آرشیو برای: "خرداد 1393"

چگونگی وضعیت پوشش ما درقیامت!!

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان

 

 


آیا در قیامت و بهشت لباس وجود دارد محرم نامحرم چطور؟ چرا وقتی حضرت زهرا (سلام الله علیها) وارد محشر می‌شود همه سرها پایین است ، این به خاطر نامحرمی است؟


قیامت

در این سۆال، سه سۆال جداگانه و مستقل مطرح شده است که عبارتند از: «لباس در آخرت» - «محرم و نامحرم در بهشت» و «علت سر به زیر انداختن همگان، به هنگام ورود حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام به محشر و ورود به بهشت».

الف – لباس اخروی:

خداوند متعال برای آدم، حوا و ذریه‌ای ایشان، از همان بدو خلقت لباس قرار داد. چه لباس معنوی و چه لباس مادی. آدم و حوا (علیه السلام ) نیز قبل از هبوط به زمین و حیات مادی، به لباس‌هایی از «نور» پوشیده شده بودند. پس از هبوط به دنیای مادی نیز مکلف به پوشاندن روح خود به لباس تقوا و بدن خود به لباس مادی شدند.

در آخرت نیز هم برای اهل جهنم لباس‌های آتشین وجود دارد و هم برای اهل بهشت، لباس‌هایی از نور، حریر و استبرق و … وجود دارد و کسی عریان نیست.

در آیات ذیل به انواع لباس معنوی و نیز لباس پوششی برای اهل بهشت و اهل جهنم تصریح شده است:

«یَا بَنِی آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَیْكُمْ لِبَاسًا یُوَارِی سَوْءَاتِكُمْ وَرِیشًا وَلِبَاسُ التَّقْوَىَ ذَلِكَ خَیْرٌ ذَلِكَ مِنْ آیَاتِ اللّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّكَّرُونَ» (الأعراف، 26)

اى فرزندان آدم در حقیقت ما براى شما لباسى فرو فرستادیم كه عورت‌هاى شما را پوشیده مى‏دارد و [براى شما] زینتى است و[لى] بهترین جامه [لباس] تقوا است این از نشانه‏هاى [قدرت] خداست باشد كه متذكر شوید.

«إِنَّ اللَّهَ یُدْخِلُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ یُحَلَّوْنَ فِیهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَلُۆْلُۆًا وَلِبَاسُهُمْ فِیهَا حَرِیرٌ» (الحج، 23)

خدا كسانى را كه ایمان آورده و كارهاى شایسته كرده‏اند در باغ‌هایى كه از زیر [درختان] آن نهرها روان است درمى‏آورد در آنجا با دستبندهایى از طلا و مروارید آراسته مى‏شوند و لباسشان در آنجا از پرنیان است.

«أُوْلَئِكَ لَهُمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ یُحَلَّوْنَ فِیهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَیَلْبَسُونَ ثِیَابًا خُضْرًا مِّن سُندُسٍ وَإِسْتَبْرَقٍ مُّتَّكِئِینَ فِیهَا عَلَى الْأَرَائِكِ نِعْمَ الثَّوَابُ وَحَسُنَتْ مُرْتَفَقًا» (الکهف، 31)

آنانند كه بهشت‌هاى عدن به ایشان اختصاص دارد كه از زیر [قصرها]شان جویبارها روان است در آنجا با دستبندهایى از طلا آراسته مى‏شوند و جامه‏هایى سبز از پرنیان نازك و حریر ستبر مى‏پوشند در آنجا بر سریرها تكیه مى‏زنند چه خوش پاداش و نیكو تكیه‏گاهى.

