موضوع: "سیاسی"

یک نفر مانده از این قوم که برمیگردد... .

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان

 

قدرت فکری و شاکله اصلی نظام مردم را به خیابان ها کشاند

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 8ام دی, 1395

رهبر انقلاب اسلامی، وجود نظامی برآمده از اسلام و دارای قدرت و نفوذ در مسائل گوناگون منطقه را موجب برانگیخته شدن دشمنی و کینه قدرتهای جهانی خواندند و افزودند: نظام سلطه با هر تفکر و جریان ضد ظلم و تبعیض در دنیا مخالف است، اما زمانی در مقابل جریانی با تمام وجود به معارضه بر می‌خیزد که آن جریان توانسته باشد اقیانوس یک ملت را به حرکت درآورد.
ایشان ریشه توطئه‌ها و دشمنی‌های گوناگون با جمهوری اسلامی را تبلور مخالفت با نظام سلطه در ایرانِ برخوردار از «منابع فراوان طبیعی و انسانی و اقتصادی، حرف و منطق و منبر سیاسی، و ابزار و نیروی لایق نظامی» دانستند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی در مقابل این دشمنی‌ها باید بر قدرت خود بیفزاید و علت تأکید مکرر بر افزایش قدرت داخلی و استحکام ساخت داخل نیز همین مسئله است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم مجهز شدن به انواع قدرت از جمله «قدرت فکری، اقتصادی، اجتماعی و بسیج مردمی» افزودند: به خیابان آمدنِ میلیونها نفر در ۲۲ بهمن با گذشت حدود ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، نشانه قدرت نظام اسلامی در بسیج مردمی است که این موضوع در دنیا بی‌نظیر است.
رهبر انقلاب اسلامی، حادثه ۹ دی را نمونه دیگری از عناصر قدرت نظام برشمردند و افزودند: در آن حادثه بی‌نظیر، هیچ‌کس دست‌اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابانها کشاند و آن حادثه بی‌نظیر پدید آمد.
ایشان با اشاره به ترفند و خدعه دشمنان در سلب مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی، گفتند: دشمن همچون دزدی است که قصد تصرف خانه را دارد اما این‌طور وانمود می‌کند که دلیل دشمنی، سلاحی است که صاحبخانه برای دفاع در دست دارد و اگر آن سلاح را زمین بگذارد، نزاع تمام می‌شود، بنابراین تلاش می‌کند با حیله‌گری و استفاده از انواع روشها از جمله حرف زدن، شوخی کردن، لبخند زدن، و تشر زدن، صاحبخانه را خلع سلاح کند و به خانه وارد شود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین سعادت و شقاوت را در گروی چگونگی استفاده از قدرت دانستند و در خصوص قدرت ناشی از سلاح هسته‌ای، افزودند: منع سلاح هسته‌ای مبانی بسیار مهم فقهی و عقلانی دارد اما امکان تلاش برای کسب انواع دیگر قدرت در اختیار دولت و ملت قرار دارد.

وزیر دادگستری در جمع روحانیون و مردم لرستان

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 9ام شهریور, 1395

هر کس بخواهد به امام خمینی ضربه بزند، سرنوشتش رسوایی و نابودی است

… .ملت تا آخر پای انقلاب ایستاده است

وی با بیان اینکه ملت شیعه و انقلابی ایران اسلامی تا آخرین قطره خون پای آرمان ها و ارزش های والای اسلامی ایستاده است، تصریح کرد: نهال انقلاب اسلامی با آبیاری خون شهدا و دلسوزان نظام به درختی تنومند تبدیل شده است که امروز کانون بیداری اسلامی در جهان است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه خدامحوری سرلوحه تمام فعالیت های خادمان ملت است، خاطر نشان کرد: شهدا در جدال حق و باطل، ارزش های اخلاقی را در جامعه تثبیت کردند و امروز وظیفه ما پاسداری از این دستاوردها در سایه عمل به منویات مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان اینکه نشاط، پویایی و تحرک اقتصادی در جامعه در زمینه های گوناگون راه رشد و توسعه را در مناطق مختلف ایران اسلامی هموار کرده است، افزود: با تلاش و پیگیری دلسوزان و خادمان نظام هم اکنون استان لرستان نیز در حال پیشرفت و توسعه اقتصادی و فرهنگی روزافزون است که امید می رود با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای گوناگون در بخش های گوناگون، بتوانیم در جهت رفع مشکل بیکاری و تامین مطالبات مردمی قدم برداریم.

