« مراقبت گفتارسوال شرعی »

انتخابات

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 3ام دی, 1394

خبرگان جای فقیهان خوش‌سابقه و حامی ولایت‌فقیه است/ مدارس علمیه ستاد هیچ کاندیدایی نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود رضا جمشیدی امروز در  نشست فصلانه مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران،  با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: ورود ما به مسئله انتخابات مشخص است و هیچ‌یک از حوزه‌های علمیه، ستاد یک نامزد انتخاباتی نخواهد بود و اجازه‌ای برای استفاده از امکانات حوزه و مدارس برای تبلیغ کاندیدایی نخواهیم داد،ولی منعی از گرایش به کاندیدی نیست.

شاخصه‌های یک کاندیدای اصلح

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: وظیفه مدارس در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی تشویق حضور مردم برای شرکت در انتخابات و بیان شاخصه‌های یک کاندیدای اصلح طبق معیارهای مقام معظم رهبری است و تا زمانی که کشمکش‌های صورت گرفته بین جریان‌های سیاسی از خط قرمزهای رهبری نگذشته است، ورودی به آن نخواهیم داشت و در غیر این صورت جبهه‌ی اصلی خود را مشخص می‌کنیم.وی در ارتباط با انتخابات خبرگان رهبری گفت: خبرگان رهبری از نهادهای حساسی است که وظیفه‌ی اصلی خود را در شرایط خاص بیان می‌کند و این مجلس باید از فقیهانی خوش‌سابقه و حامی ولایت‌فقیه تشکیل‌شده باشد.

نظر بزرگان و جامعه مدرسین برای ما مهم است

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی تأکید کرد: در انتخابات خبرگان رهبری نظر اعلام و بزرگان حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین برای ما مهم است، ولی خود حوزه ‌ها ستاد هیچ کاندیدایی نخواهد شد و تبلیغی برای کاندیدی نخواهد کرد، ولی نسبت به تشکیل خبرگان آینده باید دقت کرد.

مدیر حوزه خواهران با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته از سوی جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه گفت: حوزه دارای هرمی است که مراجع عظام تقلید در رأس آن قرار دارند و اولین شورای مدیریت حوزه‌های علمیه توسط امام خمینی و آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی تأسیس شد. حضرات معصومین(ع) نیازی به ما ندارند گفت: در عصر حاضر همه امور به دست حضرت مهدی(عج) می‌چرخد و خدمتی که ما در ارگانی انجام می‌دهیم، توفیقی است که از سوی ایشان به ما صورت گرفته است.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: نباید لحظه‌ای از انجام وظایف خود غفلت کنیم و این امانت باید مرتباً مورد محافظت قرار گیرد و رها کردن کار، باعث رهایی خودمان و زیرمجموعه‌خواهد شد. گزارش‌هایی از استان‌ها ابلاغ می‌شود که نشان‌دهنده‌ی کاهش آسیب‌های اجتماعی به خاطر حضور مسئولین و اساتید حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی خاطرنشان کرد: بیش از 480 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد که تمامی آن‌ها در تحکیم فرهنگ اسلامی و تغییر فرهنگ‌های بومی به فرهنگ اسلامی تأثیرگذار هستند.وی با قدردانی از حضور فعال خواهران طلبه در عرصه تبلیغی  و فرهنگی گفت: پشتیبانی بسیار کمی از خواهران طلبه انجام می‌شود، ولی کارهای فرهنگی را با هزینه‌های بسیار بالا و با بهترین کیفیت انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به مسئولیت مدیران حوزه‌های علمیه در مقابل اشتیاق خواهران طلبه برای خدمت گذاری به مردم بیان داشت: ما باید مراقبت نفسی و بیرونی داشته باشیم و در غیر این صورت نمی‌توانیم از این امانت الهی مراقبت کنیم و کمترین شایعه و آسیبی در داخل، آسیب بسیار بزرگی در محیط بیرون خواهد داشت.حجت‌الاسلام والمسلمین  جمشیدی اظهار داشت: طبق روایت معصوم(ع) حتی اگر یک نفر به دست ما ارشاد شود، مانند این است که یک جامعه ارشاد شده است.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ماجرای کشتار نیجریه گفت: شیخ زکزاکی که سنی مذهب بودند در ایران مشغول تحصیل شدند و سپس به شیعه گرویدند و بعد از بازگشت به نیجریه، میلیون ها شیعه را تربیت‌کرده‌اند.

وی افزود: نباید گمان کرد که مسئولیت ما کار کوچکی است و باید برای آن هزینه‌ مادی و معنوی پرداخت و سربازی حضرت ولی‌عصر(عج) امانتی است که به ما داده‌شده است و باید به‌خوبی از آن مراقبت کرد.

 


فرم در حال بارگذاری ...