« سه ویژگی افراد بصیرشرح دعای روز سیزدهم : چرا اهل بیت(ع) گناه نمی کنند؟ »

دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مورد ماه رمضان

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 30ام خرداد, 1395

 

حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه )

این ماه مبارک با آن همه برکاتی که دارد ، ما نمی توانیم از عهده شکر یکی اش برآییم ولی باید کوشش کنیم که در این ماه مبارک رمضان  اگر حالی پیدا شد ، این حال را تا ماه رمضان دیگر نگه داریم و اگر حالی پیدا نشد متأسف باشیم و کوشش کنیم که پیدا کنیم. این هیاهوها همه رفتنی است ، تمام شدنی است ، آنچه که هست آنی است که پیش خود ماست ، آن باقی است و با ماست و ما باید کوشش کنیم که باطن خودمان را اصلاح کنیم.

در این ماه فرق داشته باشیم با سایر ماه ها و دنبال این باشیم که ان شاء الله «لیله القدر» را دریابیم ، برکات «لیله القدر» را که قرآن در آن نازل شده است ، همه سعادت عالم در آن شب نازل شده و از این جهت ، از همه شب های عالم بالاتر است این را بتوانیم ادراک کنیم ، درک بکنیم ، خداوند ان شاء الله شماها را توفیق بدهد که از آن مائده های آسمانی که قرآن و ادعیه است ان شاء الله همه مان مستفیض بشویم و «لیله القدر» را هم دریابیم.

سلام هی حتی مطلع الفجر

مقام معظم رهبری مد ظله العالی 

الفاظ دعا ، الفاظ فصیح و زیبایی است ؛ لیکن معانی ، معانی بلندی است. در این شب ها با خدا باید حرف زد ، از خدا باید خواست. اگر معانی این دعاها را انسان بداند ، بهترین کلمات و بهترین خواسته ها در همین دعاها و شب های ماه رمضان و شب های احیاء و دعای ابوحمزه و دعاهای شب های قدر است. اگر کسی معانی این دعاها را نمی داند ، با زبان خودتان دعا کنید ؛ خودتان با خدا حرف بزنید.

بین ما و خدا حجابی وجود ندارد ؛ خدای متعال به ما نزدیک است ؛ حرف ما را می شنود. بخواهیم با خدا حرف بزنیم ؛ خواسته های خودمان را از خدای متعال بخواهیم. این انس با خدای متعال و ذکر خدای متعال و استغفار و دعا خیلی تأثیرات مجزه آسایی بر روی دل انسان دارد ؛ دل های مرده را زنده می کند./ یا زهرا


فرم در حال بارگذاری ...