اگر چیزی در دنیا حرام شمرده شده، چون خبث و پلیدی و ناپاکی دارد .اگر چیزی پاک و طیب و گوارا و مفید بوده و پاکی آور باشد، حرام نمی گردد.هرچند ممكن است كه برخی امور در دنیا به دلیل محدودیت های این عالم حرام شده باشند اما ماهیت كلی اموری كه حرام شده، آن است كه اساسا با فطرت و حقیقت وجودی انسان همخوانی ندارد

 

« هَذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِی رَبِّهِمْ فَالَّذِینَ كَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِیَابٌ مِّن نَّارٍ یُصَبُّ مِن فَوْقِ رُۆُوسِهِمُ الْحَمِیمُ » (الحج، 19)

این دو [گروه] دشمنان یكدیگرند كه درباره پروردگارشان با هم ستیزه مى‏كنند و كسانى كه كفر ورزیدند جامه‏هایى از آتش برایشان بریده شده است [و] از بالاى سرشان آب جوشان ریخته مى‏شود.

محرم و نامحرم در بهشت:

نه فقط محرم و نامحرم، بلکه تمامی شریعت (احکام) مربوط به زندگی بشر در عالم طبیعت و دنیاست. در قیامت نماز، روزه و حج و طهارت که در شریعت آمده وجود ندارد. لذا شریعت حتی در عالم تمثیل (حیات برزخی یا خواب) نیز وجود ندارد.

اگر کسی در خواب ببیند که به زیارت حرم شریف امام رضا علیه السلام رفته است و می‌خواهد نماز بخواند، به خود نمی‌گوید که من مسافر هستم و باید نماز قصر (شکسته) بخوانم، یا اگر دختری نامحرمی را در خواب دید، به خود نمی‌گوید که باید خود را بپوشانم. حتی اگر کسی در خواب جماع نمود، دغدغه‌ی احکام و شریعت بر او مترتب نمی‌باشد.

در آخرت، نه قوانین طبیعت حاکم است و نه روابط آن. لذا موضوعی به نام پدر، مادر، همسر، فرزندان و نسبت‌های سببی و نسبی که موجب دسته‌بندی محرم و نامحرم می‌گردد وجود ندارد. چرا که برای حشر در آخرت، کسی از نطفه‌ی کسی به وجود نمی‌آید و از رَحِم دیگری زاده نمی‌شود که نسبت به دیگران محرم شود یا نامحرم؛ بلکه همگان (مثل حضرت آدم و حوا علیهما السلام)، مجدداً از خاک خلق و حشر می‌گردند و هر کدام مستقلاً یک انسان هستند.

چگونگی پوشش زنان در بهشت

در مورد پوشش زنان بهشتی، در قرآن به اصل پوشش بهشتیان و لباس های زیبا و با شكوه آن ها اشاره شده، اما اینکه کیفیت چگونه است و روابط مردان و زنان چگونه است، دقیقاً برای ما مشخص نیست؛ آنچه مسلم است در بهشت تكلیفی وجود ندارد.

افراد مكلف به انجام دستورات دینی نیستند. از طرف دیگر زمینه و بستر و میل به انجام گناه و كاری كه برخلاف عقل و فطرت است، هم وجود ندارد.

جشن عروسی

به علاوه زمینه ارتباط با دیگران بدون میل خود فرد وجود ندارد.

طبق دیدگاه بزرگان هر كس در بهشت در بهشت خاص خود كه عرض آن از آسمان و زمین بیش تر است، ساكن است.

در مملكت با شكوه و بی نظیر خود به سر می برد؛ بنابراین در حالت عادی و در برابر خدمتگزاران و همسران و فرزندان خود نیازی به پوشش و حجاب برای زنان بهشتی وجود ندارد.

البته زمینه ارتباط و مراوده با دیگر بهشتیان وجود دارد، اما چنان كه گفته شد توضیح دقیقی در خصوص كیفیت پوشش بهشتیان وجود ندارد؛ اما به طور كلی می توان گفت:

احكام اسلام، اعم از حرمت و وجوب بر اساس مصالح و مفاسد واقعی بنا نهاده شده است.

