موضوع: "سیاسی"

اعتماد به دشمن و نرمش در سياست خارجي

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 16ام تیر, 1399

اعتماد به دشمن

ما راه تعامل و مذاکره و مبادله و تبادل نظر و نشست و برخاست و معامله‌ی با هیچ کشوری در دنیا را جز همین رژیم صهیونیستی و آمریکا نبستیم؛ عملاً هم مشغول تلاش و فعّالیّت هستیم لکن همین ‌طور که بارها گفته‌ایم مطلقاً نبایستی اعتماد ما به غیرنیروی داخلی باشد؛ بخصوص به آن کسانی که عَلَم دشمنی در برابر جمهوری اسلامی و نظام اسلامی بلند کرده‌اند که در رأس آنها بعد از آمریکا همین چند کشور اروپایی‌اند. اینها صریحاً با جمهوری اسلامی دشمنی میکنند؛ انگیزه‌های آنها در مورد دشمنی با نظام اسلامی، با انگیزه‌های آمریکا تفاوت اصولی و جوهری ندارد؛ البتّه وضع آمریکا یک وضع ویژه‌ای است؛ اینها نه توانشان آن ‌قدر است، نه تسلّط‌شان و امکاناتشان آن‌ قدر است؛ ولیکن تفکّر این اروپایی‌ها همان تفکّر است؛ به عنوان میانجی وارد میشوند، مذاکره میکنند، تماس میگیرند، تلفن میکنند، حرفهای طولانی میزنند، وعده‌ میدهند که همه‌ی آنها پوچ است.
گزیده‌ای از بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری-۱۳۹۸/۰۷/۰۴

تبريك و شادباش ميلاد كريم آل الله عليه السلام

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 20ام اردیبهشت, 1399

 

“السلام علیک یا کریم اهل بیت یا حسن بن علی و رحمة الله و برکاته”

سلام برکسی که آبــروی تمــام سفـــره های اکرام و گشــاده دستــی های انفــاق است.

 ***فرارسیدن خجسته میلاد با سعادت کریم اهل بیت عصمت و طهارت امام حسن مجتبی علیه السلام را محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و دوستداران ایشان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

تأملي در احادیث نوربخش کریم آل الله علیه السلام

امام حسن مجتبیٰ علیه‌السلام فرمودند: عـادت‌های بـد مغلوب کننده‌اند؛ پس، هر کسی در نهـان و خلـوت‌هاى خـود بہ چیـزى عـادت کنـد؛ آن چیـز، او را در آشـکار و میان جمـع رسـوا سـازد. تنبیه الخواطر، جلد2.

خداوند ماه رمضان را ميدان مسابقه خلق خود قرار داد تا به سبب طاعت او به سوي خشنوديش از يكديگر سبقت گيرند. پس، گروهي پيشي گرفتند و كامياب شدند و گروهي عقب ماندند و ناكام گرديدند. محمدي ري‌شهري، 1377.

 بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره امام حسن مجتبی(علیه السلام):

مردم ما از صلح امام حسن چیز زیادی نمی‌دانند؛ فقط چند تا کلمه‌ شعاری می‌دانند؛ درحالی‌که درباره این صلح کتاب نوشته شده و بحث و تحلیل شده است؛ درباره امام حسن، ذهن‌ها و فکرها باید حرف نو بگویند؛ اما همانها هم گفته نمی‌شود؛ اینها مایه تأسف است.

خدا را شکر می‌کنیم که ملت ما بیدار است. خدا را شکر می‌کنیم که جوانان ما بیدارند.  بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکررا گفته‌ام که، چیزی که امام حسن مجتبی علیه‌السلام را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسی نداشتند. چیزی که فتنه‌ خوارج را به‌وجود آورد و امیرالمؤمنین علیه‌السلام را آن‌طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن‌گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود والا همه‌ی مردم که بی‌دین نبودند. تحلیل سیاسی نداشتند. یک شایعه دشمن می‌انداخت؛ فورا این شایعه همه جا پخش می‌شد و همه آن را قبول می‌کردند.
وقتی غبار غلیظ‌تر می‌گردد، می‌شود دوران امام حسن؛ و شما می‌بینید که چه اتفاقی افتاد. باز در دوران امیرالمؤمنین، قدری غبار رقیقتر بود؛ کسانی مثل عمار یاسر - آن افشاگر بزرگ دستگاه امیرالمؤمنین - بودند. هرجا حادثه‌‌ای اتفاق می‌افتاد، عمار یاسر و بزرگانی از صحابه‌ پیامبر بودند که می‌رفتند حرف می‌زدند، توجیه می‌کردند و لااقل برای عده‌ای غبارها زدوده می‌شد؛ اما در دوران امام حسن، همان هم نبود. در دوران شبهه و در دوران جنگ با کافر غیرصریح، جنگ با کسانی که می‌توانند شعارها را بر هدفهای خودشان منطبق کنند، بسیار بسیار دشوار است؛ باید هوشیار بود. 

