موضوع: "خانواده وهمسرداری"

3 توصیه اخلاقی دینی برای خانمها

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 28ام دی, 1396

برای سازگاری زن و شوهر سه نکته مهم را باید زن رعایت کند:

1- صِیَانَةُ نَفْسِهَا عَنْ کُلِّ دَنَسٍ :

خود را از هر پلیدی حفظ کند ؛ یعنی عفت و پاکدامنی خود را در تمام مصادیقش رعایت کند.

در رابطه با موضوع عفت و پاکدامنی سخن بسیار است و مصادیق بسیار مختلفی دارد؛ از خودنمایی زن گرفته تا اجتناب از خلوت با جنس مخالف و حفظ حیا و کنترل نگاه و افکار.

در این صورت است که مرد اطمینان قلبی پیدا می‌کند و در هر شرایطی و در محیط کار و در فضای خارج خانه، آسودگی خاطر دارد و با آرامش خیال به وظایف اجتماعی و اقتصادی خود عمل می‌کند.

رعایت مصادیق پلیدی و حفظ عفت و پاکدامنی را از زبان آیات و روایات یادآور می شویم؛

خداوند متعال در قرآن کریم در رابطه با نهی از خودنمایی می‌فرماید: وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ ….. لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها  و زنان مؤمن را بگو ….. زینت و آرایش خود جز آنچه قهرا ظاهر مى ‌شود (بر بیگانه) آشکار نسازند. 2

و نیز پیامبر اکرم صلی الله و علیه وآله در رابطه با خلوت با جنس مخالف این گونه می فرمایند: پیامبر خدا می‌فرماید: ُ فَإِنَّ الرَّجُلَ وَ الْمَرْأَةَ إِذَا خُلِّیَا فِی بَیْتٍ کَانَ ثَالِثُهُمَا الشَّیْطَانَ. هرگاه مرد و زنی (نامحرم) در مکانی خلوت کنند سومین نفرشان شیطان است. 3

در رابطه با اهمیت موضوع حیا داریم که امام صادق (علیه السلام) می ‌فرمایند: لَا‌إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَهُ.کسی که حیا ندارد ایمان ندارد. 4

2- وَ حِیَاطَتُهُ‌ لِیَکُونَ ذَلِکَ عَاطِفاً عَلَیْهَا عِنْدَ زَلَّةٍ :

و مواظبت زن بر امور خانه تا در وقت اشتباه زن، عطوفت مرد به او را پوشش دهد.

حیاطت از احاطه، نظارت و مواظبت معنی می دهد. و به قرینه قسیم بودن با جمله پیشین. بیانگر پیامی وسیع تر از عفاف و حریم شخصی است و چه بسا مقصود آن باشد: زن نقش وزیر را داشته باشد و بر همه امور خانه و دارایی و آبروی مرد نظارت کند و از به خطر افتادن آن مواظبت و حراست کند از ولخرجی و بی مبالاتی و اسراف در هزینه خانواده بپرهیزد و سعی و اهتمام خود را در ایجاد آرامش و رونق خانه، بکار گیرد دلسوزی زن نسبت به خانه و مرد، شوهر را نسبت به همسر، مهربان و عطوف و مطمئن می سازد و اگر هم مبادا در حوزه اختیارات او اشتباهی رخ دهد و خسارتی متوجه خانه گردد نه تنها مرد او را متهم نمی سازد که به جانبداری از او برمی خیزد و اشتباه او را می بخشد.

علی(علیه السلام) فشرده دست بودن زن را حسن و به سود مرد شمرده و فرموده است: «و اذا کانت بخیلة حفظت مالها و مال بعلها؛ و هر گاه بخیل باشد مال خود و شوهرش را حفظ می کند. 5

3- و إِظْهَارُ الْعِشْقِ لَهُ بِالْخِلَابَةِ وَ الْهَیْئَةِ الْحَسَنَةِ لَهَا فِی عَیْنِهِ:

زن به شوهرش اظهار علاقه و محبت کند و خود را در چشم شوهر زیبا نماید و با عشوه و دلربایی خود را به مردش عرضه کند.

