« حضور همه در راهپیمایی روز قدس تضمین کننده امنیت داخلی استهلاکت یک سرکرده اصلی داعش در حملات سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها در سوریه »

جوانان را انقلابی، کارآمد و قدرشناس استقلال کشور بار بیاورید

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 1ام تیر, 1396

امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار و نظام سلطه است

حضرت آیت الله خامنه ای، وابستگی در اندیشه و عمل را عاملی بسیار منفی برشمردند و افزودند: جوانِ امروز برای مواجهه با قضایای مهم و عجیب دهه های آینده، باید «آگاه، کارآمد، کاربلد، دارای اعتماد به نفس و برخوردار از روحیه مقاوم» باشد و ضمن افتخار به هویت ملی خود، آگاه باشد که منافع ملیِ حقیقی، منافعی است که با هویت ملی در تعارض یا ناسازگاری نباشد.
ایشان، به دنیا آمدن و پرورش جوانان امروز را در ایرانی که به قدرتهای جهان هیچگونه وابستگی ندارد، موجب عدم درک کافی از اهمیت استقلال دانستند و به استادان دانشگاه گفتند: جوانان را قدرشناس استقلال کشور بار بیاورید.
رهبر انقلاب اسلامی پس از تبیین اهمیت نقش استادان در تربیت صحیح جوانان، به عرصه دوم نقش‌آفرینی استادان دانشگاهها یعنی «تأثیرگذاری در محیط بیرون از دانشگاه» پرداختند.
ایشان با اشاره به سخنان چند نفر از استادان در این دیدار، گفتند: مهم این است که اینگونه افکار و دیدگاهها به گوش مراکز تصمیم گیری برسد و در اتخاذ تصمیمات صحیح، مؤثر افتد.
حضرت آیت الله خامنه ای، آسیب شناسی و گره گشایی از تلاش‌ها و فعالیت‌هایی را که در سطح کشور به نتیجه مطلوب نمی رسد، از دیگر زمینه های نقش آفرینی استادان دانشگاهها دانستند.
ایشان با ذکر چند مثال در این باره افزودند: «اقتصاد مقاومتی» را همه تأیید می کنند و برای آن، کمیسیون و کمیته تشکیل می دهند اما کار پیش نمی‌رود که این مشکل نشان‌دهنده وجود یک گره علمی است و شناسایی و باز کردن آن، کار استادان دانشگاه است.
«به نتیجه نرسیدن تلاش ها برای ایجاد اشتغال در دولتهای قبلی و فعلی»، «عدم پیشرفت محسوس اجرای اصل ۴۴»، «ریشه یابی اینکه چرا نقدینگی عظیم کشور در خدمت تولید و پیشرفت نیست»، «اشکالات نظام بانکی و کافی نبودن نتیجه تلاش ها برای تحقق عدالت اجتماعی» از دیگر مواردی بود که رهبر انقلاب اسلامی، استادان دانشگاه را به آسیب شناسی و گره گشاییِ آنها توصیه کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای، «کمک به مدیریت کلان کشور» را از دیگر عرصه های نقش‌آفرینی دانشگاهیان برشمردند و افزودند: «ویروسی شدن نرم افزار مدیریت کلان کشور» بدست دشمنان از جمله مسائلی است که همه کارها را دچار اخلال خواهد کرد و برای جلوگیری از بروز این مشکل باید از ظرفیت دانشگاهیان استفاده کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، تبیین موضوعات مختلف را از دیگر انتظارات خود از استادان دانشگاهها خواندند.
ایشان با تشکر از یکی از سخنرانان دیدار که درباره ابعاد «سند ۲۰۳۰» سخن گفت، افزودند: این مسئله‌ی بسیار مهم و خطرناکی است که برخی ها در پشت ویترین مراکز مختلف سازمان ملل از جمله یونسکو، در حال ایجاد یک منظومه فکری، علمی، فرهنگی و عملی برای همه ملتها هستند تا همه جهانیان، آنگونه که آنها می خواهند، فکر و عمل کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: سند ۲۰۳۰ جزئی از سند بالا دستی سازمان ملل یعنی «سند توسعه پایدار» است که سلطه گران جهانی در حرکتی معیوب و غلط می خواهند همه ملتها را در چارچوب آن کنترل کنند اما آنها به چه حقی درباره عقاید، سنت ها و فرهنگ دیگر ملتها تصمیم می گیرند؟ اینها واقعیاتی است که استادان دانشگاهها باید برای جامعه تبیین کنند./ حوزه


فرم در حال بارگذاری ...