« 20 راه ساده برای ارتباط با خدا و آرامش3 توصیه اخلاقی دینی برای خانمها »

ساده ترین و موثرترین راه درمان افسردگی...

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 30ام دی, 1396

لاتقنطوا من رحمه الله؛ موثرترین راه درمان افسردگی
هیچ قرص و دارویی و هیچ مشاور و همراهی بهتر از ایمان و اعتقاد به خدا وجود ندارد. اگر ایمان داشته باشید که یک ناظر همیشه حاضر و بیدار مراقب شما است و خود را به او بسپارید و این ایمان را در اعماق وجودتان جاری کنید خواهید دید که در بدترین شرایط همه چیز شکل و بوی دیگری به خود می گیرد. پس مثبت بیاندیشید و روحتان را سرشار از وجود خداوند رحیم و مهربان کنید. بدانید که خداوند از تمام اشتباهات بندگانش به شرط این که توبه کنند می گذرد. گذشت خداوند ارحم الراحمین مانند انسان ها نیست. او ستار العیوب است و همه چیز در دستان مهربان اوست. پس از او بخواهید که شما را ببخشد و او نیز می بخشد. موثرترین راه درمان افسردگی این است که از رحمت بی انتهای حضرت دوست ناامید نشوید.

افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد
بسیاری از افسردگی ها به دلیل احساس ضعف و ناتوانی است. وقتی انسان ها احساس پوچی کنند افسرده می شوند. اما شما باید بدانید که همه چیز تحت نظارت و کنترل خداوند یگانه است و از طرفی خداوند ما را مختار و آزاد آفریده است. حتی اگر به خدا اعتقاد ندارید و افسرده هستید برای یک بار هم که شده با خداوند صحبت کنید. تصور کنید که در آغوش کسی هستید که از مادر مهربان تر است. پیش او گریه کنید و خواسته هایتان را به او بگویید. اگر خودتان را به خدا بسپارید و ایمان بیاورید که در هر لحظه خداوند یاری تان می کند و نمی گذار که شما ناتوان و تنها باشید مانند دانه ای در زمین مرغوب رشد خواهید کرد و به درختی تنومند تبدیل خواهید شد.

به خداوند بگویید که خدایا خودم را به تو واگذار می کنم و هر چیزی که در دنیا بر من برسد از تو است. اگر حتی ایمان هم ندارید این کار را بکنید و نتیجه درونی اش را مشاهده کنید….

لقد خلقنا الانسان فی کبد
زمانی که شما با مشکلی رو به رو می شوید بدون این که بخواهید سوالاتی در ذهنتان پدید می اید. سوالاتی از قبیل اینکه هدف از زندگی انسان ها چیست و چرا باید انسان متحمل رنج و مشکلات بشود. اما باید بدانید که انسان از زمانی که نطفه ای در رحم مادر است مشکلات و سختی ها با او هستند و تمام مشکلات آزمایشی برای اوست و هر که از این آزمایش سربلند بیرون بیاید به جایگاه والایی دست می یابد. بنابراین گمان نکنید که سختی ها فقط برای عده ای است و عده ای دیگر از آن بی نصیب هستند…netnevesht.ir


فرم در حال بارگذاری ...