« کودک شما هم خبرچینی می کند؟!ماموریت سختی که هیچ داوطلبی نداشت! »

;,n; alh il

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 10ام اسفند, 1393

10 گیاه ضددرد را بشناسید

 


برای همه ی ما پیش می آید که پایمان پیچ بخورد یا رگ به رگ شود، دچار آفت دهان، دندان درد، ورم گوش، گلودرد و غیره شویم.در این صورت یک یا چند عضو بدن به درد می آید و دچار التهاب می شود. اما از قدیم گفته اند «خدا یک درد داده و هزار و یک درمان». در واقع برای هر دردی، مسکن های خوبی وجود دارد. در دل طبیعت، گیاهانی رشد می کنند که قادر هستند مرهمی برای این دردها باشند. در این مطلب شما را با 10 گیاه تسکین دهنده درد آشنا می کنیم.


 

آفت دهان

 

1- خداحافظی با آفت ها با کمک نعنا فلفلی

اگر یک راه حل سریع و مطمئن برای خلاص شدن از آفت دهان وجود داشته باشد، استفاده از نعنا فلفلی است. این گیاه علاوه بر رفع آفت ها باعث تسکین و بی حسی دردهای ناشی از آن نیز می شود.

روش استفاده

یک قاشق چایخوری چوب میخک، یک قاشق چایخوری برگ نعنا فلفلی و یک قاشق چایخوری آویشن را در یک فنجان آب جوش بریزید و کاملا مخلوط کنید. یک گلوله پنبه ای را به این محلول آغشته کرده و روی آفت بزنید. از این روش برای کودکان بخصوص کودکان زیر پنج سال استفاده نکنید.

 

2- اسطوخودوس برای تسکین سوختگی

همیشه در منزل و یا جعبه ی کمک های اولیه ی مسافرتی خود، یک شیشه روغن گیاهی اسطوخودوس داشته باشید. این گیاه تسکین دهنده، ضداسپاسم و آرامش بخش است و تمام خواص یک مسکن را دارا می باشد.

روش استفاده

چند قطره روغن گیاهی اسطوخودوس را به محل دردناک بمالید. استفاده از این روغن برای تسکین درد و بهبود سوختگی های جزئی فوق العاده است.

ماساژ عضلات دردناک با روغن اسطوخودوس نیز کارساز است. اگر دندان تان درد می کند می توانید چند قطره از این روغن را روی گونه تان بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...