« انقلاب22 بهمن »

زیبایی و سلامتی

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 20ام بهمن, 1394


     حجاب، زیبایی، سلامتی   

            

* غنچه و حجاب

غنچه تا غنچه بوده و در حجاب است، هيچ كسی هوس چيدن آن را نمى كند. اما همين كه حجاب را كنار نهاد و باز شد، آن را خواهند چيد. وقتى كه چيدند چند روزى هم ممكن است در جاى مناسب قرارش دهند. اما ديرى نمى پايد كه پژمرده و پرپر مى شود و آن را در سطل زباله مى ريزند. زنان باحجاب هم همچون غنچه اند، تا زمانی که در حجاب هستند هيچ كس دست طمع و تصرف، به سمت آنها دراز نمى كند. اماّ همين كه اين حجاب را كنار بگذارند مورد طمع ديگران واقع خواهند شد.

* رمز زيبايى

تا زماني كه سرشيشه عطر بسته است، عطر داخل آن هم محفوظ خواهد بود، ولى به محض اين كه چند ساعتى سر شيشه عطر برداشته شود عطر داخل آن مى پَرد و تنها شيشه خالى بدون عطر مى ماند و كسى بدان ميلى ندارد. حجاب همانند سر شيشه عطر است كه بوى خوش آن، زيبايى، حلاوت و طراوت زن ها را حفظ مى كند و با برداشتن حجاب، آن زيبايى و حلاوت از بين مى رود. رمز زيبايى زنان مسلمان هم همين حجاب است.

* حجاب و سلامتى

تا ميوه اى، پوست بر تن دارد، مدت هاى زيادى دوام خواهد داشت. ولى وقتى پوست ميوه اى گرفته شد بيش از دقايقى دوام نخواهد داشت. حجاب همانند پوست ميوه است كه حافظ تازگى و سلامت زنان است و تا زمانى كه زن ها اين حجاب و عفّت را دارند از طراوت، زيبايى، تازگى و سلامت بهره مندند، ولى با برداشتن حجاب، سلامتی و زيبايى زن از بین می رود. /حوزه/منبع: کتاب «داستانهايى از پوشش و حجاب» على ميرخلف زاده.


فرم در حال بارگذاری ...