نقد غیر منصفانه، خیانت است

وی در پایان با اشاره به اینکه نقد سازنده و منصفانه از عملکرد دولت، موجبات پیشرفت و توسعه ایران اسلامی را رقم می زند، تصریح کرد: نقد غیرمنصفانه به تعبیری خیانت در بیان حق محسوب می شود و درپیشگاه پروردگار باید مراقب اعمال، رفتار و کردار خود باشیم. حوزه

تجربه برجام بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا را نشان داد

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 12ام مرداد, 1395

… .رهبر انقلاب اسلامی تنها راه تبدیل ایران به یک کشور نمونه را تکیه بر ظرفیتها و امکانات داخلی برشمردند و تأکید کردند: تحقق این هدف، نیازمند راهبرد و برنامه ریزی صحیح، کار و تلاش بی وقفه و پرهیز از تنبلی و بیکارگی، و اعتماد و اطمینان به دشمنان است.

ایشان خاطرنشان کردند: گاه دشمن موانعی بر سر راه ایجاد می کند که می توان با عقل و تدبیر این موانع را برطرف کرد اما در هیچ شرایطی نباید به او اطمینان کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، «تجربه برجام» را نمونه ای روشن از درستی ضرورت بی اعتمادی به دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: امروز حتی مسئولان دیپلماسی و کسانی که در مذاکرات حضور داشته اند، این واقعیت را تکرار می کنند که امریکا نقض عهد می کند و در ورای زبان چرب و نرم خود، به مانع تراشی و تخریب روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها مشغول است.

رهبر انقلاب افزودند: البته چندین سال است موضوع بی اعتمادی به امریکایی ها را تکرار می کنیم اما برخی، سختشان بود این واقعیت را قبول کنند.

ایشان با اشاره به مذاکرات هفته گذشته با پنج به علاوه یک در اروپا گفتند: در این جلسه، مذاکره کنندگان ایرانی به طرفهای مقابل گوشزد کردند که نقض عهد می کنید، به تعهدات عمل نمی کنید و همچنان مشغول مانع تراشی هستید.

حضرت آیت الله خامنه ای، گذشت بیش از 6 ماه از آغاز اجرای توافق هسته ای را یادآور شدند و سؤال کردند: مگر بنا نبود تحریم های ظالمانه رفع شود تا در زندگی مردم اثر بگذارد آیا پس از 6 ماه هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم دیده می شود؟ اگر نقض عهد امریکایی ها نبود آیا دولت نمی توانست در این مدت کارهای فراوانی انجام دهد؟… .خبرگزاری فارس

راهکارهای تقویت شور انقلابی در حوزه چیست؟

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 29ام تیر, 1395

اولین کار این است که شور انقلابیِ موجود در حوزه، در خود حوزه انعکاس پیدا کند. الان حوزه از یک کمیت نسبتا فراوانی برخوردار است و هر گروه اجتماعی که دارای یک کمیت انبوه باشد، مجبور است برای هرگونه ارتباطی، از ابزار ارتباطی و انواع رسانه­ها استفاده کند. باید با بهره‌گیری از انواع رسانه‌ها این شور انقلابی که در حد مطلوبی هم در حوزه وجود دارد، نشان داده بشود؛ این خود موجب شکوفایی و تقویت شور انقلابی خواهد شد. دیدید که این شور انقلابی چگونه در جریان سفر مقام معظم رهبری خود را نشان داد.

نکته دیگر اینکه طبیعتا هر چه این شور انقلابی در اساتید و فضلایی که در حوزه محوریت دارند بیشتر دیده شود، آثارش در دامنه بیشتر خواهد بود. این، قله‌های حوزه هستند که در جهت تحقق آرمان‌های اسلام عزیز باید سری نترس و دلی پرشور داشته باشند و با روحیه‌ای انقلابی جامعه را به سمت آرمان‌های اسلام حرکت دهند. آن­وقت است که این دامنه، تحت تأثیر آن قله‌ها، طبیعتا از شور انقلابی بیشتری برخوردار خواهد شد.

