« سه نکته کلیدی برای جهاد با نفسراه عملی کسب خصلت های دوست داشتنی »

گزارش برگزاری مراسم تودیع ومعارفه مدیر جدید حوزه های علمیه خواهران استان لرستان

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 16ام آذر, 1392

 

در این مراسم که صبح پنج شنبه روز، 14 آذر با حضور حجت‌الاسلام ابراهیمی، معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام مولایی، مدیر روابط عمومی و امو ربین‌المللی حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام جامعی، مسئول امور سرپرستی و هیئت امنای حوزه‌های علیمه کشور در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان لرستان معرفی و منصوب شد. در این مراسم با تقدیر از حجت‌الاسلام نورمحمدی، مدیر سابق مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه لرستان، حجت‌الاسلام سیدنواب حسنی به‌عنوان مدیر جدید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان لرستان منصوب شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان فراگیری علوم اهل‌بیت(ع) و نشر و پخش علوم اهل‌بیت را مهمترین رسالت برای طلاب و روحانیون بیان کرد و گفت: منابعی که در اختیار حوزه‌های علمیه شیعه است متصل به وحی و معارف اهل‌بیت(ع) است و این یکی از مهمترین امتیازات حوزه‌های علیمه شیعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز، 14 آذر در جلسه معارفه مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان لرستان برخورداری از حوزه‌های علیمه قوی را یکی از افتخارات مکتب تشیع بیان کرد و افزود:مکتب تشیع به‌دلیل وجود حوزه‌های علمیه یک مکتب بالنده، تاثیرگذار و حیات‌بخش است. وی در بیان امتیازات حوزه‌های علمیه تشیع گفت: حوزه‌های علمیه شیعه در طول تاریخ از امتیازات و ویژگی‌های فراوانی برخوردار بوده است که در دنیا بی‌نظیر است و چنین تشکیلات و نهادی در دنیا وجود ندارد. حجت‌الاسلام میرعمادی ادامه داد: منابعی که در اختیار حوزه‌های علمیه شیعه است متصل به وحی و معارف اهل‌بیت(ع) است و این یکی از مهمترین امتیازات حوزه‌های علیمه شیعه است. وی ادامه داد: باز بودن باب اجتهاد در حوزه‌های علمیه شیعه دیگر ویژگی حوزه‌های علمیه شیعه است و اجتهادی که در حوزه‌های علمیه شیعه مرسوم است قابل قیاس با هیچ حوزه و مرکز علمی دیگر نیست. نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه چهره‌های علمی و تاثیرگذار حوزه‌های علمیه شیعه از چهره‌های معنوی و مقدس در بین مردم هستند و این به‌خاطر آراستگی علمی و عملی آنهاست، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه شیعه از زمان امام صادق(ع) و از زمان رسول خدا پایه‌گذاری شده است و امروز حوزه‌های علمیه شیعه پاسخگوی نیازهای جامعه در ابعاد مختلف هستند. وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، جامعه ما در ابعاد گوناگون به حوزه‌های علمیه نیازمند هستند و مدارس آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ادارات و سازمان‌ها مشتاق حضور روحانیون و مبلغان دینی هستند. امام جمعه خرم‌آباد با تصریح به اینکه امروز نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نیز نیازمندی به علما و روحانیت احساس می‌شود و این در سایه مکتب اهل‌بیت(ع) حاصل شده است، گفت: یکی دیگر از امتیازات حوزه‌های علمیه شیعه این است که خواهران هم در این حوزه‌های علمیه درس می‌خوانند و مراتب علمی را طی می‌کنند و می‌توان گفت حوزه‌های علمیه خواهران از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه آینده جهان از آن مکتب اهل‌بیت(ع) است و دنیا سرانجام با مکتب اهل‌بیت(ع) اداره خواهد شد، تصریح کرد: امروز رسالت روحانیت فراگیری علوم اهل‌بیت(ع) و نشر و پخش علوم اهل‌بیت است، صدور انقلاب اسلامی ایران در سایه معرفی مکتب اهل‌بیت(ع) بوده است. وی در ادامه به فعالت حوزه‌های علمیه خواهران در استان اشاره کرد و گفت: در استان لرستان حوزه‌های علمیه خواهران فعال هستند و سطح سه حوزه نیز در استان آغاز شده و با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه منشا هدایت، تربیت، رشد و بالندگی جامعه و منشا رسیدن انسان به کمال و تقرب به سوی خدا هستند، بانوان نیز باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی، معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه کشور ، از فعالیت بیش از 400 حوزه علمیه در کشور خبر داد و گفت: این حوزه‌های علمیه در سطوح دو و سه در دو بخش بانوان و آقایان در سراسر کشور فعالیت دارند. وی به نقش بانوان در تربیت فرزند، همسرداری اشاره کرد و افزود: از آنجا که دشمن براین مسئله واقف است که اگر در به انحراف کشاندن بانوان موفق شود می‌تواند جامعه را به انحراف بکشاند، لذا تلاش خود را بر این متمرکز کرده که در بین بانوان انحرافات فرهنگی ایجاد کند که می‌طلبد بانوان طلبه در این زمینه هوشیار باشند و آگاهی لازم را به بانوان جامعه ارائه دهند. حجت‌الاسلام ابراهیمی به نقش نیروی انسانی در پیشرفت و یا پسرفت جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاهی که مکلف است نیروی انسانی را جهت دهد حوزه علمیه است و می‌طلبد از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده کنیم و اجازه ندهیم دشمن ما را به سمت بی‌فرهنگی بکشاند. وی افزود: دشمن می‌خواهد جوان ما را به یک جوان و جامعه ما را به سمت بی‌فرهنگی سوق دهد که در این بین مسئولیت حوزه‌های علمیه چه حوزه‌های علمیه برادران و چه حوزه‌های علمیه خواهران بسیار حساس است. معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه کشور در رابطه با فعالیت مدارس علیمه خواهران خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب چیزی به‌عنوان حوزه علمیه خواهران در کشور نداشتیم و فقط مکاتبی وجود داشت که به‌صورت سلیقه‌ای برنامه‌ای را انجام می‌دادند اما از سال 75 شورای عالی حوزه علمیه تصمیم گرفت بخش خواهران را به‌صورت مدیریت ایجاد کند و از سال 76تاکنون حوزه‌های علمیه خواهران نیز در قالب یک نظم خاص با درس‌های مشخص همراه با نگاه جنسیتی بانوان فعالیت دارند.

