« حديثي براي زدودن كينهحدیثی از حضرت امام جعفر صادق(عليه السلام) در خصوص یکی از نتایج بداخلاقی به همراه تصویر »

روحانیت معلم اخلاق جامعه است

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 11ام شهریور, 1397

روحانیت معلم اخلاق جامعه است

… .آيت الله سبحاني… . با بیان اینکه روحانیت معلم اخلاق جامعه هستند، اظهار کرد: البته برای اینکه بتوانند این نقش را به درستی پیاده کنند هم باید تبلیغ زبانی داشته باشند و مهمتر از آن هم باید تبلیغ عملی و اخلاقی انجام دهند و خودشان پایبند به اسلام بیش از دیگران باشند. من همیشه به طلاب در هنگام عمامه‌گذاری توصیه می‌کنم که شما از امروز که این لباس را پوشیدید باید برخی چیزها را که برای دیگران حلال است بر خود حرام کنید بنابراین رفتار و پوشش و حتی نحوه راه رفتن طلبه باید برای مردم درس‌آموز و الگو باشد.

این مفسر قرآن با تاکید بر کار علمی مستمر و طولانی مدت در روز عنوان کرد: طلبه باید روزی هشت ساعت کار مفید علمی داشته باشد تا به جایی برسد و افق‌های بالا را کشف کند وگرنه با روزی یکی دوساعت به جایی نمی‌رسد بنابراین باید هم واحد داشته باشد؛ بنده به امام عرض کردم که شما درس تفسیر برقرار کنید و ایشان فرمودند کسی می‌تواند تفسیر بگوید که هم واحد داشته باشد.

وی افزود: اگر علامه طباطبایی موفق شد تا المیزان را بنویسد هم واحد داشت و وقتش را برای این کار گذاشت لذا جلد ۲۳ المیزان را در ماه رمضان نوشت و خودش فرموده که من در طول ماه رمضان از دوره جوانی، شب‌ها را نمی‌خوابیدم.

آیت‌الله سبحانی حضور در درس‌ها و عدم اکتفا به نوار را از دیگر بایسته‌های آموزش مطلوب در حوزه برشمرد و اظهار کرد: خدمت استاد بودن و شنیدن مطالب و آشناشدن با رفتار و گفتار و پرسش از استاد جای درس غیرحضوری را نمی‌گیرد.. .shahrekhabar.com


فرم در حال بارگذاری ...