البته شور انقلابیِ جاری در میان جوانان حوزه نیز بسیار ارزشمند است و گاهی از اوقات برای بزرگان هم الهام­بخش است. اساسا جوان به دلیل اقتضائات روحی و پاکیِ ضمیر و عدالت­خواهی و آرمان­گرایی که دارد، زمینۀ فراوانی برای انقلابی بودن دارد. حالا اگر این جوان، طلبه هم باشد، با برخورداری از معرفت دینی بیشتر، از شور انقلابی بهتری نیز برخوردار خواهد شد، که منشأ خلاقیت‌ها و ابتکارات بسیار زیبایی نیز می‎شود.

یکی دیگر از مهم­ترین راهکارهای تقویت بُعد انقلابی حوزه، توجه به ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است. ما ذکر مصائب اهل بیت (ع) را بیش از هر چیز، تربیت­کننده نیروی انقلابی می‏دانیم؛ البته اگر درست به آن پرداخته شود. ما طلبه‌ها که همیشه از عموم مردم تقاضا داریم به مصائب اهل بیت (ع) به عنوان مسائلی صرفا عاطفی-شخصی نگاه نکنند و با مصائب، عمیق و حماسی برخورد کنند، خودمان باید بیش از دیگران این­گونه باشیم. یکی از وجوه عمیق نگاه کردن به روضه‌ها، سیاسی نگاه کردن است. همچنان که حضرت امام (ره) اینچنین نگاه می‌کردند. روضه‌هایی که در دل حوزه جاری است و تطهیرکننده دل­ها و نورانی­کننده نفوس است، باید با تحلیل‌های انقلابی خوانده شوند. درست نگاه کردن به مصائب اهل بیت (ع) دقیقا یعنی انقلابی نگاه کردن به آن.

همچنین توجه به حضرت ولی عصر (عج)‌ می‏تواند یکی از عوامل مهم انقلابی‌گری باشد. ما می‏توانیم به گونه‌ای بسیار انقلابی با انتظار ظهور و آمادگی برای فرج حضرت برخورد کنیم. و اگر از زاویه درستی به حضرت ولی عصر (عج) و معارف مهدوی توجه کنیم،‌ یقینا نتیجۀ آن، پیدا کردن شور انقلابی خواهد بود.‌ چه چیزی مثل دعای ندبه می‏تواند یک انسان انقلابی تربیت کند؟ اینها نعمات و راه‌هایی هستند که برای ما باز و در دسترس­اند. فقط باید یک کاری کنیم که در حوزه، بهره ­برداری بهتری از اینها صورت بگیرد.

نکته دیگری که بنده به عنوان یک راهکار خیلی مهم برای انقلابی شدن و تقویت انقلابی‌گری پیشنهاد می‏کنم، مطالعه سخنان حضرت امام (ره) و پی­گیری بیانات مقام معظم رهبری است. ارزش مطالعه سخنان حضرت امام (ره) در صحیفه، بسیار بالا است. با مطالعه صحیفه امام (ره)، در واقع شما متن اصلی یک انقلاب باشکوه را مطالعه می‏کنید. بعید می‏دانم کسی بدون مطالعه سخنان حضرت امام (ره)، همچنین صحبت‌های مقام معظم رهبری که «مؤید من عندالله» است، بتواند یک عنصر فهیم انقلابی شود. این بیانات، می‏تواند برای پیدا کردن یک دید انقلابی صحیح، بسیار راه‌گشا باشد. به هیچ­وجه نباید از مطالعه سخنان این دو بزرگوار غفلت کرد.

برخی از بیانیه‌های مهم امام (ره) مانند وصیت­نامۀ ایشان و منشور روحانیت، باید در حوزه درس داده شود و یا روی آن مباحثه شود. ارزش علمیِ اینها کمتر از بسیاری از متون علمی رایج نیست، اگر بیشتر نباشد.