قرآن در مورد حرام و حلال ها به طور کلی می فرماید:

« یُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّباتِ وَ یُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبائِث‏؛(اعراف(7)آیه157) خدا طیبات و پاکیزه ها را برای آنان حلال و خبائث و ناپاکی ها را برای آنان حرام می کند. »

اگر چیزی در دنیا حرام شمرده شده، چون خبث و پلیدی و ناپاکی دارد. اگر چیزی پاک و طیب و گوارا و مفید بوده و پاکی آور باشد، حرام نمی گردد. هرچند ممكن است كه برخی امور در دنیا به دلیل محدودیت های این عالم حرام شده باشند اما ماهیت كلی اموری كه حرام شده، آن است كه اساساً با فطرت و حقیقت وجودی انسان همخوانی ندارد.

دلیل این امر هم آن است كه صاحبان فطرت های پاک، این خبیث ها و طیبات را می شناسند و درک می کنند. به فطرت خود به طیبات میل دارند و از خبائث بیزارند، گرچه احکام شرع هم به آنان نرسیده باشد. در جامعه های فاسد و جاهل و دور از تربیت و دین و معنویت، گوهر های تک و کمیابی هستند که بر پاکی فطری اصرار دارند. خود را از آلوده شدن به ناپاکی ها دور می دارند. شأن انسانی خود را والاتر و بالاتر از ناپاکی و زشتی و خباثت می دانند.

امام باقر(علیه السلام) می فرماید: خداوند به رسولش مأموریت داد به خاطر چهار خصلت از جعفر بن ابی طالب قدردانی کند . وقتی رسول خدا در مورد این چهار خصلت از جعفر پرسید، در شرح آن چهار خصلت عرض کرد:

هرگز شراب ننوشیدم چون می دانستم اگر بنوشم، عقلم را از بین می برد.

هرگز دروغ نگفتم، چون می دانستم مروت و جوانمردی را ناقص می گرداند.

هرگز زنا نکردم چون نمی پسندیدم کسی به ناموسم تجاوز کند.

هرگز بتی نپرستیدم چون می دانستم نه سود می رساند و نه ضرر.(الدرجات الرفیعة فی طبقات الشیعه، سید على خان مدنى، ص 70)

متأسفانه در این زمان غالب انسان ها فطرت خود را مدفون کرده اند و دین برای شکوفا کردن فطرت ها نازل می شود.

انسان های مۆمن بر فطرت الهی و انسانی هستند. از خبیث ها تنفر دارند و طیب و طاهرند. بهشت جایگاه پاکان و پاکی طلبان است. زنان بهشتی با لباس های زیبا و نورانی بهشت، خود را می پوشانند. همچنان که قبل از شوهران بهشتی، پاک بوده و دست هیچ مردی بدانان نرسیده، در بهشت نیز جز مرد خود را نمی خواهند و نمی جویند.

آنان مکلف نیستند که خبائث را نخواهند، ولی طهارت و پاک جویی و قداست طلبی، خواست خودشان است، همچنان که ملائک با این که مکلف نیستند، جز پاکی را نمی خواهند و نمی جویند.

در آخرت، نه قوانین طبیعت حاکم است و نه روابط آن. لذا موضوعی به نام پدر، مادر، همسر، فرزندان و نسبت‌های سببی و نسبی که موجب دسته‌بندی محرم و نامحرم می‌گردد وجود ندارد. چرا که برای حشر در آخرت، کسی از نطفه‌ی کسی به وجود نمی‌آید و از رَحِم دیگری زاده نمی‌شود که نسبت به دیگران محرم شود یا نامحرم؛ بلکه همگان (مثل حضرت آدم و حوا ع)، مجدداً از خاک خلق و حشر می‌گردند و هر کدام مستقلاً یک انسان هستند

 

انسان پاک که فطرتش سالم مانده و شکوفا باشد، از برهنگی و فساد بیزار است. ابتلا به این ها برایش زجر آور است. به همین دلیل در قیامت که به اراده خدا چشم های حقیقت بین بیدار می گردد، گناهکاران از این که عریان در قیامت محشور شده اند، در عذابند و این از شکنجه های آن ها است.