خلابه، پیامی بیشتر از ابراز بدون تکلف و ریا دارد. و دلالت دارد، که ابراز محبت زن بایستی با دلدادگی و لطف و دل فریبی همراه باشد، تا دل همسرش را به چنگ آورد و قلب او را در تور عواطف و لطف و صفای خود پایبند سازد.

برخی از بانوان برای مجالس بیرون از منزل و دعوتی ها خود را می آرایند ولی در درون منزل هماره در لباس آشپزی و غیر مرتب در رفت و شداند. این دسته از زنان غافل اند که آنان پیش از اینکه کلفت و خدمتگزار خانه باشند بانو و مونس و انیس مرداند و بایستی همه موجبات آرامش و شادمانی مرد از جمله، حسن هیأت و آراستگی را در خود فراهم سازند.

پیامبر اکرم صلی الله و علیه وآله در رابطه با خلوت با جنس مخالف این گونه می فرمایند: پیامبر خدا می‌فرماید: ُ فَإِنَّ الرَّجُلَ وَ الْمَرْأَةَ إِذَا خُلِّیَا فِی بَیْتٍ کَانَ ثَالِثُهُمَا الشَّیْطَانَ. هرگاه مرد و زنی (نامحرم) در مکانی خلوت کنند سومین نفرشان شیطان است.

زینت و آراستگی لباس و چهره سبب می شود زیبایی طبیعی و جمال خدادادی بیشتر بدرخشد و زن را در دیده همسرش زیباتر جلوه دهد و کشش و علاقه مرد نسبت به خود را دو چندان سازد.

 

کلام آخر

اسلام مخالف زیبایی و جمال و خودآرایی نیست، آنچه باید مورد دقت و توجه قرار گیرد آن است که نهایت این جمال و زیبایی و فریفتگی را در مقابل چه کسی بروز دهد؛ در مقابل کسی که نقش همسری او را دارد.afkarnews.ir

پی نوشت:

1- تحف العقول، النص، ص: ۳۲۳

2- نور ـ 31

3- محمد بن علی بن بابویه، من لا یحضره‌الفقیه، ج‌3، ص 252

4- الکافی، ج‌5، ص 30

5- نهج البلاغة، حکمت 234

معيارهايى مهم كه بايد براى انتخاب شريك زندگيتان مد نظر قرار دهيد .

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 11ام تیر, 1396

.

اگر با فردی آشنا شده اید و او را شخص رویاهای خود برای ازدواج می دانید باید راهکارهایی برای ایجاد محبت و علاقه بین خود و فرد مورد نظر به کار بندید تا در عین حال که او را بهتر می شناسید بتوانید تصمیم گیری مناسبی داشته باشید.

در گام نخست توجه کنید احساساتی نباشید، منطق و قدرت تصمیم گیری و تشخیص راستی و صداقت یکی از مهم ترین نکات برای داشتن زندگی سعادتمندانه و خوشبختی است.

فرد مورد علاقه خود را از جوانب مختلفی همچون خانواده، سطح تحصیلات، دوستان، محل زندگی ، پیشینه کاری مورد بررسی قرار دهید، اگر هرمورد ابهام آمیز ، دروغ یا عدم صداقت در این موارد وجود دارد، این فرد نمی تواند انتخاب درستی برای شما باشد.

 از تمامی جهات خود را ارتقاء دهید، صرف آشنایی با یک فرد تضمین ازدواج و پذیرفته شدن در تمامی شرایط و آزمون ها نیست، بلکه در دوران آشنایی باید با تمرکز بر روی فعالیت ها، خود را فردی جدی، علاقه مند به پیشرفت و ترقی و خیر اندیش معرفی کنید.

هدف فرد از آشنایی با خود را شناسایی کنید، اگر این فرد قصد جدی برای آشنایی یا ازدواج ندارد و زمان های طولانی را به تنهایی می گذراند و از سپری کردن زمان با شما خودداری می کند ، نمی تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در امر ازدواج باشد، این افراد معمولاً به دنبال اهداف دیگری هستند و تمرکز بر روی آنها و تلاش برای تغییر دادن نظراتشان، اتلاف وقت بزرگی است.

از خانواده و دوستان راهنمایی بگیرید اما اجازه دخالت در این امور را به آنها ندهید، زمانی که در تلاش هستید با فرد جدیدی آشنا شده و حتی به فکر تشکیل خانواده هستید نشان دهنده بلوغ فکری و تفکر برای داشتن یک زندگی مستقل از اعضای خانواده است.