 

از طرف رهبري شما هم دعوتيد... .

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 17ام بهمن, 1398

… . رهبر انقلاب با دعوت همگانی از مردم برای شرکت در انتخابات افزودند: ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید؛ بنابراین هر کس به ایران علاقه‌مند است و امنیت کشور، حل شدن مشکلات و گردش صحیح نخبگانی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.

ایشان در همین زمینه افزودند: افراد مؤمن و انقلابی با انگیزه‌ی قوی در انتخابات شرکت خواهند کرد اما اگر کسی انگیزه‌ی دینی و انقلابی ندارد اما میهن عزیز را دوست دارد لازم است به پای صندوقهای رأی بیاید.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه‌ی سخنانشان به موضوع «شاخصهای انتخاب درست و خصوصیات فرد منتخب» اشاره کردند و گفتند: باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه‌ی جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرف‌دار عدالت باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم باعزت، مقتدر و شجاع ایران نیست… .

khamenei.ir

رهبر انقلاب طرفدار كدام جناح است؟؟؟؟؟؟؟؟

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 17ام بهمن, 1398

مزدور آمريكا كيست؟؟؟؟؟

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 1ام بهمن, 1398

عناصر مومن جواب مي دهند... .

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 26ام تیر, 1398

علت دشمني با آمريكا چيست؟؟؟؟؟؟

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 10ام تیر, 1398

راهبردي براي پيشبرد انقلاب

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 10ام دی, 1397

عكس نوشته

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 15ام شهریور, 1397

پیگیری برای احقاق حق مقتولان فاجعه منا و مسجدالحرام باید مستمر و جدی باشد

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 26ام تیر, 1397

… .رهبر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شدن زمان و مکان مشخص برای اجتماع مسلمانان در فریضه حج را نشان دهنده اهدافی فراتر از معنویتِ صِرف دانستند و خاطرنشان کردند: یکی از اهداف مهم حج، اجتماع و ارتباط و تفاهم مسلمانان با یکدیگر و در واقع همان موضوع شکل گیری امت اسلامی است.
ایشان با تأکید بر اینکه کعبه شریف و مسجد الحرام و مسجد النبی متعلق به همه مسلمانان است و نه متعلق به کسانی که بر آن سرزمین مسلط هستند، افزودند: کسی حق ندارد مانع از تحقق مفاهیم واقعی حج شود و اگر حکومت و یا دولتی این کار را انجام دهد، در واقع «صدّ عن سبیل الله» کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شکل گیری معنای جدیدی از حج به برکت هدایت های امام بزرگوار، گفتند: حج واقعی باید همراه با برائت از مشرکان و زمینه ساز وحدت و انسجام مسلمانان باشد، نه آن که برخی دولتها در جهت ایجاد اختلاف و جدایی میان امت اسلامی تلاش و خود را به استکبار متصل کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به فاجعه مسجدالحرام و فاجعه منا در سال ۱۳۹۴، آن را ظلمی بزرگ خواندند و با تأکید بر لزوم پیگیری مستمر و جدی برای احقاق حق، افزودند: این مطالبه به هیچ وجه نباید فراموش شود و دستگاه های مسئول باید از راههای مختلف به ویژه مجامع بین المللی، این موضوع را پیگیری کنند تا کمیته حقیقت یابی با حضور جمهوری اسلامی تشکیل و احقاق شود زیرا در این دو فاجعه، تأمین ایمنی و امنیت حجاج که مهمترین وظیفه حکومت عربستان است، رعایت نشد و دیه مقتولان نیز داده نشد.
ایشان با تأکید بر اینکه ضروری ترین نیاز امروز دنیای اسلام وحدت و یک‌صدایی است، به تمرکز دشمنان برای مقابله با مسلمانان به‌ویژه در موضوع فلسطین و در قضایای یمن اشاره و خاطرنشان کردند: اکنون امریکایی‌ها نام سیاست شیطانی خود درباره فلسطین را «معامله قرن» گذاشته اند اما بدانند که به فضل الهی، این معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد و به کوری چشم دولتمردان امریکا، قضیه فلسطین از یادها نخواهد رفت و قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ملت فلسطین در مقابل این توطئه خواهد ایستاد و ملت‌های مسلمان نیز پشتیبان مردم فلسطین خواهند بود، افزودند: البته برخی دولت‌های اسلامی که هیچ اعتقادی هم به اسلام ندارند، به دلیل حماقت و جهالت و مطامع دنیوی پیشمرگ امریکایی‌ها شده‌اند اما به توفیق الهی، امت اسلامی و ملت فلسطین بر دشمنان خود پیروز خواهند شد و خواهند دید آن روزی را که ریشه رژیم جعلی صهیونیستی از سرزمین فلسطین کَنده شود… .

خبر گزاري حوزه