« مگر انسان به چند نوع هدايت نياز دارد كه قرآن انواعي براي آن ذكر مي كند؟کمال نماز در چیست؟ »

جلسه هم اندیشی مشاوران مدارس علمیه استان لرستان

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 19ام شهریور, 1396

“اولین جلسه هم اندیشی مشاوران مدارس علمیه استان لرستان برگزار گردید “

 

مدیر محترم مدیریت استان حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای موسوی : با مشاوره و ارائه راهکار کاربردی می توان رابطه مردم با حوزه را احیاء نمود.

با استعانت خداوند متعال و توجهات حضرت ولیعصر عج الله تعالی فرجه الشریف جلسه هم اندیشی مشاوران مدارس علمیه استان لرستان مورخ 19 / 6 / 96 با حضور مشاوران و معاونین فرهنگی استان با هدف بررسی و ارائه راهکار جهت بهبود وضعیت خانوادگی، تحصیلی، همسرداری، تربیت فرزند و … در مدیریت استان برگزار گردید .

مدیر محترم مدیریت استان حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای موسوی در این جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک عید سعید ولایت، نکاتی در مورد توجه به پیام غدیر بیان فرمودند: ایشان با استناد به  آیات قرآن، جانشینی و ولایت امیر المومنین علیه السلام را موجب تکمیل دین و ناامیدی کفار دانستند.

ایشان توجه به پیام غدیر و عدم غفلت از آن را گوشزد نمودند چرا که دشمنان امروز از ولایت و ولایت مداری مردم واهمه دارند.

مدیر محترم استان در خصوص امر مشاوره به این نکته تصریح نمودند که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا برای بحث مشاوره اهمیت ویژه ای قائل هستند به همین دلیل در تمام رده های سنی به صورت تخصصی ورود کرده اند.

مشاوره در کشورهای غربی انسان بما هو انسان، منهای وحی و اخلاق را ملاک و مدار قرار داده است و تجویزهایش بر اساس این مسئله صورت می پذیرد. راه کارهای غربی نباید تجویز و ملاک ما باشد چرا که حوزه های علمیه در زمینه مشاوره صاحب نظر هستند .

با مشاوره و ارائه راهکار کاربردی می توان رابطه مردم با حوزه را احیاء کرد. با مشاوره فاصله مردم و حوزه کم و خطر دوری مردم از مباحث دینی دفع خواهد شد.

لازمه ارتباط با مردم تقویت بنیه علمی مشاوران عزیز است. اینطور مردم با حوزه ارتباط برقرار می کنند که این خود یک نوع تبلیغ عملی جهت جذب و پذیرش بیشتر می شود. مشاوره صحیح در ترویج سبک زندگی اسلامی بسیار موثر است .

ایشان در پایان مشاوران گرامی را به ارائه نسخه و درمان با توجه به شخصیت و موقعیت افراد سفارش نمودند .

در ادامه جلسه معاون فرهنگی استان سرکار خانم عزیزی ضمن تقدیر و سپاس از زحمات مشاوران گرامی به تبیین وظایف و اهمیت و ضرورت بحث مشاوره در مدارس پرداختند .

 مشاوران محترم در این جلسه نقطه نظرات و راهکار های مناسب جهت تقویت وضعیت موجود را بیان نمودند.

 


فرم در حال بارگذاری ...