« علی سر نهان و اشکار است ***خدایی ناز شست کردگار استدهمین رکن اعتقادی تو***پسر حضرت جوادی تو »

افتتاحیه مدارس علمیه استان لرستان

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 29ام شهریور, 1395

 

مراسم افتتاح رسمی حوزه های علمیه خواهران شهرستان خرم آباد توسط مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان لرستان یک شنبه مورخ 28/6/1395 برگزار گردید.

این مراسم با حضور اساتید، کادر و طلاب محترم مدارس علمیه معصومیه ، فاطمیه و مرکز تخصصی زینبیه سلام الله علیها د رسالن اجتماعات مدرسه فاطمیه برگزار گردید.

مدیر محترم مدرسه فاطمیه سلام الله علیها سرکار خانم صدری ضمن عرض خیر مقدم و تبریک ایام مبارک ذی الحجه از خداوند متعال برای همه ی طلاب و خدمت گزاران حوزه آرزوی سربلندی و موفقیت نمودند.

در ادامه مدیر محترم مدیریت استان حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای موسوی ضمن تبریک اعیاد ذی الحجه وآغاز سال تحصیلی، به بیان نکات مهم آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مربوط به مدارس پرداختند و طلاب را به حرکت پویا و سازنده در این زمینه ها دعوت نمودند .

ایشان در ادامه ضمن تبریک میلاد با سعادت مولی الموحدین علیه السلام طلاب را به بحث و پژوهش در خصوص ولایت و خلافت حضرت علی علیه السلام دعوت نمودند.

ایشان افزودند: نبی اکرم صلی الله علیه و آله ولایت و خلافت را بنیانگذاری نمودند و بارها و بارها در مواضع مختلف خلافت و جانشینی حضرت علی علیه السلام را مطرح نمودند. با بررسی مسئله ولایت ، عقل نیز نمی پذیرد که نبی مکرم اسلام بدون تعیین جانشین اصلح، مردم جامعه را رها نمایند و صلاح جامعه را به دست اهل حل و عقد بسپارند. کسانی که در خلافت حضرت علی علیه السلام شبهه افکنده اند نسبت به احادیث پیامبر در خصوص مشخص نمودن جانشینان با ذکر نام غافل بوده اند که اکنون نمی توانند تعداد خلفای خود را با تعداد ذکر شده در احادیث منطبق کنند.

ایشان افزودند: مردم کوته فکر نه به سنت پیامبر عمل نمودند نه به قوانین شورای حل و عقد، با اینکه بیشترین احادیثی که از واقعه غدیر و جانشینی حضرت علی علیه السلام نقل شده از طرف اهل تسنن می باشد.

ایشان فرموند: سوالات زیادی در زمینه خلافت و ولایت حضرت علی علیه السلام وجود دارد که طلاب محترم می توانند پژوهش های مطلوبی را در این زمینه انجام دهند و از حریم اهل بیت و حقانیت ایشان دفاع نمایند.

در پایان پیام آغاز سال تحصیلی مدیر کل محترم حوزه های سراسر کشور حجت الاسلام و المسلین جناب آقای جمشیدی قرائت گردید.                                            

  و من الله التوفیق و العاقبة للمتقین


فرم در حال بارگذاری ...