« فواید وجود امام معصوم(علیهم السلام)آقای هندوانه »

استرس و روش های مقابله

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 17ام خرداد, 1393

استرس و روش های مقابله

 

استرس حالتی است که شما در واکنش به فشار دنیاى بیرون (مدرسه، محیط کار،خانواده، دوستان و …) یا دنیای درون ( تمایل به موفقیت، میل به پذیرفته شدن و …) احساس مى‌کنید.استرس واکنش طبیعى افراد در هر سنى است و از غریزه فرد در محافظت از خویش در برابر فشار عاطفى یا جسمى و مقابله با خطر نشات مى‌گیرد.

 

هر کس حتی اگر یکبار کار و فشار زیاد و طولانی مدت را چه در خانه و چه در محل کار تجربه کرده باشد ، معنای کوفتگی جسمی و ذهنی را به خوبی درک می کند .

 

در زمان آرامش ، شما به آسانی قادر به رویارویی با فراز و نشیب های زندگی هستید اما وقتی فشار از حد آستانه تجاوز می کند حتی یک مشکل کوچک هم می توند به یک بحران روحی تبدیل شود .

 

حس از دست دادن کنترل و عدم توانایی برای غلبه بر واکنش های ناهنجار ، تجربه ی بسیار ناخوشایندی است . شما خود را می بینید در حالی که بر سر کودکانتان فریاد می زنید ، یا با وجود خستگی مفرط و نارضایتی هم چنان در محل کار به کار خود ادامه می دهید و به ظاهر قادر به کنترل خود نیستید .

 

استرس و عوارض جانبی ناخوشایند آن ، معلول عوامل متعددی است . فشار کار فقط یکی از این عوامل است .  بیماری سخت یکی از اعضای خانواده یا مواجهه با یک مشکل مالی و یا هر گونه تغییر شرایط ، از جمله حوادثی هستند که می توانند شما را تحت فشار قرار دهند به طور کلی می توان گفت که هر تغییر قابل توجهی در زندگی عادی شما ، به طور بالقوه آغازگر دوره ای از استرس و فشار روانی است .استرس فقط معلول حوادث نیست ، بلکه طرز برخورد شما با حوادث نیز در بروز استرس موثر خواهد بود .

 

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...