« بازدید مدیریت حوزه های علمیه استان لرستان از حوزه علمیه محدثه بروجردفاطمه الزهرا،اسوه خانه داری »

دیدار مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان لرستان از مدرسه فاطمه الزهرا س کوهدشت

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 18ام اسفند, 1394

 مدیر محترم مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان لرستان - حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای موسوی – در دیدار با طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا کوهدشت ضمن تسلیت ایام فاطمیه ، به سیره زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره و بر لزوم الگوگیری از سبک زندگی ایشان به عنوان یک الگوی کامل و موفق برای زن مسلمان و به ویژه طلاب خواهر تاکید کردند.

ایشان همچنین یکی از مصادیق الگودهی و موفقیت وجود حضرت زهرا س را دفاع از خانواده و حریم آن و توجه ویژه به همسر و فرزندان شمردند و موضوع تحکیم خانواده به خصوص در شرایط فعلی و هجمه های غرب علیه خانواده را از مسایل اساسی برشمرده و در این باره بیاناتی را ایراد نمودند.

همچنین موضوع تلاوت قرآن از دیگر مسایلی بود که در سخنان ایشان به عنوان بخشی مهم از سیره زندگانی حضرت زهرا و تأثیر فراوان آن در زندگی دنیا و آخرت ، مورد اشاره قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه به بخش مهم دیگری از زندگی دختر گرامی پیامبر اکرم  ص اشاره کرده و بیان احکام و تنویر افکار بانوان جامعه را از مسئولیتهای اجتماعی مهم حضرت زهرا سلام الله علیها دانستند وتاکید کردند که طلاب خواهرهم با الگوگیری از ایشان می بایست این رسالت مهم را به نحو احسن و با رساترین و بهترین شیوه ممکن انجام دهند وبرای طرح مباحث مربوط به احکام و پاسخ به شبهات موجود، برنامه های ویژه و فوق العاده داشته باشند. چرا که یکی از نیازهای جامعه امروز باتوجه به نقش حساس زنان در جامعه ، آشنایی بانوان با معارف و تعالیم والای اسلام است.

در ادمه این دیدار طلاب مدرسه فاطمه الزهرا س کوهدشت درخواست هایی را از مدیریت مرکزی حوزه های علمیه خواهران استان مطرح نمودند که پاسخگویی به آنان به معاونت های مربوطه مرکز مدیریت محول شد.حجت الاسلام و المسلمین موسوی به طلاب این مدرسه قول پیگیری و تحقق خواسته ها و مطالبات آنان را دادند و در پایان برای آنها آرزوی توفیق و سربلندی نمودند.
از دیگر برنامه های این دیدار،بازدید از زمین پیشنهاد شده جهت ساختمان جدید مدرسه علمیه کوهدشت بود که طی آن جناب آقای موسوی نظراتی را ارائه فرمودند.

شایان ذکر است که در حال حاضر حدود 60 طلبه خواهر در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا س کوهدشت در حال تحصیل هستند.


فرم در حال بارگذاری ...