« ماه رمضان ونقش تربیتی والدین...وقتی که حسابی باید از خداوند خجالت بکشیم ! »

راهکارهای اخلاقی دولت مهدوی

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 15ام تیر, 1393

ظهور

طبق روایات وارده، در عصر ظهور حضرت مهدی(عجل‏الله‏ فرجه) آموزش و پرورش به اوج تکامل خود می رسد و تمام اهداف انبیاء و اولیا برای تعلیم انسان ها  و تعالی بعد اخلاقی آنها به کارگرفته خواهد شد. معارف اسلامی و تعلیم احکام و مسائل دینی همه جا را فرا می گیرد. تا جاییکه بانوان خانه‏دار به‏راحتی می توانند از کتاب خدا و سنت پیامبر (صلی‏الله‏علیه‏و‏آله) تکالیف خود را فرا بگیرند و خود را از جهات اخلاقی به کمال برسانند.

سلمان فارسی از پیامبراکرم(صلی‏الله‏علیه‏و‏آله)نقل می کند که: ای مردم آیا شما را به مهدی بشارت ندهم؟ گفتند:آری، فرمود: بدانید که خداوند تعالی در امتم سلطانی عادل و امامی دادگر مبعوث می کند که زمین را از عدل و داد پر می کند، همانطور که از ظلم و جور پر شده باشد. او نهمی از فرزندان پسرم حسین است. نام او نام من و کنیه او کنیه من است.(1)

برنامه های اخلاقی زمان ظهور

امام عصر(عجل‏الله‏ فرجه) در زمان حضورشان چگونه معضلات اخلاقی و اجتماعی را حل می نمایند؟ او بی‏تردید برنامه‏ای همه جانبه خواهد داشت. آنچه در ادامه می‏آید قسمتی از برنامه‏های ایشان می‏باشد که برگرفته از آیات و روایات ائمه معصومین(علیهم السلام) است.

1. احیای کتاب خدا و سنت نبوی

حضرت در زمان حضورشان این انسان‏های خسته از جور و بیداد و شرارت های زمانه، را به سه اصل توحید، نبوت و امامت دعوت می نماید. طبق روایات وارده، در آن زمان آموزش و پرورش به اوج تکامل خود می رسد و تمام اهداف انبیاء و اولیا برای تعلیم انسان ها  و تعالی بعد اخلاقی آنها به کارگرفته خواهد شد. معارف اسلامی و تعلیم احکام و مسائل دینی همه جا را فرا می گیرد. تا جاییکه بانوان خانه‏دار به‏راحتی می توانند از کتاب خدا و سنت پیامبر (صلی‏الله‏علیه‏و‏آله) تکالیف خود را فرا بگیرند و خود را از جهات اخلاقی به کمال برسانند.

طبق روایات شریفه امام نوری است که بر همه دلها تابیده می شود و همه از این نور فیض می برند و مانند ایشان نورانی می گردند. ایشان در حقیقت با عمل خویش همه چیز را به مردم خواهند آموخت.

همانگونه که امام باقر(علیه‏السلام) می فرمایند: در زمان حضرت مهدی علوم و حکمت را چنان خواهید آموخت که یک زن خانه‏دار در منزل خودش طبق قرآن و شیوه رسول خدا حکم خواهد کرد.(2)

امام باقر(علیه‏السلام) فرمودند: «یدعوا الناس إلی کتاب الله و سنة نبیه و الولایة لعلی ابن ابی طالب و البراءة من عدوه» او مردم را به سوی کتاب خدا و سنت پیامبر و ولایت علی ابن ابی طالب و بیزاری از دشمنان دعوت می‏کند.(3)

دعوت ایشان به قدری تأثیرگذار است

صفحات: 1·

نظر از: ساده [بازدید کننده]
ساده

با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان

الهم عجل لولیک الفرج
—-
خیلی مطلب خوب و مفیدی بود و اگر سند روایات و مطالب را ذکر می فرمودید قابل اعتمادتر می بود
با تشکر ایزانلو از مدیریت تبلیغ

1393/04/17 @ 11:54


فرم در حال بارگذاری ...