« امام رضا با قبول ولایت‌عهدی یک انقلاب فرهنگی به پا کردولایت مداری تجلی اوج عبودیت و اخلاق است »

آیا همه انبیای الهی شهید شدند?

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 25ام دی, 1391

 

آیا همه انبیای الهی شهید شدند

در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که حضرت نوح(ع) بعد از 2500 سال عمر کردن، در آفتاب خوابیده بود که عزرائیل آمد او را قبض روح کند. نوح از فرشته الهی تقاضا کرد: به من مهلت بده که به سایه روم! سپس برخاست .

به گزارش راسخون به نقل از مشرق، شهادت مرگ شکوهمندی است که مجاهد راه خدا، آن را آگاهانه و با افتخار انتخاب کرده و به حیات اخروی خود زیبایی و جلال می‌بخشد، شهادت مرگی است که شهید خود آن را انتخاب می‌کند، مرگی که انسان به سوی آن می‌رود نه آن که او به سوی انسان بیاید، ارزش و جایگاه شهید و شهادت نیز از همین جا منشأ می‌گیرد، یعنی در راه هدف مقدس و به تعبیر قرآن «فی سبیل الله» در راه خدا مردن و کشته شدن را شهید و شهادت گویند.
 
آنجا که می‌فرماید: اگر در راه خدا بمیرید یا کشته شوید (غم مدارید، که به رحمت ایزدی پیوسته و به کمال ایده آل دست یافته) و به سوی خدا محشور خواهید شد،(1) طبق این آیه کسی که در راه خدا توسط دیگری کشته شود و یا در این راه اجل او برسد و به مرگ طبیعی بمیرد به درجه شهادت رسیده است.
 
این مقدمه دلیلی بود بر اینکه در فضای مجازی شبهاتی پیرامون شهادت همه انبیای الهی مطرح شده است و برخی این گونه استدلال می‌کنند که پس طبق این قاعده پیامبر اکرم(ص) نیز باید به شهادت رسیده باشند، مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم، در پاسخ به این شبهه چنین می‌گوید:

صفحات: 1·

نظر از: عمادی [عضو] 

زیبا بود و حلول ماه ربیع الاول بر شما مبارک

1391/10/25 @ 19:00


فرم در حال بارگذاری ...