« جایی که ثروتها تقسیم می شود!!ماه رمضان ونقش تربیتی والدین... »

برگزاری کرسی آزاد اندیشی در مدرسه حضرت زهراء سلام الله علیها دورود

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 17ام تیر, 1393


کرسی آزاد اندیشی  با عنوان علل دین گریزی جوانان  و گرایش به عرفانهای کاذب                                
روز چهارشنبه 4/4/93 ساعت 5 بعدازظهر جلسه، کرسی آزاد اندیشی با عنوان علل دین گریزی جوانان و گرایش به مسیحیت و زردشت و عرفانهای نوظهور، با حضور استاد محترم حجه الاسلام والمسلمین آقای اسماعیلی و طلاب و تعدادی از دانشجویان در حوزه علمیه برگزار شد .
در این مراسم جناب آقای اسماعیلی پس از بیان بحث مختصر اخلاقی ابتدا به بیان مبنای اصلی دین در غالب توحید پرداخته و دین ناب اسلام و فرقه ناجیه شیعه را دارای اصولی محکم معرفی کردند. همچنین ایشان علل دین گریزی جوانان را عدم شناخت ارزشهای دینی و مذهبی و عدم آشنایی با رموز و حکمتهای اصول بیان شده در دین که تمام مردم باید به آن پایبند باشند عنوان کرد.
ایشان ضمن بیاناتی چنین گفتند: برخی دستورالعمل ها مثل پایبندی به حجاب و اقامه نماز از بزرگترین ارزشهای دینی است و از باب محبت خالق به مخلوق و جهت آرامش روح و روان و دوری از دغدغه ها عنوان شده است، که اگر جوان امروز از این اصول گریزان است نه به جهت دین گریزی بلکه عدم معرفت نسبت به فرامین مقدس الهی است. اگر جوان امروز به سمت ادیان مسیحیت و زردشت و یا عرفان های نو ظهور     می رود، پس فطرت این انسان طالب دین است و دینداری را در فطرت خویش می پسندد و الا به جانب ادیان دیگر و عرفانهای کاذب نمی رفت بلکه مسیرش به جانب هوی پرستی و…. بود. ایشان علل دین گریزی را گاهی عدم شناخت دین گاهی رفتار غلط برخی دینداران و یا افراط و تفریط های این گروه و گاه تعلیم و تربیت غلط دانسته و وظایف طلاب را در جهت تبلیغ درست دین و شناخت کامل اصول بیان کردند.
در پایان جلسه طلاب نظرات مخالف و موافق خود را بیان کردند و استاد محترم به تبین آن پرداختند.                                         

والسلام علی من اتبع هدی


فرم در حال بارگذاری ...