« برای روزی زیاد واحترامت حتما بخوانش!دائم الوضو بودن واین همه خاصیت ! »

آیا غیبت گویی واقعیت دارد؟!

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 23ام تیر, 1393
کتاب

آگاهى از غیب و گزارش امام علی"علیه السلام” از حوادث و رویدادهاى پنهان و پوشیده، بالاخص جریان هایى كه پس از شهادت وى رخ داد، یكى از ابعاد گسترده ‘نهج البلاغه’ را تشكیل مى دهد و مجموعا در كتاب «نهج البلاغه و آگاهی از غیب» هفتاد و پنج خبر غیبى وجود دارد كه اكثرا و یا مجموع آن ها تحقق پذیرفته اند. و البته واضح است که خبرهاى غیبى نهج البلاغه، گواه بر این است كه امام، علاوه بر آگاهى هاى حسى و عقلى، از آگاهى سومى برخوردار بوده كه هرگز نمى توان آن ها را از طریق ابزارى به نام حس و عقل كشف كرد.

 

نهج البلاغه و آگاهی از غیب

این کتاب یکی از آثار و تالیفات آیت الله جعفر سبحانی است. آگاهی از غیب و گزارش امام از حوادث و رویدادهای پنهان و پوشیده، بالاخص جریان هایی که پس از شهادت وی رخ داد یکی از ابعاد گسترده نهج البلاغه را تشکیل می دهد و مجموعا در این کتاب هفتاد و پنج خبر غیبی وجود دارد که اکثرا و یا مجموع آنها تحقق پذیرفته اند. خبرهای غیبی نهج البلاغه گواه بر این است که امام، علاوه بر آگاهی های حسی و عقلی از آگاهی سومی نیز برخوردار بوده است که هرگز نمی توان آن را از طریق ابزاری به نام حس و عقل کشف کرد. در این رساله کوتاه فرصت آن نیست که پیرامون امکان آگاهی از غیب از نظر دانش های امروز بشری و یا از دیدگاه قرآن و اخبار اسلامی سخن بگوییم از این جهت به اصل موضوع می پردازیم و یادآور می شویم که نقاط بحث ما را در این نوشته سه موضوع زیر تشکیل میدهد:

- شاهراه های سه گانه معرفت

- دو نوع آگاهی از غیب

- نمونه هایی از خبرهای غیبی که در نهج البلاغه وارد شده است.

آگاهى از غیب و گزارش امام علی"علیه السلام” از حوادث و رویدادهاى پنهان و پوشیده، بالاخص جریان هایى كه پس از شهادت وى رخ داد، یكى از ابعاد گسترده ‘نهج البلاغه’ را تشكیل مى دهد و مجموعا در كتاب «نهج البلاغه و آگاهی از غیب» هفتاد و پنج خبر غیبى وجود دارد كه اكثرا و یا مجموع آن ها تحقق پذیرفته اند

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...