« اگر چهارپایان در حال چرا و کودکان شیرخوار و پیران خمیده نبودند...ترسيم كلي از مبارزه ائمه عليهم السلام »

زی عفیفانه و سبک زندگی مومنانه اختصاص به همه اوقات زندگی

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 21ام تیر, 1399

فرارسیدن سالروز قیام گوهرشاد و هفته عفاف و حجاب را گرامی میداریم.

یکی از موضوعات پیرامون مسئله عفاف و حجاب، فریضه مهم عفاف و پاکدامنی برای هر دو جنس مرد و زن است؛ در سبک زندگی اسلامی آنچه که مورد توجه می باشد زی عفیفانه و سبک زندگی مومنانه است که باید ترغیب و ترویج شود زيرا این مسئله اختصاص به همه اوقات زندگی دارد.

در حال حاضر دشمن در چارچوب کارهایی که در عرصه تهاجم فرهنگی انجام می‌دهد ترفندها و شیوه‌های مختلفی را انجام داده که از جمله آن‌ها القای فرهنگ‌های غلط و نفوذ آن در گروه‌های مختلف و هجمه به فرهنگ اصیل هویت ایرانی اسلامی است و زنان نیز به دلیل تأثیرگزاری و تاثیرپذیری بالا بیش از مردان در این عرصه مورد هجمه قرار گرفته اند.

مهمترین نکته در زمینه عفاف و حجاب این است که عفاف، حجاب و حیا از حقوق شهروندی است و همه ایرانیان به حقوق شهروندی احترام می‌گذارند، هیچ زن مسلمانی حاضر نیست به حریم خانواده دیگری وارد شود، اینکه زن یا مردی به صورت متبرجانه در جامعه ظهور و بروز داشته باشند از نظر حقوق شهروندی اشتباه است.

امروزه حوزه‌های علمیه به دلیل اینکه در امور فرهنگی جامعه تأثیرگذار هستند، می بایست نسبت به پاسداری از فرهنگ عفاف و حیا اهتمام بیشتری داشته باشند و مبلغان خواهر تحت عنوان تبلیغ چهره‌به‌چهره در ایام و مناسبت‌های تبلیغی نیز نسبت به ترویج زندگی عفیفانه، پاکدامنی و تربیت نسل صالحه توجه بیش از پیشی داشته باشند.

اميد است با عنايات خاصه حضرت وليعصر عجل الله تعالي فرجه الشريف و همكاري و تعامل مومنانه دستگاههاي ذي ربط در تربيت نسل توحيدي و انقلابي پيشرو باشيم. ان شاء الله


فرم در حال بارگذاری ...