مسلّم است که ما درباره نحوه انقلابی بودن، نیاز به آموزش داریم. ضمن آنکه طبیعی است اکثر طلاب در بحران­ها آمادگی دفاع جانانه از اسلام را دارند، اما در روند زی طلبگی، باید جایگاهی برای انقلابی بودن و آموزش‌ها و تمرین‌های آن مشخص شود. انقلابی شدن برای طلاب امری است که نیاز به برنامه‌ریزی دارد. ما باید به آداب و لوازم انقلابی بودن، توجه کنیم. یک عنصر انقلابی به بصیرت احتیاج دارد و این بصیرت به مرور و با ممارست به دست می‌آید. همچنین اگر وجود اصل شور انقلابی را به عنوان یک ضرورت می‌پذیریم، باید به آداب انقلابی بودن و آداب تجلی این شور انقلابی بپردازیم. به عنوان مثال، نمی‏شود ما ارادتمند به ائمه معصومین (ع) باشیم و زیارت نرویم؛ زیارت یکی از آداب ارادت به اهل بیت (ع) است. بالاخره این یک رفتاری است که پیش­بینی شده و به ما توصیه شده است. نمی‏شود ما ارادت به اباعبدالله­الحسین داشته باشیم و در مجالس ذکر مصیبت اهل بیت شرکت نکنیم.‌ و نمی‏شود در مجالس ذکر مصیبت شرکت کنیم و آدابش را رعایت نکنیم. انقلابی بودن هم برای خودش لوازم و آدابی دارد. یکی از آنها، خبر داشتن از اخباری است که در کشور می‏گذرد‌ و در طول هفته -هرچند کم- برای تحلیل اخبار سیاسی وقت گذاشتن است. یکی از آدابش، گفتگوهای سیاسی است که باید بین طلبه‌ها رواج پیدا کند.‌ یکی از آدابش، اقداماتی است که طلبه‌ها -به اندازه خودشان- می‏توانند در جهت روشنگری افکار عمومی جامعه انجام دهند.

باید انقلابی بودن را در زندگی خودمان تعریف بکنیم؛ ما اگر بخواهیم انقلابی باشیم، در کنار انگیزه‌ انقلابی بودن، باید بخشی از وقت خودمان را به صورت بسیجی‌وار به چنین موضوعاتی اختصاص بدهیم. اگر برای انقلابی بودن برنامه‌ریزی شود، بسیاری از اختلاف ­نظرها و اختلاف سلیقه‌ها برطرف خواهد شد.

مدارسی که از طلاب می‏خواهند به سیاست­ کاری نداشته باشند، حتما منظورشان این است که از درس و بحث طلبگی نمانند و بتوانند افراد مستعدّی در فهم دین شوند. حالا اگر این­گونه مدارس توجه به این مسئله داشته باشند که درک سیاسیِ بالا، درک دین را تسهیل می‏کند، و در تربیت معنوی و اخلاقی هم بسیار مؤثر است، در فوق­ برنامه‌های آموزشی خود، توجه به مسائل سیاسی را خواهند گنجاند. البته افراط در پرداختن به سیاست، آفاتی دارد که یکی از آنها بازماندن از درس است؛ همچنان که افراط در پرداختن به عبادت نیز چنین آفاتی را در بر دارد؛ و همچنان که افراط در پرداختن به خانواده نیز آفاتی دارد.‌ انسان به هر موضوعی بخواهد زیادی بپردازد، طبیعتا از کار اصلی خودش باز می‏ماند؛ در این تردیدی نیست. حالا در مورد توجه به خانواده، طلبه‌ها یاد گرفته‌اند که اگر بخواهند به خانواده بپردازند، بیشتر باید از زمان‌های تعطیلی درس‌ها استفاده کنند. یا مثلا اگر بخواهند به عبادت بپردازند، بیشتر باید از مناسبت­ها و فرصت‌های عبادی استفاده کنند. اما اگر بخواهند به سیاست بپردازند، باید چه کار کنند؟ یقینا برخورداری از یک برنامۀ هفتگی برای رسیدگی به ابعاد انقلابیِ حیات طلبگی، یکی از لوازم این راه خواهد بود.

