« تمام آنچه در آخرین روز ماه مبارک رمضان باید انجام دهیم!محکمترین ریسمان ایمان در کلام امام صادق علیه السلام! »

دو خصوصیت ممتاز عید فطر از منظر رهبر

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 6ام مرداد, 1393

بیاناتی از رهبر معظم انقلاب درباره عید فطر


مقام عظمای ولایت، نماز روز عید فطر را شکرانه نعمت الهی در ماه رمضان می‌دانند و معتقدند: روز عید فطر، تجسم و نمایش انسجام حقیقی و قلبی ملت است.


نماز عید فطر

پس از یک ماه بندگی در بهترین ماه خدا، اینک لحظه دریافت عیدی از درگاه باری‌تعالی فرا رسیده است و مردم مۆمن و خداجو با اقامه نماز عید فطر، با قلبی مالامال از عشق الهی، سجده شکر به جا می‌آورند، به همین مناسبت، به بازخوانی برخی بیانات معظم له درباره عید فطر می‌پردازیم که در ادامه می‌آید:

 

عید فطر، عید توجه است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با بیان این که عید فطر، هم روز عید مسلمانان و هم روز اجتماع آن‌ها است، تصریح کردند: امروز هم روز عید فطر است که در روایت «علل»: «فَیَکُونُ یَوْمَ عیدٍ وَ یَوْمَ اِجْتِماعٍ وَ یَوْمَ فِطْرٍ وَ یَوْمَ زَکاةٍ وَ یَوْمَ رَغْبَةٍ وَ یَوْمَ تَضَرُّعٍ»، هم عید است، هم روز اجتماع مردم است. امروز در سراسر دنیای اسلام، مردم مسلمان عید می‌گیرند. این متوجه شدن دل‌ها به یک نقطه در یک زمان، فرصت بزرگی برای امت اسلامی است.

ایشان با اشاره به اینکه عید فطر، عید توجه است، افزودند: «یوم زکاة و یوم رغبة»؛ روزی است که به خدای متعال رغبت نشان می‌دهید. «و یوم تضرّع»؛ روزی است که انسان به خدا تضرع می‌کند. این عید، عید توجه است؛ عید معناست. امیدواریم که خداوند متعال، توفیق بدهد بتوانید (همه‌مان بتوانیم) امروز را که روز عید است و روز مبارک جمعه است، از فیوضات الهی استفاده کنیم. (19/6/89)

صفحات: 1·

نظر از: میرعسی خانی [عضو] 

سلام و خدا قوت.
مطلب جالبی رو از صحبت های آقا گلچین کردید.
در وبلاگمون با این مطالب به روزیم:
ويژگي هاي عيد اسلامي درنوشتاري از آيت الله صافي
حسن خلق لزوما لبخند نیست، کمک به مردم است
غمگین از این فراق؛ مسرور به آن عید
امیدوارم سربزنید و ما رو از نظراتتون با خبر کنید.
راستی پیشاپیش عیدتون هم مبارک

1393/05/06 @ 10:45


فرم در حال بارگذاری ...