 

در پایان حجت‌الاسلام سیدنواب حسنی، مدیر جدید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه لرستان، در جلسه معارفه خود به‌عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان لرستان ، از فعالیت یازده مدرسه علمیه ویژه بانوان در استان خبرداد و گفت: در حال حاضر 1200 طلبه خواهر در یازده مدرسه علمیه بانوان در استان مشغول تحصیل هستند و 400 طلبه خواهر نیز در این مدارس علمیه فارغ‌التحصیل شده‌اند. وی با اشاره به اینکه یک مدرسه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ویژه طلاب خواه از امسال فعالیت خود را در استان آغاز کرده است و در سال‌های آینده رشته‌های حوزه‌های علمیه بانوان توسعه خواهد یافت، افزود: ما وظیفه داریم نهایت تلاش خود در زمینه ارتقای سطح علمی و آموزشی مدارس علمیه را با همکاری و مساعدت مسئولان به‌ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان به‌کار بگیریم تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این مدارس علمیه در استان باشیم. حجت‌الاسلام حسنی گفت: مادران برای اینکه بتوانند فرزندان خوبی تربیت کنند نیاز است با آموزه‌های دینی و اسلامی آشنا شوند و این وظیفه طلاب مدارس علمیه خواهران است که در این زمینه به بانوان اطلاع‌رسانی کنند. مدیرجدید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه لرستان اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توجه جدی به جامعه بانوان نمی‌شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با بیان اینکه از دامن زن مرد به معراج می‌رود دید جامعه نسبت به زنان را تغییر داد و زنان توانست در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند. در بخشی از این مراسم، حجت‌الاسلام نورمحمدی، مدیر سابق مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهر استان لرستان نیز گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد این مرکز را ارائه داد و گفت: حوزه علمیه خواهران شجره مبارکی است که با عنایت امام زمان(عج) و عنایت امام خمینی(ره) در ایران به جریان افتاد و رهبر معظم انقلاب آن‌را به‌عنوان یک پدیده در انقلاب اسلامی مطرح کردند.


فرم در حال بارگذاری ...