« 9 دى؛ عاشورا به کمک ملت آمدارتحال عالم گرانقدر آیت الله حایری تسلیت باد. »

کارگاه آموزشی مشاوره

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 5ام دی, 1396

  برگزاری کارگاه آموزشی مشاوران محترم مدارس علمیه استان لرستان   

 

با عنایت خداوند متعال و توجهات حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف کارگاه آموزشی مشاوران محترم مدارس علمیه استان لرستان مورخ 1 دی ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر اخوی در محل مدیریت استان با هدف ارتقاء سطح علمی ، پاسخ به سوالات و تبادل نظرات و تجربیات برگزار گردید.

در این کارگاه جناب دکتر اخوی علاوه بر پاسخ به سوالات مشاوران گرامی به تبیین برنامه های اداره امور مشاوران ، شناسایی و جذب مشاوران،  افزایش توانمندی  و ارزیابی و آسیب شناسی و معرفی مشاوران برتر کشور پرداختند.

ایشان فرمودند: ما به فهمیدن و دانش نیاز داریم تا بتوانیم مشکلات طلاب و  مردم را برطرف نماییم.

ایشان درخصوص مباحث مطرح شده از جانب مشاوران گرامی ؛راهکارهای عملی در مورد ملاک های انتخاب همسر، واسطه گری،همسرداری، تربیت فرزند، نظم و انضباط، عوامل نشاط و شادابی در تحصیل، تفاهم اخلاقی ، عوامل طلاق و سردی در زندگی مشترک، عفاف و حجاب، بی نمازی، زی طلبگی، ارائه نمودند.

در ادامه به ارائه مباحث مربوط به مهارتهای زندگی پرداختند. ایشان در خصوص خود آگاهی، همدلی، مهارت روابط بین فردی ، تصمیم گیری  و … مسائلی را بیان  نمودند و کتب روان شناسی و مشاوره اسلامی در این زمینه را معرفی  نمودند.

در پایان جزوه های مربوط به مهارتهای زندگی، مهارت ارتباط موثر، مهارت تصمیم گیری، مهارت خود آگاهی، مهارت کنترل بد اخلاقی همسر و جزوه هفت گام تا اظهار وجود را جهت مطالعه و بکارگیری در امور مشاوره را در اختیار مشاوران محترم قرار دادند .

 


فرم در حال بارگذاری ...