وابستگی بیش از حد به والدین و عدم استقلال فکری و تردید و دودلی برای آشنایی و شروع یک زندگی مشترک می تواند باعث عدم اعتماد فرد مورد نظر شما شود و احساس کند که شما از آمادگی لازم برای تشکیل زندگی مشترک و استقلال از خانواده خود برخوردار نیستید.

هر فردی در بازه ای از زندگی و همزمان با افزایش سن در صورت سلامت روحی و جسمی می تواند زندگی مستقلی داشته باشد و به فکر تشکیل زندگی مشترک با فرد ایده آل خود باشد اما این استقلال به معنی دوری و سلب مسئولیت از وظایف فرزندی نیست بلکه به معنی استقلال و هویت فردی برای ساخت زندگی و پرورش فرزندان است.

به جای تاکید بر روی جنبه هایی چون جذابیت های ظاهری و ثروت سعی کنید تا شخصیت خود را ارتقاء دهید تا فرد مورد نظرمجذوب شخصیت شما شده و به شما اعتماد پیدا کند، شخصیت درونی افراد از سایر موارد مهم تر است و سبب پایداری یا از بین رفتن روابط آشنایی می شود.

به سخنان فرد گوش دهید و به وی راه حل های مفید ارائه کنید، با او همفکری کرده و یک فرد مورد اعتماد برای گوش دادن به مشکلات و همدلی با او باشید تا شما را به عنوان شریک راه زندگی انتخاب کند./.yjc.ir

منبع: psychologytoday

به اشتباه همسرداری نکنیم بلکه همسری کنیم.

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 25ام دی, 1395

به همت مدیریت حوزه های خواهران استان لرستان، نشست اخلاقی خانواده های کارکنان و قضات دادگستری استان برگزار گردید

سرکار خانم دکترعیدی: طبق آیات قرآن برای همسر، مایه ی آرامش باشیم. به اشتباه همسرداری نکنیم بلکه همسری کنیم.

سرکار خانم عیدی ضمن بیان آیات مربوط به ازدواج فرمودند: خداوند متعال مودت و رحمت را در زندگی مشترک جعل داده است.

همسران باید این مودت و رحمت را که دلسوزی و محبت عملی است در زندگی خود به صورت عملی نمایان سازند.

ایشان از مخاطبین خواستند که در مورد حسرت روز قیامت فکر کنند و فرمودند: یکی از حسرتها اندوخته کم است . در زندگی مشترک می توان اندوخته زیادی جمع کرد .

اصولی که ما برای زندگی مشترک و آرام به آن نیاز داریم به ترتیب در سلسله نشست ها حضورتان ارائه خواهد شد . اولین اصل از اصول همسری نمودن ، اصل امنیت است . یعنی منزل را مسکن و محل امنیت و آرامش اهل خانه کنیم.

طوری باشیم که همسر در منزل احساس امنیت کند و به فکر هدر دادن وقت در بیرون از خانه نباشد . اگر مردی میل به خانه آمدن ندارد عیب کار را در خود جستجو کنیم. البته منکر عیوب برخی مردان نیستیم .در پایان سرکار دکتر خانم عیدی به سوالات مخاطبین در زمینه همسری نمودن پاسخ داداند.ادامه ی ارائه اصول در جلسه آینده ارائه خواهد شد. ان شاء الله

 

نکات مهم همسر داری از دیدگاه قرآن

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 19ام آبان, 1394


*زیباترین جمله قرآن راجع به حقوق همسران از دیدگاه یک نویسنده غیرمسلمان

 «هُنَّ لِبَاسٌ لَکُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ» به قول یکی از نویسندگان غیر مسلمان که وقتی به این آیه می‌رسد در کتابش درباره خانواده می‌گوید: از این زیباتر نمی‌توان گفت که زن لباس مرد است و مرد لباس زن است، مگر لباس چه کار می‌کند؟ لباس عیب آدم را می‌پوشاند، لباس انسان را در مقابل سرما و گرما حفظ می‌کند، لباس انسان با فصل تغییر می‌کند، شما در زمستان لباس گرم می‌پوشید در تابستان لباس سرد می‌پوشید، در عروسی لباس شاد می‌پوشید و در عزا لباس مناسب با عزا می‌پوشید.«هُنَّ لِبَاسٌ لَکُم» معنایش این است که مرد و زن باید با شرایط هم خودشان را تغییر بدهند.

