« بازدید مدیریت محترم استانی از حوزه بنت الرسول(سلام الله علیها)الشتر+عکساشعار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها »

نشست فرهنگی - تبلیغی با حضور مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور در محل مدیریت استانی لرستان

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 23ام اسفند, 1394

 

نشست فرهنگی - تبلیغی با حضور مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور- حضرت حجت الاسلام و المسلمین اسکندری -  در محل مدیریت استانی حوزه های علمیه خواهران استان لرستان و به منظور استماع مطالبات و خواسته ها و کمبودها و گزارش پبشرفت های حوزه های استان لرستان تشکیل شد. 

در این نشست که جمعی از مدیران و معاونین فرهنگی استان و مدیریت محترم و معاونین مدیریت حضور داشتند پاره ای از نیازمندیها و کمبودها و ضعف ها در برنامه های موجود مطرح گردید و جناب آقای اسکندری به برخی از درخواستها و سوالات پاسخ دادند وتحقق برخی دیگر از خواسته ها را با ارجاع به معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور وعده دادند.

اهم موارد مطرح شده توسط مدیران و معاونان فرهنگی عبارت بودند از :تقاضای امکانات و تجهیزات بیشتر که به کشف استعدادهای موجود کمک خواهد کرد،ثقاضای هماهنگی بیشتر بخش فرهنگی و امور مالی در انجام فعالیت های  فرهنگی تبلیغی،تقاضای تخصیص بودجه به منظور برگزاری مسابقات فرهنگی در مدارس،تقاضای برگزاری دوره های آموزشی مکتوب به منظور تغذیه فکری طلاب جهت تبلیغ مناسبتی،تقاضای برگزاری دوره های شبهه شناسی،تقاضای ساماندهی طلاب دانش آموخته و حفظ دانش آموختگان در مسیر اهداف حوزه،تقاضای ایجاد زمینه و بستر مناسب تر جهت همکاری حوزه و آموزش و پرورش ، اعتراض به برگزاری جلسات مشاوره و اخلاقی به صورت مجازی و آنلاین و همچنین درخواست تخصیص و واریز به موقع بودجه های فرهنگی لازم.

در ادامه گزارشی از فعالیت های فرهنگی طلاب در فضای مجازی و شبکه کوثر نت  و کوثربلاگ به صورت مختصر از سوی معاونت فرهنگی ارائه گردید.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری در پاسخ به برخی از مطالبات با اشاره به اصل بودن امر تبلیغ در ساختار آموزش حوزه تاکید کردند اگر فارغ التحصیل حوزه به نحوی مبلغ نباشد به معنی این است که در کار ما ایرادی وارد است.

ایشان افزودند طرح نظام جامعی در نظر داریم که در حال حاضر مراحل کارشناسی و تدوین را سپری می کند.در این نظام جامع مساله ساماندهی مبلغین نیز در نظر گرفته شده است که همراه با تشکیل پرونده برای تمامی مبلیغی خواهد بود.

ایشان با اشاره به مسأله شبهات وارده افزودند:تبیین مبانی اعتقادی می بایست به صورتی باشد که ایجاد شبهه نکند.در بیان معارف و مبانی دین می بایست شیوه ایجابی و اثباتی را پیش گیریم و شبهات و پاسخگویی به آنها محور کار نباشد بلکه کاملا می بایست در حاشیه قرار داده شود و از دامن زدن به آنها در جامعه جلوگیری کرد.

مدیر کل امور تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور پیگیری مطالبات و خواسته های مطرح شده در این جلسه را وعده دادند.


فرم در حال بارگذاری ...