« 3خصلت مومن از لسان مبارک امام موسی ابن جعفر علیهم السلامامام موسی کاظم علیه السلام »

توصیه های پزشکی پیامبر (ص) با <طب الکبیر>

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 4ام خرداد, 1393


کتاب «طب‌الکبیر از کلام: پیامبر، امام صادق، امام رضا و ائمه اطهار (ع)» به قلم محسن شکری پینوندی، مدیرمسئول انتشارات اسماءالزهرا، تألیف شده است.

کتاب طب‌الکبیر

 

در عالم هستی هیچ پدیده‌ای بی‌حکمت نیست؛ با این که حکمت خیلی از پدیده‌ها بر ما پوشیده است و بشر به کمک عقل محدود خود قادر به درک آن‌ها نیست ولی با گشت و گذاری در روایات اهل‌بیت (ع) می‌توان به حکمت بعضی از پدیده‌ها پی برد، از جمله اینکه امام صادق (ع) در یک روایت درباره حکمت بیماری‌ها فرمودند: بیماری بر چند گونه است: بیماری آزمونی، بیماری کیفری و بیماری که علت مرگ قرار داده شده است.

 

در این کتاب به بیان داروهای گیاهی، خواص میوه‌ها و شفای دردها از طبیعت خداوند می‌پردازند و بر هر مرضی دستوراتی می‌دهند از ذکر آیات یا خواندن دعا و صلوات گرفته تا توسل به ائمه اطهار (ع) و …

 

پنجمین چاپ کتاب طب‌الکبیر از کلام: پیامبر اکرم (ص)، امام صادق (ع)، امام رضا (ع) و ائمه اطهار (علیهم السلام) با شمارگان دو هزار نسخه به همت انتشارات اسماءالزهراء در نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه شد که با استقبال خوب مخاطبان نیز روبه‌رو شد.

 

کتاب «طب‌الکبیر از کلام: پیامبر، امام صادق، امام رضا و ائمه اطهار (ع)» به قلم محسن شکری پینوندی، مدیرمسئول انتشارات اسماءالزهرا، تألیف شده است. به گفته وی، این کتاب به همراه «طب‌الرازی» و «طب سینا» از آثار پرفروش این انتشارات در دوره قبلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بوده به نحوی که هر یک از این آثار بیش از یک هزار جلد فروش داشته‌اند.

 

شکری، راه‌های سلامت نگاه داشتن جسم در کلام پیامبر (ص)، درمان بیماری‌ها با غذاها و داروهای گیاهی، بهداشت دهان و دندان از کلام پیامبر (ص) و خواص سوره‌های قرآن در بیماری‌ها را از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های این کتاب علمی عنوان کرد.


فرم در حال بارگذاری ...