یک وقت مرد از سر کار می‌آید و خسته است، زن باید برخوردش تفاوت کند، یک وقت خانم بچه به دنیا آورده شرایط ویژه‌ای دارد یا دوران خاصی در زندگی‌اش پیش می‌آید، یک وقت مرد دچار مشکلات می‌شود، پس همان گونه که شما با تغییر شرایط لباستان را تغییر می‌دهید، شرایط مرد و زن نیز نسبت به هم باید تفاوت کند.

*توجهی که قرآن به نورچشم انسان دارد

آیه سوم در سوره فرقان خدا برای بندگان ویژه‌اش دوازده ویژگی بیان می‌کند. یکی از بزرگان کتابی به نام «انسان کامل» یا «مربی کامل» دارد که در تفسیر سوره فرقان این صفات را بحث می‌کند. بعضی از عزیزان نیز در این رابطه کتاب نوشته‌اند، یعنی غیر از اینکه کل قرآن را تفسیر کرده‌اند، برخی از علما درباره این دوازده صفتی که در این سوره آمده کتاب نوشته‌اند.

اواخر سوره فرقان که از کلمه «عِبَادُ الرَّحْمَنِ» شروع می‌شود، « الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً» بندگان خوب خدا متکبر نیستند، «وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَاماً»؛ با جاهل خوب برخورد می‌کنند، دعوا نمی‌کنند، او را تحمل می‌کنند. این صفات ادامه می‌یابد تا می‌رسد به اینجا که می‌فرماید: یکی از صفات بندگان خوب خدا این است که می‌گویند «رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا» انسان‌های خوب می‌گویند، خدایا زن و فرزندانمان را نور چشم ما قرار بده، همان تعبیر نور چشمی که ما در فارسی می‌گوییم؛ یعنی چشم روشنی ما قرار بده و ما را پیشوا و الگوی متقیان قرار بده. می‌خواهم این را بگویم که قرآن توجه ویژه‌ای به بحث خانواده دارد.

قرآن می‌فرماید «یَأْمُرُ أَهْلَهُ بِالصَّلَاةِ» حضرت اسماعیل(ع) به خانواده‌اش می‌گفت: نماز بخوانید. وقتی حضرت ابراهیم(ع) زن و بچه‌اش را در سرزمین مکه گذاشت که یک خانم جوان و بچه‌ای کوچک بود، نگفت: خدایا آن‌ها آمده‌اند که غذا بخورند، به آن‌ها جا و مکان بده، گفت: «لِیُقِیمُوا الصَّلَاة» خدا آن‌ها را اینجا گذاشتم که نماز و دین برپا شود.

وقتی هم دعا می‌کند می‌گوید: خدایا خانواده من را اهل نماز قرار بده. لقمان در قرآن به پسرش نصیحت می‌کند: «یَا بُنَیّ أَقِمِ الصَّلَاةَ» امیرالمؤمنین(ع) به فرزندش نامه می‌نویسد- نامه 31 نهج‌البلاغه- عرض من این است که خانواده در قرآن کریم بسیار مورد توجه و عنایت است. در دعاها نیز غالباً به خانواده توجه شده است. در صفات و ویژگی‌های انبیا می‌بینید که نسبت به خانواده توجه شده است.

