَ وَیَعصِمانِ مِنَ الذُّنوب. صله رحم و نیکى، حساب (قیامت) را آسان و از گناهان جلوگیرى می‌کند.تحف العقول ص376   امام صادق عليه السلام :صِلَةُ الارحامِ تُحَسِّنُ… بیشتر »