« یوم التغابناخلاق و انتخابات »

رهبرکبیر انقلاب

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 3ام بهمن, 1394

*پرکارترین روزهای عمر امام خمینی(ره)*

حضرت امام خمینی پرکارترین روزهای عمر خود را طی 117 روز در فرانسه گذراندند. در این مدت علاوه برشنیدن وضعیت ایران ازطریق خبرگزاری ها ، دیدن روزنامه ها و مقالات که دانشجویان ترجمه می کردند، عبادات فردی و برگزاری نماز جماعت، پذیرش افراد و گروه های مختلف برای ساماندهی نیروها، تلاش برای شکل گیری شورای انقلاب ازدیگرکارهای حضرت  امام(ره) بود .

پاسخگویی به سئوالات نزدیکان،11 گفت و گوی رسمی، 21 نامه، چهل پیام، 65 سخنرانی و 117 مصاحبه  ازدیگرفعالیت های ایشان بود و اگر یک نامه تشکر از آقای یزدی را به آن بیفزیاییم، روی هم حدود 340000 کلمه نوشتندکه در صحیفه امام بالغ بر 1100 صفحه می شود و برای اولین بار در طول تاریخ، تمام ملت های جهان در مدت کمتر از چهار ماه با اجمالی از اندیشه سیاسی دین محور آشنا شدند.

در این مدت هر خبرنگار زبده ای از هر سوی جهان تلاش داشت خود را به نوفل لوشتاتو برساند و با امام مصاحبه ای انجام دهد یا لااقل عکسی بگیرد. در آن زمان به جز کشورهای کمونیستی، اگر روزنامه و مجله ای از امام خمینی(ره) مطلبی به چاپ نمی رساند، خوانندگانش را از دست می داد. اگر رادیویی از امام(ره) موضوعی نقل نمی کرد، شنونده اش تقلیل می یافت و اگر تلویزیونی هر از چندی از حضرت امام(ره) مطلبی پخش نمی کرد بیننده اش کم می شد.

ایشان در آن زمان بر اغلب رسانه های عمومی جهان تسلط یافته بودند و اگرچه دولت ها تلاش داشتند برخی سخنان ایشان را تحریف کنند، اما کثرت رسانه ای و گزینش های متفاوت موضوعاتی که از ایشان داشتند، تحریفات را بی رنگ یا کمرنگ می کرد.

117 مصاحبه و منش حضرت امام (ره) باعث شد جمعیتی میلیاردی از اطراف و اکناف جهان با گوشه هایی از افکار ایشان آشنا شود و شخصیت ، کلام و استحکام بیانات ایشان به گونه ای بود که از ورای ترجمه های ناقص، بازهم جاذبه شنیدن داشت و این گونه افکار عمومی ملت های جهان را پشتیبان انقلاب اسلامی ساخت و از همان زمان کمونیسم نیز جاذبه اش را در سطحی وسیع در میان ملت هایی که از کاپیتالیسم منزجر بودند از دست می داد. به تصور نگارنده اگر بخواهیم اندیشه و شخصیت امام خمینی(ره) را آن گونه که هست ببینیم و با عمق افکار او آشنا شویم خداوند زمینه را فراهم ساخت و منش ایشان را در روستای کوچک نوفل لوشاتو در حومه پاریس به تماشای جهانیان گذاشت./ خبرگزاری حوزه 

نظر از: رضوی [عضو] 
رضوی

سلام
زیبا بود موفق باشید.

1394/11/03 @ 12:25


فرم در حال بارگذاری ...