ورود حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام:

ورود ایشان به محشر و قیامت و همچنین ورودشان به بهشتی که به او مشتاق است، حادثه‌ی بسیار عظیمی است. توقف ایشان و عدم ورودشان به بهشت، و درخواست از حق تعالی برای تجلی عظمتش نزد او که به شفاعت پیروان، دوستان و حتی دوستانِ دوستان می‌انجامد، حادثه‌ی ساده‌ای نیست.

به لحاظ معنوی، همه به جز اهل عصمت علیهم‌السلام به ایشان نامحرمند؛ البته نه به لحاظ جنسیت، وگرنه گفته می‌شد که مردان سر فرود آورده و چشم پایین می‌اندازند، اما زنان اهل بهشت، ملائک و حوریان نیز چنین می‌کنند.

همه نامحرم معنوی هستند، چرا که هیچ کس حق، مقام و عظمت ایشان نزد خدا و در نظام هستی را نمی‌شناسد و هیچ کس برای نظر به اتمّ جلوه‌ و تجلی «جمال الهی»، محرم نیست.

پس، این سر فرود انداختن و چشم بستن، از عظمت وجود ایشان و تعظیم همگان است.

توصیه های اسلام برای خوابهای پریشان!

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 31ام خرداد, 1393
  امام صادق(علیه السلام) با توصیه مسلمانان برای تغییر موضع از پهلویی به پهلویی دیگر پس از دیدن خواب پریشان آنها را به قرائت آیه 10 سوره مجادله دعوت کرده است.   از جمله موضوعات مطرح شده در قرآن، خواب و خواب دیدن ( رۆیا ) است كه تنها در سوره… بیشتر »

ایت الله بهجت ره

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 31ام خرداد, 1393
ایت الله بهجت ره
    آیا در قیامت و بهشت لباس وجود دارد محرم نامحرم چطور؟ چرا وقتی حضرت زهرا (سلام الله علیها) وارد محشر می‌شود همه سرها پایین است ، این به خاطر نامحرمی است؟ در این سۆال، سه سۆال جداگانه و مستقل مطرح شده است که عبارتند از: «لباس در آخرت» -… بیشتر »

از ماه من تا ماه گردون

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 29ام خرداد, 1393
ابراهیم به بت‌پرستان گفت: همه‌ی بودها در بقای خود نیازمند وجودی هستند که همواره پایدار و باقی باشد، وجودی که پیوسته احاطه کامل بر زوایای هستی داشته باشد، بنابراین ستاره ای که رو به افول نهد نمی تواند آفریدگار جهان باشد . اما شبی دیگر و مشرکانی د… بیشتر »

کی گفته قیامتی هست؟!

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 29ام خرداد, 1393
کی گفته قیامتی هست ؟! هر چی هست همین چند روزه دنیاست ، پس همین چند روزو خوشههه!! تا به امروز این جمله را چقدر با خود مرور کرده اید؟! خداروشکر ! شما اصلاً این سۆال براتون پیش نمیاد چون با قرآن و روایات مأنوسید ، حالا چند بار از دهان دیگران شنیده اید؟… بیشتر »

ادامه تدوین مقاله نویسی

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 24ام خرداد, 1393
اصول حاکم بر محتوای مقاله علمی کشف مجهول : پاسخ به یک پرسش وحل یک مسئله منطقی بودن : استدلال ، تجزیه وتحلیل  ، روش مناسب انسجام ونظام مندی : ارتباط اجزای مقاله با یکدیگر تراکمی بودن : کشف دانش جدید و در ادامه چرخه تکمیل دانش بشری نه تکرار و دوباره… بیشتر »