خدا در سوره تحریم آیه ششم می‌فرماید: «یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا» این آیه خطاب به همه مؤمنان است، «قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَاراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ»؛ مردم خودتان و خانواده‌هایتان را از جهنم نجات بدهید، پس اینکه می‌گوید «ذریه» یا «ازدواج» معلوم می‌شود خانواده در اسلام قوام و نظامی دارد و توجه ویژه‌ای به آن شده است. امروزه در غرب خانواده از هم پاشیده شده ‌و تک زیستی، تجرد و هم‌جنس‌گرایی ‌دارد جای کانون خانواده را می‌گیرد. متأسفانه این فرهنگ در کشورهای اسلامی هم کم‌کم دارد رسوخ می‌کند. رابطه‌های قبل از ازدواج که غالباً به ازدواج منجر نمی‌شود، روابط نادرست، از هم‌پاشیدگی زندگی، طلاق‌ها و جدایی‌ها، در گذشته در جامعه این‌قدر طلاق و اختلاف بین زن و شوهر جوان نداشتیم، شما شهرهایی را که بافت مذهبی آن حفظ شده ببینید، هر اندازه یک شهر بافت مذهبی و دینی‌اش حفظ شده است طلاق و اختلاف در آن کمتر بوده است، لذا بحث خانواده را که در این جلسه مطرح می‌کنم بحث مهمی است، ببینید اسلام چگونه جایگاهی برای زن و مرد در نظر گرفته است.

توصیه های آیت الله امینی برای ازدواج

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 17ام بهمن, 1392

 


اگر به دنبال منبع موثقی برای مطالعه درباره ازدواج و انتخاب همسر هستید، کتاب «انتخاب همسر» نوشته‌ «آیت الله ابراهیم امینی» گزینه خوبی است که می تواند راهکار های مناسبی به شما ارائه دهد.


 

 

انتخاب همسر

 

کتاب انتخاب همسر آیت الله امینی که تا به حال چاپ های متعددی از آن در بازار توضیع شده، در 268 صفحه شما را با مهم ترین مباحث ازدواج اسلامی آشنا می کند. این کتاب جزو اولین کتاب‌های منتشر شده در این حوزه است و با استقبال خوبی از جانب مردم مواجه شده است. این کتاب که سرشار از رجوع به احادیث است، با نثری ساده و وعظ‌گونه خطاب به عروس و داماد و خانواده‌های آن‌ها و حتی در بخش‌هایی حطاب به مسئولین نوشته شده است.

 

 

 

«ازدواج» عنوان فصل اول است‌ و مطالبی مانند کسب استقلال، انس و آرامش، حفظ عفت و مصونیت از گناه، آرامش و تعادل اعصاب، تولید و تکثیر نسل، تعاون در اطاعت و نیل به ثواب، سلامت و امنیت اجتماعی در آن عنوان شده است.

 

در فصل «موقع ازدواج» به زمان مناسب همسرگزینی و ازدواج اشاره شده و در فصل بعد، یعنی «موانع ازدواج» مواردی مثل فقر و تهیدستی، ادامه تحصیلات، خدمت سربازی مطرح شده است. وعظ هایی درباره نگه داشتن عفت، عدم نگاه به نامحرم، انصراف از گناه، ضرورت اشتغال، عدم خلوت و شوخی و هم خوابگی و مصافحه با نامحرم، عدم تماشای فیلم‌های تحریک‌آمیز، وقار و سنگینی، رعایت حجاب اسلامی هم در این کتاب منتشر شده است.

 

در فصل مربوط به هدف ازدواج به مواردی مثل یاوری زن و مرد در طاعت خدا (نعم العون علی طاعة الله)، اشاره شده و در ادامه این فصل ها آمده است: «در انتخاب همسر دقت کنید»، «صفات یک همسر خوب»، «نقش خانواده در انتخاب همسر»، «نقش مشورت در انتخاب همسر»، «نقش استخاره در انتخاب همسر».

 

آیت الله امینی مواردی مانند ایمان و دین داری، راست‌گویی و امانت‌داری، عقل و هوش، اخلاق، عفت و نجابت، جمال و زیبایی، شرافت خانوادگی، سواد و… را از معیارهای همسر خوب دانسته اند و روش هایی برای تشخیص آنها ارائه داده اند

 

 

آیت الله امینی مواردی مانند ایمان و دین داری و علائم آن (توجه به اعمال، توجه به وفای به عهد، امر به معروف، اجتناب از مال حرام، رعایت حقوق دیگران، اجتناب از ظلم و تعدی و….) راست‌گویی و امانت‌داری، عقل و هوش، اخلاق، عفت و نجابت، جمال و زیبایی، شرافت خانوادگی، سواد، مال و ثروت، تناسب در سن، سلامت جسم، سلامت از آلودگی و اعتیاد را از معیارهای همسر خوب دانسته اند و روش هایی برای تشخیص آنها ارائه داده اند. همچنین بحثی مبسوط در مورد فواید و مضرات ازدواج با خویشان ارائه کرده اند.