ما نباید از آثار بسیار با برکت معنوی و اخلاقیِ «انقلابی بودن» غفلت کنیم. همچنان­که در دفاع مقدس، «جهاد فی سبیل الله» روحیۀ معنوی را افزایش می‌داد، در متن «روحیۀ انقلابی داشتن» هم آثار معنوی خوبی وجود دارد./ خانه طلاب جوان

دفاع تمام قد آیت الله سیستانی از شیخ عیسی قاسم

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 8ام تیر, 1395

آیت الله سیستانی خطاب به رهبر شیعیان بحرین گفتند:

جایگاه شما در قلب ها است و آنچه اتفاق افتاد به شما ضرری وارد نمی کند.

دولتمردان باید زندگی ساده ای داشته باشند

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 23ام خرداد, 1395

 

… .معظم له با اشاره به پیام ساده زیستی امیرالمومنین(ع) برای دولتمردان، گفتند: مسئولان باید زندگی خود را همچون انبوه جمعیتی که زندگی ساده ای دارند، بی زرق و برق کنند که در این صورت در جامعه نفوذ خواهند کرد و محبوبیت پیدا می کنند.این مرجع تقلید تاکید کردند: امان از روزی که دولتمردان از جامعه فاصله بگیرند و زندگی های پرزرق و برق را انتخاب کنند و خود را متفاوت از مردم بدانند./ حوزه

بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 17ام خرداد, 1395

در موضوع فرهنگ در دستگاه های مسئول ولنگاری و بی‌اهتمامی وجود دارد

… . در موضوع فرهنگ نوعی ولنگاری و بی اهتمامی در دستگاههای فرهنگی به چشم می خورد، زیرا در تولید کالای فرهنگی مفید و جلوگیری از تولید کالای فرهنگی مضرّ، کوتاهی هایی انجام می شود.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در برخی مواقع تأکیدهایی که بر پرهیز از استفاده کالاهای مضرّ غیرفرهنگی همچون برخی مواد غذایی می شود، بیشتر از هشدار درباره کالاهای فرهنگی مضرّ است، در حالی که تأثیرات سوء این کالاها بر مردم خطرناک تر و گسترده تر است.
ایشان خاطرنشان کردند: برخی مواقع در مقابل تولید یا ورود کالاهای فرهنگی مضر، موضع‌گیری و اقدامی نمی شود، زیرا این ترس وجود دارد که متهم به جلوگیری از جریان آزاد اطلاعات شوند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات سختگیرانه در اروپا و امریکا برای کنترل اطلاعات گفتند: ما در حالی از اتهام های بی اساس آنها در خصوص جلوگیری از جریان آزاد اطلاعات هراس داریم که کنترل های ما یک دهم سخت گیریهای آنها نیست.
توصیه بعدی رهبر انقلاب اسلامی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» بود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، مجلس شورای اسلامی را نهادی انقلابی و برآمده از انقلاب خواندند و خطاب به نمایندگان تأکید کردند: در قانون‌گذاری و در عمل به وظایف نمایندگی، و در نطقها و موضع‌گیریهای خود، انقلابی عمل کنید./ حوزه

رهبر جدید طالبان مذاکرات صلح را رد کرد

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 6ام خرداد, 1395

رهبر جدید طالبان «هبت‌الله آخندزاده»با رد مذاکرات صلح گفت:

مسلمان واقعی توسط آمریکا و دولت افغانستان گمراه نمی‌شود و جهاد علیه کفار ادامه خواهد داشت.

