« دلاورمردان اهواز، تسليتیاد شهیدان دفاع مقدس گرامی باد »

صبوري ناشي از نوع نگاه است... .

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 2ام مهر, 1397

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی :  … .تفاوت انسان‌ها به نوع نگاه آنها بستگی دارد یک نگاه انسان را صبور، امیدوار و راضی و یک نگاه انسان را ناامید، سست و شکننده می‌کند.

از خداوند بخواهیم که نگاه ما را واقع‌بینانه قرار دهد، اگر انسان واقعیت‌ها را درست ببیند می‌تواند درست فکر کرده و تحلیل کند؛ اگر انسان عالم دنیا را بشناسد می‌داند که این جهان بهشت نیست بلکه میدان مسابقه‌ای است که سختی، رنج، بلا و امتحان دارد… .

… .حضرت زینب(سلام الله عليها) شاگردی پنج‌تن آل عبا داشته است از هر کدام یک صفت را گرفت؛ از جدشان حضرت رسول اکرم(صلي الله عليه و آله) فهم، عقل و درایت را گرفته و عقلیه بنی‌هاشم شدند، از پدرشان شجاعت را به ارث بودند، حضرت زینب(عليها السلام) در مجلس ابن زیاد که جوان هتاکی بود با صلابت پاسخ زخم‌زبان‌های او را داده و او را مفتضح کرد.

وی افزود: حضرت زینب(عليها السلام) عفت و حیا را از حضرت زهرا(سلام الله عليها) به ارث برده بودند؛ زنانی که حجاب و حیا را از حضرت زهرا(سلام الله عليها) الگو گرفتند سرزنش‌های برخی را تحمل کنند که بی‌اجر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: حضرت زینب(سلام الله عليها) صبر را از برادرش حسن(عليه السلام) به ارث برده بود؛ صبر او چنان بود که فرشتگان بر آن تعجب می‌کردند؛ و از برادرش امام حسین(عليه السلام) عزت را به ارث برد؛ ایشان شبیه‌ترین شخص به امام حسین(عليه السلام) بودند، به روایتی از پیامبر(صلي الله عليه و آله) شریک تمام مصائب امام حسین(عليه السلام) بودند. ایشان با وجود اسارت در کاخ یزید چنان او را تحقیرکرد که رسوای عالم شد.

shahrekhabar.com


فرم در حال بارگذاری ...