 

«خواستگاری» موضوع بعدی است که دوران نامزدی، هدیه دادن گه گاه، احوال پرسی و نامه و تلفن و سوغات در سفر و… را توصیه نموده است و به مواردی مثل امکان به هم زدن با اطلاع یافتن از مشکلات، امکان پس گرفتن هدایای ماندنی در صورت بر هم زدن چون این ها به خاطر ازدواج داده شده اشاره کرده است.

 

در ادامه کتاب هم به «نامزدی»، «ازدواج پسر و اجازه ی والدین»، «اجازه ی ولی در ازدواج دختر»، «ازدواج های اجباری»، «مهر»، «اجراء صیغه عقد»، «جهاز» و «حجله ی عروسی» و «آغاز زندگی زناشویی» پرداخته شده است.

آیین نامه رفتار با همسر

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 6ام آبان, 1392

همسر خودتان را به همه ترجیح دهید.
اگر خواهان خوشبختی و آرامش خود و خانواده مان هستیم، باید چشم و دل و خیال خود را از
همۀ دختران و پسران و زنان و مردان جهان، فرو پوشانیم و تنها نامزد و همسر خویش را ببینیم و به
او بیندیشیم و به وي قناعت ورزیم. مرغ خانۀ همسایه را غاز نبینیم! اصلاً آن را نبینیم؛ چه مرغ و چه
غاز! چکار به همسایه و خانه شان و آنچه در آن است داریم؟ مگر ما خوش داریم که دیگران به
خانۀ ما و خانواده مان چشم و دل بدارند؟! خداوند، از سر حکمت آدمها را جوراجور آفریده است؛

ادامه »

زندگی زناشویی موفق

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 15ام مهر, 1392


چهل برگ زندگی


خانمی گفت: چهل برگ خواندنی وجود دارد که اگر بدانی می توانی آرام ترین و شادمانه ترین

زندگی عالم را در اختیار داشته باشی . این چهل برگ را پدر قبل از ازدواج به من هدیه داد و من

هنوز نتوانسته ام عمق اعجاز آن ها را کشف کنم . آن چه در این جا می خوانید فقط بخشی از

بصیرت پنهان در این چهل برگ است .

وقتی تصمیمم براي زندگی و ازدواج با امیر جدي شد ،

ادامه »

با گل خانه خود چگونه رفتار می کنید؟

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 31ام شهریور, 1392


با همسر خود، رابطۀ چهره به چهره داشته باشید.


در ارتباط چهره به چهره، مسائل و مشکلات به راحتی مطرح میشوند و راهحلهاي مناسب

نیز ارائه میگردند. در خانه نیز باید با همسرانمان رابطۀ چهره به چهره داشته باشیم. یعنی با

همسرمان خوب حرف بزنیم و اجازه بدهیم او نیز حرفهاي خود را مطرح کند. گفتوگوي آرام و

بدون داد و فریاد زن و شوهر سبب میشود که حدود 90 درصد مسائل آنها حل شود.

قدرت محبت

ادامه »

همسر شما موهبت الهی است قدرش را بدان

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 24ام شهریور, 1392


ویتامین« توجه»


از خصوصیات بارزي که باعث استحکام مهر در خانواده میشود نشان دادن مهر و محبت لازم و

کافی به خانمهاست که راه مؤثر آن، انجام کارهاي کوچک اما متعدد است یعنی باید توجه نمود که

زنان به ابراز محبتهاي پیدرپی نیازمند هستند حتی اگر این ابراز محبت با یک کلام محبتآمیز و یا

یک شاخه گل کوچک باشد و زنی که بدین صورت انرژي میگیرد با تلاش و پیگیري و عشق

بیشتري براي بهبود زندگیاش تلاش میکند چون میداند همسرش قدر زحمات او را به خوبی

میداند. از ویتامینهاي دیگر که میتوان به روح بزرگ و در عین حال لطیف خانمها تزریق نمود

است. توجه باید همه جانبه باشد، چه در منزل ، چه در مهمانی، چه در خیابان و… « توجه » ویتامین

هر کس به روشی ابراز عشق و محبت می کند.

ادامه »