« به خدا قسم که این پیامبر است!تا چه حدی حق داریم خودمان را بشکنیم؟! »

نامزدی را فورا بهم بزنید اگر...

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 7ام خرداد, 1394

باورهای غلط زیادی در مورد زندگی وجود دارد و خیلی از آن ها در مورد تمام کردن رابطه است. متاسفانه بسیاری از ما فکر می کنیم هر رابطه ای یا هر زندگی مشترکی ارزش این را دارد که فداکارانه پایش بایستیم حتی به بهای تحقیر خودمان.

در این نوشته می خواهیم علامت های هشداری را مرور کنیم که موقع دیدنشان بهتر است درباره بودن یا نبودن در رابطه تصمیم بگیریم. یادتان باشد گاهی بهتر است خودمان یک رابطه نامناسب را تمام کنیم. این جور وقت ها شکست عاطفی خوردن، بسیار بهتر از ماندن در یک رابطه با یک تلخی مزمن است. اگر با چنین نشانه هایی مواجه شدید به احتمال قوی با یک آدم نامناسب رو به رو هستید و هر طور هست نباید بگذارید این آشنایی به ازدواج برسد یا نامزدی تان ادامه پیدا کند. همه این علامت ها با هم در یک زندگی یا رابطه ناسالم دیده نمی شود.

اگر یک یا دو مورد هم دیده شود الزاما زندگی وحشتناک و پر آسیبی نخواهید داشت اما حداقل آن حد از سالم بودن را که از یک رابطه انتظار می رود، ندارد.

1- مصرف مواد مخدر، مواد روان گردان یا الکل

کسی که در حد اعتیاد این مواد را مصرف می کند، برای ازدواج مناسب نیست. ممکن است این افراد در اوج مصرف با شما خوب و احساسی رفتار کنند، اما به اصطلاح وقت خماری شما روی دیگر سکه را خواهید دید. به این فکر هم نباشید که ازدواج می تواند آن ها را نجات دهد. تجربه روان شناسان و روان پزشکان می گوید این باور غلط است.

2- سابقه درگیری های خشونت بار یا قانون شکنانه

یادتان باشد کسی که قانون را رعایت نمی کند یا با دیگران با خشونت رفتار می کند، روزی حقوق شما را هم زیر پا می گذارد و احتمال دارد در اوج عصبانیت با شما هم پرخاشگری کند.

3- مشغول کار یا تحصیل نبودن کسی که کاری نمی کند، برای ازدواج مناسب نیست. این کار می تواند تحصیل، شغل یا- برای پسرها- سربازی باشد. کسی که شغل یا تحصیل ندارد یا در راستای آن هم نیست، مثلا کنکوری نیست یا به دنبال کاری هم نمی گردد، زندگی بی هدف و نامتعادلی دارد و می خواهد همه معنای زندگیش را از رابطه بگیرد. این برای او و شما خطرناک است.

4- سابقه آسیب به خواهر و برادر یا دیگر اعضای فامیل کسی که دست روی اعضای خانواده بلند می کند، روزی روی شما هم دست بلند خواهدکرد. دور چنین فردی را برای ازدواج خط بکشید.

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...