نیمه شعبان هیچ دعایی رد نمی شود

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 22ام خرداد, 1393
  این شب برترین شبها بعد از شب قدر است، خداوند در این شب فضلش را بر بندگان جاری می‏سازد و از منّت خویش گناهان آنان را می‏بخشد، پس تلاش کنید که در این شب به خدا نزدیک شوید. همانا این شب، شبی است که خداوند به وجود خود سوگند یاد کرده که در آن درخواس… بیشتر »

ادامه تدوین مقاله نویسی

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 22ام خرداد, 1393
ارکان مقاله نویسی وحدت موضوع : حول یک مسئله خاص و عدم سرگردانی مخاطب وحدت زمان : زمان پیروزی انقلاب وحدت مکان: جغرافیای خاص شیوایی ورسایی : زبان علمی وفنی ودر عین حال روان انسجام وپیوستگی مطالب : حلقه زنجیری و پرهیز ازآشفتگی مختصر مفید ، بروز و… بیشتر »

تدوین مقاله نویسی

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 21ام خرداد, 1393
« مقاله به منزله یک سند علمی وملاک ارزیابی و توان علمی نویسنده است.» زبان مقاله نویسی: (ساختار لفظی مقاله ) 1- ساده نویسی ( پرهیز از… بیشتر »

چرا دانه های تسبیح 101 عدد است؟

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 19ام خرداد, 1393
  تسبیح برای به خاطر سپردن تعداد تسبیحات است، اما اصل این موضوع به هر روشی ممکن است انجام شود. آنچه از روایات استفاده می‌شود، این است که در زمان ائمه (علیهما‌السلام) تسبیح 34 دانه و 33 دانه وجود داشته است.   1-«وَ رَوَی عُبَیْدُ اللَّهِ بْنُ… بیشتر »

فواید وجود امام معصوم(علیهم السلام)

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 19ام خرداد, 1393
1. امام واسطه فیض خداوند امام زمان(عج) را تعیین كرده است تا در میان ‏مردم باشد و به هدایت آنان بپردازد، ولى این مردم هستند كه مانع ‏ظه… بیشتر »

استرس و روش های مقابله

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 17ام خرداد, 1393
استرس و روش های مقابله   استرس حالتی است که شما در واکنش به فشار دنیاى بیرون (مدرسه، محیط کار،خانواده، دوستان و ...) یا دنیای درون ( تمایل به موفقیت، میل به پذیرفته شدن و ...) احساس مى‌کنید.استرس واکنش طبیعى افراد در هر سنى است و از غریزه فرد در محا… بیشتر »

آقای هندوانه

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 17ام خرداد, 1393
استرس و روش های مقابله   استرس حالتی است که شما در واکنش به فشار دنیاى بیرون (مدرسه، محیط کار،خانواده، دوستان و ...) یا دنیای درون ( تمایل به موفقیت، میل به پذیرفته شدن و ...) احساس مى‌کنید.استرس واکنش طبیعى افراد در هر سنى است و از غریزه فرد در محا… بیشتر »

آیه الکرسی،یک آیه یا بیشتر؟

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 17ام خرداد, 1393
  در مورد حدود آیة الکرسی دو دیدگاه وجود دارد و قائلان به هر دیدگاه، دلایلی ارائه کرده‌اند که به اختصار بیان می‌شود. 1. آیة الکرسی، یک آیه است؛ یعنی از «اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ» تا «وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ» است؛ به چند… بیشتر »

برگزاری کرسی آزاد اندیشی در مدرسه فاطمیه (سلام الله علیها) الیگودرز

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 12ام خرداد, 1393
کرسی آزاد اندیشی با موضوع « چرایی و چگونگی پوشش بانوان طلبه » در مدرسه علمیه فاطمیه (سلام الله علیها) الیگودرز در تاریخ 31/2/93 برگزار گردی… بیشتر »

