« خواص گوشت قرمزسه نکته کلیدی برای جهاد با نفس »

10 نکته ربیتی در مورد حجاب

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 18ام آذر, 1392

 


انسانهاي پاک حجاب دخترانشان را دوست دارند، و بر پوشش آنها حريص هستند، و دوست دارند تا آنها را با تقوا و صالحه به جامعه تحويل دهند، وليکن چگونه….؟
در اين مقاله ده گام اساسي براي با حجاب کردن دخترت به تو پيشنهاد مي شود که در هيچ يک از اين اسلوبها، چيزي به نام توبيخ، کتک زدن، داد و بي داد کردن و امثال اينها نمي يابيد، بلکه گامهاي حکيمانه ي است که پدر و مادر و يا ديگر اعضاي خانواده براي با حجاب کردن دخترانشان به کار مي گيرند.
1- از همان روز کودکي دخترت را به حجاب تشويق کن، و منتظر نباش تا به سن تکليف برسد، سپس او را بدان امر کني، چه بسا وقتي به سن تکليف رسيد نتواني او را قانع سازي، و هواي نفس بر وي غلبه کند، پس بهتر آن است از کودکي به تدريج شروع کنيم.


2- خوبي هاي حجاب را برايش ذکر کن، از عجايب و حسنيات آن صحبت کن، و بگو که حجاب وقار و سنگيني است، حجاب مظهر تربيت صحيح و حسن نيت پاک است.


3- او را با خبر ساز که همانا حجاب امري واجب از جانب خداوند است، و او را آگاه ساز که اين عمل را فقط براي رضاي خداوند انجام مي دهي نه مردم؛ و اينکه خداوند در همه حال او را مي بيند. و خداوند از زن محجبه خشنود مي شود، آيات حجاب را برايش تلاوت کن، و او را تشويق کن تا آن را حفظ نمايد و معاني آن را فرا گيرد.

 

4- نمونه ي از زنان محجبه و صالحه براي آنها ذکر کن، بهتر است از امهات المؤمنين شروع شود، سپس از زنان صالحه ديگري که نمون? بارز عصر خويش بودند، سعي شود نمونه ي از زنان محجبه اين عصر نيز براي آنها ذکر شود، بويژه زنان غير مسلماني که به اسلام رو آوردند و حجاب را اختيار نمودند.


5- تفاوت بين زنان محجبه و غير محجبه براي دخترت ذکر کن، و هلاکت بي حجابان و خطر بي حجابي در اجتماع امروزي براي وي بازگو کن.


6- از اخلاق و رفتار زن صالحه سخن بگو، و ثواب التزام به عمل صالح، و پاداش زنان صالح، و اينکه چگونه يک زن صالحه مي تواند سبب هدايت دختران ديگر شود؟


7-مواظب باش تا دخترت همراه دختران محجبه باشد و با آنها دوست باشد، و ايشان را همراه دختران بي بند و بار رها مساز، چه بسا که دوست و همنشين بيشترين تأثير را بر همنوع خود مي گذارد.


8- سعي شود مادر دختر الگويي صالحه براي او باشد، تا با وي در مورد حجاب، و کيفيت آن سخن بگويد، و حکايات و داستانهاي حجاب را از وي بشنود.


9- تلاش شود تا مادر، دخترش را در کلاسهاي ديني و علمي و حلقات قرآن در مساجد مشارکت دهد، چون در اين کلاس ها بر حجاب خويش بيشتر اهتمام مي ورزد، و بدينوسيله کم کم به آن خو گرفته، و پرورش مي يابد.


10-در مقابل پوشش و حجاب دخترت، هدايا و جوايزي در نظر گرفته، و بدينوسيله او را بر اين عملش تشويق کن، و به او بفهمان که خداوند در روز قيامت جايزه بزرگ را به او عطا مي کند، و آن هم بهشت بلند مرتبه و جاويدان است.

 


فرم در حال بارگذاری ...