« فقط تا 60 سالگی مهلت داریم؟!درلحظه مرگ چه می بینیم؟ »

3خصوصیت ویژه یک زن نمونه!

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 22ام فروردین, 1394

 

انتخاب همسر  و تشکیل خانواده یکی از حساسترین مراحل زندگی ماست، مقطعی که اگر به اندازه کافی برای آن وقت نگذاریم با چالش های متعددی در آینده روبه رو خواهیم شد.

این امر بر کسی پوشیده نیست که همسر خوب یکی از بزرگترین نعمت های خداوند متعال است که باعث آرامش و سعادت ما می شود.

 در همین زمینه پیامبر خدا صلی الله علیه وآله می‌فرمایند: «مِن سَعادَةِ المرءِ‌الزُّوجَةُ‌الصالحة؛(1) از سعادت مرد،‌ داشتن همسر صالح است.» از آنجا كه انسان هر چه بیش‌تر نسبت به همسر شایستة خویش شناخت و معرفت داشته باشد رضایتش از وی بیش‌تر می‌شود، نیاز داریم كه ویژگی ها و صفات یک همسر خوب و شایسته، در فصلی مستقل مورد بحث و كاوش قرار گیرد.

1. ایمان و تدین قال رسول الله صلی الله علیه وآله: «مَن تَزَوَّجَ اِمرَأَةً لا یَتَزوَّجَها اِلّا لِجَمالِها لَم یَرَ فیها ما یُحِبُّ وَ مَن تَزَوَّجَها لِمالِها لا یَتَزِوَّجَها اِلّا لَهُ وَ‌كَلَهُ اللهُ اِلیهِ، فَعَلَیكُم بذاتِ الدّین(2)؛ هر كه با زنی به خاطر زیباییش ازدواج كند دلخواه را در او نبیند و هر كه با زنی به خاطر مال و ثروتش ازدواج كند خداوند او را به همان مال و ثروت واگذارد پس بر شما باد به ازدواج با زنان متدین».

وقتی به این حدیث نورانی دقت می کنیم گیر بسیاری از زندگی های از هم پاشیده این روزها را می بینیم ، بعضی از جوانان برای مال و ثروت طرف مقابل ازدواج میکنند و بعد از گذشت چند صباحی می بینند این زندگی خیلی جدی تر از این حرف هاست و تاب تحمل همدیگر را ندارند و و جدا می شوند ، اما کسی که دیانت و معنویت را اساس انتخاب خود قرار می دهد هر روز بیش از پیش احساس خوشبختی می کند البته به شرطی که  ایمان ها واقعی باشد و فقط برای ظاهر سازی نباشد که آن هم خود ماجرایی دیگر است .

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...