« پيش چشمت نه ضريح نه رواق، در اين مرقد نه علم نه چراغ، اينجا غوغا نكنيد روضه بر پا نكنيد+ مداحي شور حاج ميثم مطيعيدختر خانم ها... . »

امام راحل حوزه های علمیه و روحانیت را عامل حیات اسلام می دانست ... .

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 13ام خرداد, 1399

 

فرارسیدن سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب امام خمینی (رحمة الله علیه) و شهادت یاران ایشان در فاجعه قیام خونین 15 خرداد 1342 را تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.

امام خمینی(رحمة الله علیه) با سلوک علمـی و عملی خویش به مسلمين جهان قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید و با ثبات قدم، گام در راه امام آزادگان ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) گذاشت؛ تا رهروانش راه صواب از ناصواب را تشخیص و مسیر حق و حقانیت را برگزینند. فقدان آن عبد صالح خدا برای ملت قدرشناس ایران همواره ضایعه ای غمبار خواهد بود.

از منظر معمار کبیر انقلاب، بی تردید روحانیتِ اصیل و متعهد طی قرون‏‎ ‎‏متمادی تاکنون، وظیفه حفظ اسلام و دفاع از مبانی مقدس آن را بر عهده داشته است و‏‎ ‎‏این علمای نستوه بودند که با جان فشانی ها و تحمل انواع فشارها و با مجاهدت و تعلیم و‏‎ ‎‏تعلّم های شبانه روزی، اسلام ناب را از دستبرد مهاجمان حفظ کرده و به نسل های بعدی‏‎ ‎‏انتقال داده اند.‏ امام راحل حوزه های علمیه و روحانیت را عامل حیات اسلام می دانست و به همین‏‎ ‎‏دلیل در ابتدای نهضت، حرکت اصلاحی و روشن گر خود را از آن جا آغاز کرد. بنابراين بر حوزوي و حوزويان واجب است كه متعهدانه و مجدانه در مسير آرمان هاي امام راحل و اهداف انقلاب حركت كنند.

به همین مناسبت در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی، مراسم بزرگداشت آن رهبر کبیر با سخنرانی حضرت آیت الله اراکی عضو محترم هیات رییسه جامعه مدرسین حوزه و حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر انقلاب بحرین برگزار می‌شود. این مراسم روز سه‌شنبه 13 خرداد از ساعت 12 الی 13 جهت بهره‌برداری علاقه‌مندان به صورت زنده از درگاه live.whc.ir پخش خواهد شد.

(( نثار روح پر فتوح رهبر کبیر انقلاب و یاران انقلابی ایشان فاتحة مع الصلوات))

 


فرم در حال بارگذاری ...