« پرسشهای مهم، پاسخ های کوتاه قرآنیراه های کسب خوشنودی و رضایت خداوند متعال »

سردار شهید حسین همدانی

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 19ام مهر, 1394


                        سردار سرافراز شهادتت مبارک

 



با تبریک و تسلیت شهادت سردار شجاع و گرانقدر به محضرحضرت ولیعصر (عج) و نائب برحقش امام خامنه ای (مدظله العالی ) و ملت شریف ایران

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی شهادت سردار شهید همدانی را تبریک و تسلیت گفتند.متن پیام تسلیت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت سردار سرافراز، شهید حسین همدانی را به خانواده‌ گرامی و بازماندگان و دوستان و همرزمانش و به مجموعه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت می‌گویم. این رزمنده‌ی قدیمی و صمیمی و پر تلاش، جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهره‌ی نورانی خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد و در همین جبهه‌ی پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد و فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد. صف استوار آرزومندان این موهبت و کمربستگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی و در سپاه و همه‌ نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی، صفّی بلند و بنیانی مرصوص است: و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا. رحمت خدا بر شهید همدانی و بر همه‌ی مجاهدان راه حق.(سیّد علی خامنه‌ای)

شرح مختصری از زندگی نامه و وصیت نامه سردار شهید همدانی

سردار همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز را (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) داشتند و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله (ص) و مشاور فرمانده کل سپاه و جانشین قرارگاه امام حسین (ع) را در کارنامه داشتند.

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سالهای گذشته که نقش تعیین کننده ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسیدند.

پسر سردار شهید همدانی با بیان اینکه پدرم قبل از رفتن تاکید داشت که شاید این آخرین ماموریتم باشد، گفت: ایشان وصیت کرد که اگر به شهادت رسیدم پیکر من را در همدان دفن کنید.

به گزارش نامه نیوز، وهب همدانی فرزند سردار شهید حسین همدانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سردار همدانی نمونه واقعی یک انسان کامل به شمار می‌رفت و چه با دشمنانش و دوستانش بزرگمنشانه برخورد می‌کرد و اگر کسی اشتباه و خطایی می‌کرد سردار همدانی به راحتی از آن چشم می‌پوشید. وی خاطرنشان کرد: نگاه پدرم به دنیا نگاهی نبود که درگیر دنیا باشد و چیزی را برای خود نخواست و معتقد بود دنیا محل گذر و عبور است و در زندگی و رفتار خود این مسئله را همیشه رعایت می‌کرد.

وی درخصوص آخرین دیدار با پدرش نیز گفت: مدتی قبل از رفتنشان با پدرم دیدار داشتم و ایشان به خانواده‌ گفتند که شاید این آخرین ماموریتم باشد. مادرم هم به ایشان گفت من به شرطی با این ماموریت موافقم که اگر شهید شدی من را نیز شفاعت کنی. پسر سردار شهید همدانی در ادامه گفت: پدرم در آخرین دیدار خود حتی تاکید کردند اگر من شهید شدم من را همدان به خاک بسپارید و ما نیز با دلخوری به وی می‌‌گفتیم سردار نزد ما حرفی از رفتن نزن. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت سردار سرافراز شهید حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفتند.

 رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان و صبرجزیل برای خانواده محترمشان از خداوند منان خواستاریم.

روحش شاد،یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

منبع: فارس



فرم در حال بارگذاری ...