عقاید طالبان

ا

اندیشه و ایده متحجرانه ای طالبان شباهت نزدیک با افکار وعقاید وهابیت دارد:
1- سینما و تاتر ها را تعطیل کردند .
2- زنان حق حضور در عرصه های اجتماعی را نداشتندوکار کردن شان در خارج از خانه ممنوع و در نتیجه اکثر اعضای بیمارستان ها از کار بر کنار شدند .
3- طبقه نسوان حق تحصیل کردن نداشتند ومدارس دخترانه را به طور کلی تعطیل نمودند .
4- مجرمین را بدون تشکیل داد گاه مجازات وبعضا مانند گوسفند سر می بریدند .
5- طالبان ، شیعیان را کافر و کشتن آنها را جایز اعلام کردند .
6- استفاده از کت و شلوار را جایز نمی دانستند .
7- تراشیدن صورت را بدعت در دین می دانستند و حتی کوتاه کردن آن را مجازات می کردند.
8- عکس برداری و تصویر برداری را ممنوع می دانستند .
9- هنگام نماز مردم را با شلاق به سوی مسجد هدایت می کردند به اعتقاد آنان مهم این بود که صف های نماز تشکیل شود چه نماز گزار وضو داشته باشد یا نداشته باشد .
10- یکی از اقدام های امر معروف و نهی از منکر طالبان تراشیدن سر مردان بویژه جوانان بود و بلند بودن روی سر را از مظاهر فساد و بی بندوباری می دانستند .
11- بیش از حد و فراتر از حد شرعی در مورد حجاب سخت گیری می کردند .
12- تخریب و تحریم وسایل مانند : تلویزیون ضبط صوت ، نوار ، مجله ، آلات بازی.
13- به کنیزی گرفتن مادران و دختران و به غلامی گرفتن مردان./ راسخون




آیت الله جنتی خار چشم انگلیس

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 5ام خرداد, 1395

وظیفه مجلس خبرگان صیانت از جایگاه ولایت‌فقیه است

آیت‌الله جنتی ضمن تشکر مجدد ازاعضای مجلس خبرگان رهبری که به وی اعتماد کردندو او را به عنوان رئیس خبرگان رهبری برگزیدند،‌ از وظایف و مسئولیت های خطیر مجلس خبرگان رهبری در قبال رهبری و ولایت فقیه سخن گفت و تاکید کرد: تقویت بنیان ولایت فقیه از وظایف خبرگان است .

ایشان اظهار داشتند: پاسخگویی به شبهاتی که از سوی دشمنان و برخی معاندان داخلی علیه ولایت فقیه در جامعه مطرح می‌شود از دیگر مسئولیت‌های مجلس خبرگان رهبری است./ خبر گزاری بسیج 


ارتباط با دنیا با حفظ اقتدار

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 29ام اردیبهشت, 1395

نباید دور خود را خط بکشیم/ با حفظ اقتدار و عزت با دنیا ارتباط داشته باشیم


حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: عقیده ما بر این نیست که دور خود را خط کشیده و با دیگر کشورها ارتباط نداشته باشیم؛ ولی باید عزت و ذلت را نیز در نظر بگیریم.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سفارش جبرئیل به نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: در این سفارش آمده است: «أتانِي جَبرِيلُ فَقالَ يا مُحَمَّدُ عِش ما شِئتَ فَإنّكَ مَيِّتٌ وَ أحبِب ما شِئتَ فَإنّكَ مُفارَقَهٌ وَ اعمَل ما شِئتَ فَإنّكَ مَجزِيٌّ بِه. وَ اعلَم أنَّ شَرَفَ المُؤمِنِ قِيامُهُ بِاللَّيلِ وَ عِزَّهُ استِغناؤُهُ عَنِ النّاسِ/ جبريل پيش من آمد و گفت اى محمّد هر چه ميخواهى زنده بمان كه عاقبت خواهى مرد، هر چه را ميخواهى دوست بدار زيرا از آن جدا خواهى شد و هر عملی را دوست داری انجام بده كه جزایش را خواهى ديد و بدان كه شرف مؤمن بپا خاستن شب است و عزت وى بى نيازى از مردم».

این مرجع تقلید تأکید کردند: باید بدانیم که زن، زندگی، فرزند، مال و اموال همیشگی نیست و حساب و کتابی در کار است که روزی باید پاسخگو باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: برخی از اسم مردن وحشت دارند؛ چراکه به زندگی دل بسته اند و فکر می کنند رفتن از دنیا برای دیگران است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به فراز پایانی این سفارش، ابراز داشتند: عزت و آبروی کشور به این است که وابسته به دیگران نبوده و دست نیاز به سوی دیگران دراز نکند.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: بیچاره کسانی هستند که وابستگی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارند و این حرکت ذلت است.

معظم له در پایان تصریح کردند: عقیده ما بر این نیست که دور خود را خط کشیده و با دیگر کشورها ارتباط نداشته باشیم؛ ولی باید عزت و ذلت را نیز در نظر بگیریم./ خبر گزاری حوزه