« نهی از سلام کردن به این افرادگرفتن ربا در این 3 مورد جایز است »

وظيفه حوزه علميه در مسلمان نگه داشتن نسل هاي بعد

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 13ام شهریور, 1397

سه رکن مهم حوزه در تراز انقلاب اسلامی

آیت الله مصباح یزدی با برشماری ارکان مهمی که حوزه را در تراز انقلاب اسلامی نگاه می دارد، اظهار داشت: سه رکن مهم در رابطه با حوزه تراز انقلاب اسلامی وجود دارد. اولین رکن، شناخت صحیح نسبت به اسلام است. هم اینکه چه موضوعاتی را باید دانست و هم اینکه چطور باید آنها را فراگرفت. امروز سوالات در جامعه فراوان است اما پاسخ ها  به اندازه کافی نیست. همه ما نیز می دانیم که با چنین وضعی جامعه اصلاح نخواهد شد.

ایشان افزود: دومین رکن، عامل درونی برای عمل است. صرف دانستن، دردی را دوا نمی کند بلکه باید آنچه را آموخته ایم به کار گیریم و سومین رکن، بصریت اجتماعی است. اگر درک اجتماعی و شناخت مسائل روز و حیله های دشمنان را به خوبی بشناسیم و هر سه رکن را در حوزه علمیه پیاده کنیم، در برابر خداوند متعال رو سفید خواهیم بود وگرنه به هیچ وجه نخواهیم توانست پاسخگوی خون هایی باشیم که در راه این هدف ریخته شده است.

آیت الله مصباح یزدی در پایان، با آروزی موفقیت برای همه طلاب جوان گفت: بدون اصلاح جامعه نمی شود با هیچ برنامه ای نسل های بعدی را مسلمان نگاه داشت و اگر انحرافی در نسل های بعدی رخ دهد، حوزه علمیه مسئول است. اولین وظیفه ما نیز این است که در مقابل انحرافات سکوت نکنیم.hawzahnews


فرم در حال بارگذاری ...