« این دو گروه از زندگی خیر می بینندتوصیه امیربیان به نویسندگان »

کعبه معظمه و مسجد الحرام ملک شخصی آل سعود نیست

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 17ام شهریور, 1395

ممانعت سعودی ها از حضور ایرانی ها در حج سیاسی است

… .حضرت آیت الله مکارم شیرازی  با انتقاد شدید از سیاسی کاری دولت  سعودی در امور حج گفتند:  امسال هیچ مساله ای جز مساله سیاسی مانع حج ایرانی ها نشد، چرا که  آنها در عراق، یمن و سوریه شکست خوردند، می خواهند انتقام آن را در حج  بگیرند، شرایطی می گذارند که ما نمی توانیم آن شرایط را قبول کنیم.

ایشان  خطاب به مقامات سعودی تاکید کردند: مگر حرمین شرفین، کعبه، مکه و مدینه ملک شخصی شما است که این گونه رفتار می کنید؟  مگر پیامبر اسلام(ص) متعلق به شماست؟این اماکن مقدسه متعلق به عموم مسلمانان است چرا اینگونه رفتار می کنید… .؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان از انجام مطالعاتی در زمینه مدیریت حرمین شریفین خبر دادند و گفتند: در این زمینه مطالعاتی انجام شده و اساسنامه ای نیز در حال تکمیل و درصدد ارائه به علما و اندیشمندان جهان اسلام است تا ان شاءالله این وضع نابسامان سامان پیدا کند.

این مرجع تقلید در ادامه به تبیین اهمیت تهذیب نفس و یادآوری مرگ و عالم آخرت پرداختند و با اشاره به حدیثی از سفارشات جبرئیل(ع) به پیامبر اسلام(ص) گفتند: جَآء جَبْرَئِيلُ علیه السلام إلَی‌ النَّبِيِّ صَلَّی اللَهُ عَلَيْهِ وَ ءَالِهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ: يَا مُحَمَّدُ عِشْ مَا شِئْتَ فَإنَّكَ مَيِّتُ! وَ أَحْبِبْ مَنْ شِئْتِ فَإنَّكَ مُفَارِقُهُ! وَاعْمَلْ مَا شِئْتَ فَإنَّكَ مَجْزِيُّ بِهِ! وَاعْلَمْ أَنَّ شَرَفَ الْمُؤْمِنِ قِيَامُهُ بِالْلَيْلِ، وَ عِزَّهُ اسْتَغْنآئُهُ عَنِ الناس.

معظم له در توضیح این حدیث که درجلد هفدهم بحارالانوار آمده است گفتند: متاسفانه امروزه مسائل اخلاقی و دینی در معرض خطر است، رسانه های فاسد و مفسد، فضاهای مجازی منجلاب مانند، جوانان را آلوده می کنند؛ در چنین شرایطی باید هم خودمان مراقب باشیم و هم به دیگران هشدار دهیم. ((حوزه))

 

 

 


فرم در حال بارگذاری ...