پیامک تبریک ولادت امام حسین علیه السلام

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 11ام خرداد, 1393
پیامک های شادباش پیامک تبریک ولادت امام حسین علیه السلام   سومین روز ز شعبان چون برآمد خورشید                               سومین شمس ولایت ز افق چهره گشود   روز میلاد همایون حسین ابن علی است                               باد بر خلق جهان مقدم پ… بیشتر »

ضررهای ازدواج نکردن

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 10ام خرداد, 1393
  یک وقت کسی عذر موجه دارد، مثلاً هنوز به سربازی نرفته یا منتظر است شغل مناسبی پیدا کند و بعد به سراغ ازدواج برود. خوب، این شخص حق دارد. اما اگر کسی بی جهت و در عین حال که شرایط برایش مهیاست ازدواج نکند، معلوم است که بسیار ضرر می کند. در این جا… بیشتر »

تشرف وتوشه نورانی

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 10ام خرداد, 1393
دیدار و تشرف برخی از بزرگان و شایستگان به محضر حضرت ولی عصر(عج) و بهره مندی و کسب فیض از محضر نورانی حضرت علاوه برخیراتی که برای شخص زائر داشته است، توشه و تحفه ای گرانقدر برای سایر شیعیان است که بواسطه ی آن شخص متشرف از محضر امام عصر(عج) بهره مند ش… بیشتر »

انسانهای غیرمنتظر

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 10ام خرداد, 1393
انتظار حالتی است که در نفس انسان پدیدار می شود و بیانگر اشتیاق شخص منتظِر از امر مورد انتظار است. اما در مذهب تشیع انتظار، فرهنگی است که حکایت از وظیفه ای دارد. تا حدی که با شنیدن واژه ی انتظار ناخودآگاه نام مقدس مهدی موعود نیز به اذهان متبادر می… بیشتر »

نکاتی درموردازدواج

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 10ام خرداد, 1393
واقع‌بینانه به مسائل بنگرید خودتان را فریب احساسی ندهید و گول نخورید. این به این معنا نیست که شما در تصمیم‌گیری‌هایتان احساس و عواطف را اصلا دخیل نکنید بلکه به این معناست که تصمیمات قلبی عاقلانه بگیرید یعنی احساسات و عواطف‌تان را تنظمیم و آنها را… بیشتر »

جمله ای که ذره ای گناه نمی گذارد

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 7ام خرداد, 1393
از سفارشات آیت الله محمد مؤمن شیرازی به کمک به مومنان بشتابید خدای متعال می‌فرماید: «هر چند به چیزی نیارمند باشند باز آنان را بر خویش مقدم می‌دارند و کسانی که خود را از خوی بخل و حرص دنیا نگه دارند، آنان به حقیقت رستگاران عالمند». و پیامب… بیشتر »

چه کسانی عاقبت بخیرهستند

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 7ام خرداد, 1393
خداوند در آیاتی از قرآن کریم صفات متقین را نام می‌برد و رستگاری و به قول معروف، «عاقبت به خیری» را در گرو داشتن این صفات می‌داند.   قرائت همیشگی قرآن کریم از توصیه‌های مۆکد خداوند در این کتاب آسمانی و هادیان معصوم دین اسلام است؛ «فَاقْرَۆُوا مَا… بیشتر »

چگونه می توانیم راه درست زندگی کردن ورسیدن به کمال را پیدا کنم؟

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 5ام خرداد, 1393
پاسخ كمال در پدیده‏ های مجبور به صورت غریزی و حركت تكوینی طی می‏شود مثل حیوان و درخت كه رشد آنها به طور غریزی سازماندهی شده ‏اند. امّا در انسان آگاهی به بینات و میزان‏ها، لازم است،تا با انتخاب خویش به كمال برسد. بینات دلایل روشن و مطابق فطرت آدمی اس… بیشتر »

حکمت نامه لقمان

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 5ام خرداد, 1393
حكمت نامه لقمان، ثمره تلاشى است نو در جهت ارائه اندرزهاى ارزنده مشهورترین حكیم در تاریخ ادیان ابراهیمى، حدیث به صورتى نو و با كاربردى آسان. لُقمان، نام مردی حکیم که اصلش حبشی بوده و در روزگار داود پیغمبر(علیهم السلام) می زیسته و در قرآن کریم نام… بیشتر »

