« خلخالها وجاهلیت مدرن !دو خصوصیت ممتاز عید فطر از منظر رهبر »

تمام آنچه در آخرین روز ماه مبارک رمضان باید انجام دهیم!

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 6ام مرداد, 1393
فرصت

ماه رمضان امسال خیلی گرم بود، روزهای گرم و پر از عطشی که خیلی ها عاشقانه صبر کردند و خم به ابرو نیاوردند، خیلی هایمان روزه گرفتیم و غر هم زیاد زدیم، خیلی هایمان برای رسیدن به پایان ماه، روز شماری میکردیم چون طاقتمان تمام شده بود.


امروز آن روزی است که یک ماه منتظرش بودیم، خیلی هایمان خوشحالیم و خیلی هایمان در عین خوشحالی غم بزرگی هم داریم که ماه خوب خدا بساطش را جمع می کند و می رود و نمی دانیم تا ماه رمضان بعدی به ما فرصت داده می شود یا خیر

خیلی هایمان پشیمانیم که ای کاش کمتر اعتراض می کردم ، من که بالاخره روزه ام را گرفتم چرا با حرف های نسنجیده از ارزشش کم  کردم؟

به هر حال ماه رمضان با همه سختی هایش با همه برکاتش با همه ربّناها و دعاهای  سحرش گذشت و دارد از این آخرین ایستگاه این آخرین روز هم عبور می کند و می رود، این روز هم مثل همه روزهایش با ارزش است فرصت مناسبی است که زرنگی کنیم به درگاه خداوند برای تقصیراتمان عذری بیاوریم، در همین یک روز خیلی کارها می توان انجام داد که مهمترینشان عبارتند از:

 

1. توبه و استتغفار

توبه از همه گناهانی که در این ماه مرتکب شدیم، همه نگاه های نامربوط، همه سخن های بیهوده، همه اسراف ها، اسراف در مصرف آب، اسراف در غذاخوردن، اسراف در خوابیدن و….

استغفار به خاطر همه رفتارهای بدی که در اثر ضعف گرسنگی با پدر و مادر داشتیم، همه پرخاشگری های موقع بیدار شدن سحر، و نق زدن های دم افطار که زحمات مادر مهربانمان را نادیده انگاشتیم.

و اگر در گذشته اند در این ماه رهایی اسیران خاک، هیچ قدمی برایشان بر نداشتیم، دریغ از یک استغفار برایشان یا خیرات و یا تلاوت قرآنی …

در این آخرین فرصت چقدر خوب است و بنشینم و بابت تک تک این ها از خداوند متعال عذر بخواهیم و دعا کنیم خداوند به حق ماه عزیز و پر برکتش ما را بیامرزد و از سر تقصیراتمان بگذرد.

صدقه دادن یکی از مستحباتی است که بسیار به آن سفارش شده است و در ماه مبارک رمضان ارزش آن چندین برابر می شود ، اگر مدتهاست قصد دادن صدقه را داریم و کوتاهی میکنیم امروز را از دست ندهیم دور و اطراف ما فقیر کم نیست ، نیت کنیم و صدقه ای را به نیت کل ماه مبارک رمضان بدهیم، إن شاء الله که مقبول درگاه باری تعالی قرار بگیرد .

صفحات: 1·

نظر از: مدرسه ولي‌عصر «عجل‌الله‌تعالي‌فرجه» بناب [عضو] 
مدرسه  ولي‌عصر «عجل‌الله‌تعالي‌فرجه» بناب

با سلام و خدا قوت وبلاگ پرمحتوایی دارین موفق باشین به وبلاگ ما هم سر بزنید التماس دعا

1393/05/06 @ 11:35


فرم در حال بارگذاری ...