« 5تاثیر مضر فشار خون بالاقرآن و همسان گزینی درازداج »

جلسه درخصوص جشنواره علامه حلی

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 26ام مهر, 1393

روز چهارشنبه مورخ 23/7/93 جلسه با حضور جناب آقای گودرزی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مدرسه معصومیه (سلام الله علیها) و فاطمیه(سلام الله علیها) خرم آباد برگزار گردید.
آقای گودرزی بیان نمودند مدارس علمیه خواهران ازجهت پژوهش مایه امید هستند. حوزه خواهران آموزش پژوهش را در دروس خود گنجانده و با جدیت کار می کند. رویکرد پژوهشی به سمت  مقاله نویسی است . آمار مقاله نویسی خواهران در جشنواره پایین است . انتظاری که از حوزه های علمیه خواهران استان لرستان می رود بیش از این است. آثار خواهران از جهت کمی حدود 300 اثر از خواهران بیشتر است . پژوهش ها ایده آل و مطلوب نیست. مثلا معمولا چکیده با مقدمه یکسان گرفته می شود.البته این ضعف در آثار خواهران کمتر دیده می شود. موضوعات  تکراری در بین آثار خواهران زیاد است. قالب ها شبیه به هم است و تنوع در عناوین کمتر به چشم می خورد. بعضی جاها خواهران نسبت به برادران احساسی تر می نویسند. سوال اصلی با روش تحقیق و متن تحقیق یکسان نیست. عنوان تحقیقات گویا نیست.
در جشنواره علامه حلی 60 درصد آثار مربوط به خواهران است و هرسال شاهد رشد کیفی آثار خواهران هستیم.
صرف شرکت طلاب در جشنواره جای خوشبختی دارد. ملاک حضور طلاب است.
آقایان اهل فن می گویند کار دانشمند پروری در حوزه تمام شده است اما در روشمند بودن هنوز جای کار هست. ایشان به نقل از علامه حسن زاده آملی (حفظه الله ) بیان نمودند: از طلاب انتظار تولید علم نیست . طلبه دو دیدگاه را مقایسه کند و خوب نتیجه گیری کند.
در ادامه ایشان جشنوراه علامه حلی را زمینه ای برای تمرین کار طلاب در امر پژوهش دانستند. ایشان آمار آثار طلاب استان لرستان در جشواره را درسال گذشته 20 اثر دانستند


فرم در حال بارگذاری ...