بعثت نبوی از نگاه علوی

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 5ام خرداد, 1393
بعثت نبوی از نگاه علوی "بعثت، در لغت به معنی برانگیختن، برانگیزاندن، فرستادن، بیدار كردن وزنده كردن است و در اصطلاح فرستادن خدای متعال است، انسانی را به سوی بشریت تا آنان را به راه حق وحقیقت دعوت كند.1 به طوری كه در آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع… بیشتر »

پیامک های تبریک عید مبعث

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 5ام خرداد, 1393
پیمبران همه از جای خود قیام کنید ز نـام نامــیِ پیغمبــر احتـرام کنید سپس به غار حرا رفته، ازدحام کنید ز جان و دل به رسول خدا سلام کنید   سلام بر مبعث، نوید وحدت حق ‏طلبان جهان از خاستگاه وحی! سلام بر مبعث، فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت!… بیشتر »

برگزاری کرسی آزاد اندیشی در مدرسه فاطمیه (سلام الله علیها) خرم آباد

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 5ام خرداد, 1393
1024x768 cument> Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA yles DefLockedState="false" DefUnhideWhenUsed="true" DefSemiHidden="true" DefQFormat="false" DefPriority="99" LatentStyleCount="267"> UnhideWhenUsed="false"… بیشتر »

معرفی 19 گناه کبیره

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 4ام خرداد, 1393
    از امام کاظم علیه‌السلام آمده است که: عمروبن عبید بصری بر (پدرم) امام صادق علیه‌السلام در آمد. همین که سلام کرد و نشست، این آیه را تلاوت کرد: «وَ الَّذینَ یجْتَنِبُونَ کَبائِرَ اْلإِثْمِ وَ الْفَواحِشَ» و آن‌گاه از خواندن بقیه آیه… بیشتر »

3خصلت مومن از لسان مبارک امام موسی ابن جعفر علیهم السلام

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 4ام خرداد, 1393
  3خصلت موُمن از لسان مبارک امام موسی ابن جعفر علیهم السلام فرمود: حضرت موسى الكاظم عليه السّلام ايمان مؤمن كامل نميشود مگر آنكه در او سه خصلت باشد: يك خصلت از خداوندو آن كتمان اسرار (زندگى و عيوب مردم) و راز پوشى است كه خدا عالم بغيب… بیشتر »

توصیه های پزشکی پیامبر (ص) با <طب الکبیر>

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 4ام خرداد, 1393
کتاب «طب‌الکبیر از کلام: پیامبر، امام صادق، امام رضا و ائمه اطهار (ع)» به قلم محسن شکری پینوندی، مدیرمسئول انتشارات اسماءالزهرا، تألیف شده است.   در عالم هستی هیچ پدیده‌ای بی‌حکمت نیست؛ با این که حکمت خیلی از پدیده‌ها بر ما پوشیده است و بشر به… بیشتر »

امام موسی کاظم علیه السلام

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 4ام خرداد, 1393
به مناسبت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام   چشم گردون در عزای موسى جعفر گریست    دیده‌ی خورشید بر آن ماه خوش منظر گریست گر چه او پروانه‌ی حق بود اما همچو شمع    در مناجاتش ز هجر دوست پا تا سر گریست امام كاظم علیه‏السلام فرمودند: پس ا… بیشتر »

پژوهش از دیدگاه مقام معظم رهبری «حفظه الله»

نوشته شده توسطمدیریت استانی لرستان 3ام خرداد, 1393
تحقیقات و پژوهش های حوزه علمیه در مسائل فکری باید به گونه ای باشد که هدایت دینی و جذب مردم را به سوی دین در پی داشته باشد. 79/7/15 بیشتر »